PDA

Volledige versie bekijken : Ingedommeld

Dama
4 september 2010, 01:03
http://i744.photobucket.com/albums/xx88/damafoto/BD/IMG_6508.jpg

doudeke
4 september 2010, 02:30
En dan denk ik: is dit de man van de vrouw die binnen de tapijten reinigt. Ben ik dit? :G:G

PatrickW
4 september 2010, 12:23
Dama, ze zouden je moeten verbieden om hier nog foto's te posten.
Ze zijn gewoon allemaal zeer goed :eek:

Mijn eigen stijl is het iets ruwere straatwerk, maar binnen het meer gepolijste genre vind ik je foto's echt heel bijzonder (ik moet nog altijd lachen als ik terugdenk aan die geweldige "kattenfoto").

Grote fan hier :G

Vicky
4 september 2010, 12:33
weer knap opgemerkt :G

Jan Modaal
4 september 2010, 12:42
Weer een knappe opname!
Hoe heb je het klaargespeeld om in Fez zoveel straatfoto's te maken?
Ik kreeg dikwijls verwijten als ik mijn toestel gebruikte, om maar van oost-Marokko te zwijgen. Misschien zat de ramadan er voor iets tussen en ik had 'maar' een compactje op zak.

Mvg,

Jan

tullep
4 september 2010, 17:49
die zijn vrouw zal gezegd hebben : 'doe ook eens iets nuttigs en zet de vuilzak buiten !'
:D
weer knap gezien en prachtig op plaat gezet!

Dama
5 september 2010, 01:27
Bedankt voor de reacties ! :)

Haha, verbieden foto's te posten ? Zolang het mijn eigen foto's zijn zal dat moeilijk gaan denk ik :clown::D

Dama, ze zouden je moeten verbieden om hier nog foto's te posten.

LOL... Hij kon hem nog net tot aan de deur krijgen, en is er bij in slaap gevallen :D

die zijn vrouw zal gezegd hebben : 'doe ook eens iets nuttigs en zet de vuilzak buiten !'
:D
weer knap gezien en prachtig op plaat gezet!

nolfinarium
5 september 2010, 08:28
Zit al een paar dagen met bewondering naar je foto's te kijken: inderdaad gepolijste straatfotografie maar wel stuk voor stuk pareltjes: goed gezien en perfect gekaderd. Ik stel me echter ook de vraag hoe je dat voor mekaar krijgt: ik heb al dikwijls in Noord-Afrika problemen gehad bij het fotograferen van mensen alhoewel ik dat altijd probeerde discreet te doen ...

fabke
5 september 2010, 22:52
Moeder de vrouw heeft hem misschien met zijn boeltje aan de deur gezet ??
Slaapt hij of is hij intriest ?
grtjes, fabke

G.R.
6 september 2010, 00:22
Leuke momentopname en knappe compo:G Iets te krap in de kader:( maar daar zal wel een reden voor zijn.

Dama
10 september 2010, 20:37
Bedankt voor de reacties :)

Het fotograferen van mensen in Marokko is inderdaad niet evident.
Ik denk dat dit voor de meeste moslimlanden geldt.
Veel heeft te maken met het feit dat hun geloof niet toelaat mensen af te beelden.

Op den duur voel je wel aan wat kan en niet kan.
Ik gebruik ook verschillende tactieken.
Op een drukke markt is het moeilijk om toestemming te vragen. Maar dan val je ook minder op in de massa. Met een tele lukt het vrij goed. Maar vaak word je dan "verklikt" door de mensen in de nabijheid.
Wat ik ook vaak doe is doen alsof ik een foto neem zonder mensen, en dan wacht ik tot er iemand passeer. Vaak schenken die mensen dan geen aandacht aan mij. Ik druk dan af als het goede model passeert.
In de soeks in de medina's vraag ik vaak toestemming als ik mensen aan het werk wil fotograferen. Eerst toon ik wat interesse in hun vak, en dan vraag ik het vriendelijk. 80% van de keren lukt het en dan kan je je ook goed concentreren op belichting en compo. In den duik moet het heel snel gaan, en heb je vaak missers.
Kinderen zijn iets gemakkelijker.

Zit al een paar dagen met bewondering naar je foto's te kijken: inderdaad gepolijste straatfotografie maar wel stuk voor stuk pareltjes: goed gezien en perfect gekaderd. Ik stel me echter ook de vraag hoe je dat voor mekaar krijgt: ik heb al dikwijls in Noord-Afrika problemen gehad bij het fotograferen van mensen alhoewel ik dat altijd probeerde discreet te doen ...

FestinaLente
11 september 2010, 02:14
Vooral een heel mooie beeldopbouw.

Mvg
Chris

Dama
13 september 2010, 21:07
Bedankt :)

Vooral een heel mooie beeldopbouw.

Mvg
Chris