Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

    Ik zit al een tijdje te piekeren of ik de Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony zou kopen of niet? De prijs van 659€ bij konijnenberg vind ik best te doen, maar ik zou hier als sony gebruiker wel wat advies kunnen gebruiken. Ik fotografeer nog steeds met de sony A100 en ben niet direct van plan om up te graden. Momenteel doe ik vooral aan sportfotografie (jeugdvoetbal) maar ben niet echt meer tevreden over de resultaten van de Sony 75-300mm F 4.5 - 5.6 die destijds bij de aankoop zat. Misschien wordt ik te veeleisend..
    Hieronder een voorbeeldje...


    PS: Advies voor wat de deTamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony ook nog ideaal is...GRAAG! In ieder geval bedankt en hopelijk geraak ik uit m'n dilemma

    Vgr Andy

    You probably own a digital camera, a mobile phone or another gadget with a digital camera built in. Most digital images sit on the hard drive for no use. With JAlbum you can make stunning web photo albums and print your images with just a few clicks.

  • #2
    Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

    Ik heb de Tamron 70-200 f2,8 en ik ben er zéér tevreden van.

    Maar waarom ben je niet tevreden van de foto's?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

      Hey Nick,

      Bedankt voor de reactie...vooral de scherpte stoort me. En in de winter maanden kan ik wel wat extra licht gebruiken. 'K weet het soms ook niet meer...
      Kan je me misschien ook zeggen waarvoor je de Tamron 70-200 f2,8 zoal gebruikt en/of een website waar ik eens kan naar kijken?

      Vgr Andy

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

        Er zijn een paar goeie alternatieven als je de Sony 70-200 te duur vindt :
        - de Tamron die je zelf vermeldt
        - Sigma 70-200/2.8 HSM

        Van beide kan je foto's en reviews vinden op www.dyxum.com\lenses.

        De eerste is een degelijke lens, klassiek AF-systeem (schroevendraaierprincipe) en heel goeie beeldkwaliteit.
        Het AF-systeem is in jouw geval een beetje een nadeel omdat de AF-motor van de a100 niet zo heel snel is... Neem eens een a700 vast en je zal serieus wat verschil opmerken.

        De tweede heeft in jouw geval het voordeel van HSM: scherpstelmotor zit in de lens zelf, is heel snel en precies (weinig verschil met Sony SSM) en behoudt die eigenschap ook op jouw a100.

        Sommigen vinden de beelden van de Tamron iets scherper, anderen net omgekeerd. In elk geval, t.o.v. van jouw 75-300 zijn beide een wereld van verschil.

        Succes met je keuze !
        Last edited by K-2; 3 september 2010, 17:47.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

          De prijs van de Sony vind ik zeker, in vergelijking met sigma en tamron, véél te duur.
          Jouw uitleg en advies geeft me weeral wat hoop ze...voor mijn A100.

          Bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

            Heb ook de Tamron, zeer tevreden, prijs/kwaliteit, maar zoals aangegeven niet van de snelste AF, zelf niet op de A700 ..... (hunting)
            Maar schitterende beeldkwaliteit ((kleur) en "scherp" !!
            Wat ik zelf bij Sigma niet vanzelfsprekend vind.....Daar ik maar 1 Sigma lens gehad heb (nieuw) die scherp (50 mm 1.4) was van de 1ste keer, andere zijn allemaal terug geweest voor correctie......
            Succes!

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

              Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
              Daar ik maar 1 Sigma lens gehad heb (nieuw) die scherp (50 mm 1.4) was van de 1ste keer
              Amai, dan heb je wel serieuze pech gehad. De enige tot nu toe die bij mij niet OK was, was een oude 70-200-versie, niet DG.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                Oorspronkelijk geplaatst door Anchrisdy Bekijk bericht
                Hey Nick,

                Bedankt voor de reactie...vooral de scherpte stoort me. En in de winter maanden kan ik wel wat extra licht gebruiken. 'K weet het soms ook niet meer...
                Kan je me misschien ook zeggen waarvoor je de Tamron 70-200 f2,8 zoal gebruikt en/of een website waar ik eens kan naar kijken?

                Vgr Andy
                Ik heb niet echt een website waar foto's op staan. Ik heb de lens gebruikt voor mn safarie in Zuid Afrika en een trouw van een vriendin. Als je hem voor sport enzo wilt, denk ik dat je beter iets anders neemt. Maar als je foto's neemt, waar je "tijd" hebt dan is dit echt een toplens (met tijd bedoel ik dus waar het niet op die ene seconde aankomt, dan kan ie wel gaan hunten).
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anchrisdy Bekijk bericht
                  De prijs van de Sony vind ik zeker, in vergelijking met sigma en tamron, véél te duur.
                  Jouw uitleg en advies geeft me weeral wat hoop ze...voor mijn A100.

                  Bedankt!
                  Wat ik ma afvraag wat voor sluitertijd heb je gebruikt. want als die te laag staat dan zie je dus ook beweging onscherpte. zal toch eens meer proberen om met hogere sluitertijden te werken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                    meestal op 1/500 sec met m'n Sony 75-300mm F 4.5 5.6 (pfff…)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                      Ik heb die lens nu ook iets meer als één jaar en half. In het begin ook gebruikt op een A100 en sinds maart van dit jaar op een A700.
                      In dat bereik kan ik de lens enkel met de Minolta 70-210 F4 (Beercan) vergelijken. En tov die lens is ze zeker sneller en scherper.
                      De Tamrom is over het hele bereik en vol open scherp. Op mijn A700 is ze wel iets sneller als op de A100.
                      Ze hunt inderdaad soms wel eens en is niet altijd van de snelste (ik heb zelf wel geen ervaring hoe snel die Sony of Sigma dan wel zijn) maar persoonlijk en voor mijn budget kan ik daar heel goed mee leven. Ik gebruik ze vooral voor sport en voor portretten. En bij sport mis ik dan wel eens een shot door het te traag scherp stellen maar het overgrote deel zit er gewoon op. Dus volgens mijn mening ook goed bruikbaar voor sport.
                      Hier zijn een paar links naar galerijen waarvan de meeste met deze lens gemaakt zijn. De exif zit normaal nog wel in de foto’s.
                      Met de A100:



                      Met de A700:

                      I put the sexy in dyslexia

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Anchrisdy Bekijk bericht
                        meestal op 1/500 sec met m'n Sony 75-300mm F 4.5 5.6 (pfff…)
                        Als ik het goed heb moet je minimaal sluitertijd 1/320 je kan natuurlijk ook proberen een sluitertijd van 1/1000
                        Centrumgerichte lichtmeting of spotmeting.
                        Je zou de ISO op 400 kunnen zetten

                        Ik zie toch een beetje bewegingsonscherpte.
                        Maar dat is makkelijk op te lossen door een monpod (1-beenstatief) neemt dat je foto`s al een stuk scherper zouden zijn
                        Last edited by jessey; 10 september 2010, 14:58.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                          Kijk eens op mijn website, het grootste gedeelte heb ik geschoten met deze Tamron.

                          Ook de insecten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                            alsook trotse eigenaar van deze lens ... prachtig om mee te fotograferen, ... echt een aanrader

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Sony!?

                              Bedankt voor de tips en reacties en heb deze namiddag het volgende gekocht:

                              Sigma 70-200/2.8 HSM omwille van de scherpstelmotor in de lens, toch een meerwaarde voor m'n (tragere) A100. Eens zien wat het geeft...

                              Vgr Andy.

                              Comment

                              Working...
                              X