Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke snelle lens voor canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke snelle lens voor canon?

    hallo iedereen,

    ik heb nu een jaartje bezig geweest met men pentax k-x welk een geweldige body is voor een beginner maar nu kom ik steeds meer en meer tegen de grenzen van het toestel en vooral de lens te komen.
    Omdat de meeste van men vrienden canon hebben en zeer goed glaswerk hiervan ben ik aan het overwegen om ene canon 7D te kopen. Zodat ik al sneller materiaal kan lenen.

    Ik neem voornamelijk foto's van snelle acties in de paardensport en men lens en body van nu waren net iets te traag heb ik de indruk dus ik ben nu opzoek naar een telelens ie ene bereik heeft tot ongeveer 300mm en die een zeer snelle focus heeft en qua glaswerk zeer goed is men budget ligt rond de 1000 euro voor de lens. welke lens raden jullie mij aan?

    vriendelijke groeten

    Nicky
    Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

  • #2
    Re: welke snelle lens voor canon?

    ideaal voor paardensport zou dan voor jou de 300mm prime 2.8 L is usm zijn , maar dan moet je je budget X 4 doen (de nieuwe versie zelfs X 7) . dus das geen oplossing .
    ik weet , in de paardesport , als je soms aan het overdekte parcours sta , bij dressuur of jumping dat het licht dikwijls maar lala is , en dat flitsen sommige paarden van de wijs brengt . vandaar de f2.8 .
    er bestaat ook een Canon EF 200mm f/2.8 L USM II en die kost 700 a 750 € (bij konijn) ga je naar de telezoom's dan is er de Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II (2150€) of de Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM (1120€) maar deze heeft geen IS .

    dit zijn wat mij betreft de snelle lenzen , er zijn wel alternatieven hoor , maar dan minder lichtsterk (en goedkoper).
    Je kan ook , als je die lens niet wekelijks nodig hebt , er een huren . komt veel goedkoper uit ..
    grts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: welke snelle lens voor canon?

      Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
      hallo iedereen,

      ik heb nu een jaartje bezig geweest met men pentax k-x welk een geweldige body is voor een beginner maar nu kom ik steeds meer en meer tegen de grenzen van het toestel en vooral de lens te komen.
      Omdat de meeste van men vrienden canon hebben en zeer goed glaswerk hiervan ben ik aan het overwegen om ene canon 7D te kopen. Zodat ik al sneller materiaal kan lenen.

      Ik neem voornamelijk foto's van snelle acties in de paardensport en men lens en body van nu waren net iets te traag heb ik de indruk dus ik ben nu opzoek naar een telelens ie ene bereik heeft tot ongeveer 300mm en die een zeer snelle focus heeft en qua glaswerk zeer goed is men budget ligt rond de 1000 euro voor de lens. welke lens raden jullie mij aan?

      vriendelijke groeten

      Nicky
      Ik vraag me eigenlijk altijd af wat die mensen met hun 300mm's en nog eens extenders er tussen op die paardensport aan het doen zijn. Is het kampioenshap milimeters onder mekaar???

      Ik weet niet welk soort paardensportevent je interesse in hebt, maar 80% van de prof's die fotografren op die events werken met 200mm lenzen. (dan wel de 200 f1.8 maar dat maakt in deze discussie nu niet uit)

      Ik zou durven aanrader: neem een Canon EF 70-200 f2.8 (IS) ; je zal er geen spijt van hebben.
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: welke snelle lens voor canon?

        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht

        Ik zou durven aanrader: neem een Canon EF 70-200 f2.8 (IS) ; je zal er geen spijt van hebben.
        inderdaad , en deze lens zonder IS past binnen 't budget van TS .
        En dan met een 7D ipv een FF , altijd goed
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: welke snelle lens voor canon?

          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
          Ik vraag me eigenlijk altijd af wat die mensen met hun 300mm's en nog eens extenders er tussen op die paardensport aan het doen zijn. Is het kampioenshap milimeters onder mekaar???

          Ik weet niet welk soort paardensportevent je interesse in hebt, maar 80% van de prof's die fotografren op die events werken met 200mm lenzen. (dan wel de 200 f1.8 maar dat maakt in deze discussie nu niet uit)

          Ik zou durven aanrader: neem een Canon EF 70-200 f2.8 (IS) ; je zal er geen spijt van hebben.
          Voor de jumping of dresuur snap ik dat ook niet. Maar ik maak voornamelijk foto's van Cross en van mounted games (een onderdeel niet bekend in vlaanderen). Deze zijn altijd buiten en het is niet mogelijk om dichtbij te gaan staan. alhoewel dit af en toe wel eens kan mee vallen.


          maar de Canon EF 70-200 f2.8 (IS) ziet er wel interessant uit. Zijn er nog enkele andere lenzen die iets minder goed presteren wat betreft lichtsterkte? aangezien het buiten is en meestal wel voldoende licht aanwezig is (tenzij het doorgaat in een bos).

          alvast bedankt voor de antwoorden

          Nicky
          Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

          Comment


          • #6
            Re: welke snelle lens voor canon?

            ha de 70/200 4.0 IS kost de helft van de 2.8

            Comment


            • #7
              Re: welke snelle lens voor canon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              inderdaad , en deze lens zonder IS past binnen 't budget van TS .
              En dan met een 7D ipv een FF , altijd goed
              Of een 2de hands met IS valt ook binnen budget.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: welke snelle lens voor canon?

                Antwoord op je vraag..50 mm 1.2....
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: welke snelle lens voor canon?

                  Voor paardensport is eender welke Canon 70-200 een goede keuze, voor indoor-paardensport zal je toch een f2,8 versie moeten kopen, want daarvoor is f4 niet lichtsterk genoeg. En als er nog minder licht is, dan heb je nog lichtsterkere primes nodig (85mm f1,8 / 135mm f2,0 L / en als geld niet zo'n probleem is, dan is er ook nog de 200mm f2,0 L IS).

                  Wat de 70-200 f2,8 L IS betreft, daar is de nieuwe (II) duidelijk scherper op f2,8.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke snelle lens voor canon?

                    Past de Sigma 100-300mm F4.0 EX DG APO HSM hier ook in het rijtje? Of heeft de TS die extra 100 mm niet nodig?

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke snelle lens voor canon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                      Past de Sigma 100-300mm F4.0 EX DG APO HSM hier ook in het rijtje? Of heeft de TS die extra 100 mm niet nodig?
                      Ik heb een 70-200 f2,8 L IS II en een 100-400 L IS, als ik foto's maak van een jumping of cross-country, dan kies ik de 70-200 in plaats van de 100-400.
                      200mm is ruim voldoende, zeker op een crop-camera (een 1D MKIII is zelfs maar een 1,3x crop in plaats van 1,6x van de 7D).

                      Als die Sigma een snelle AF heeft, dan is die wel bruikbaar, maar ik heb zelf nog geen Sigma gezien met een autofocus die even snel is als die van een Canon 70-200 (de AF van de Sigma 70-200 is in ieder geval trager dan die van de Canon 70-200 f2,8 L I en II en de 70-200 f4 L IS). Het is mogelijk dat die 100-300 toch een snelle AF heeft, ik heb ze zelf nooit gebruikt...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke snelle lens voor canon?

                        oke bedankt iedereen ik denk dat ik ga voor een canon 70-200mm welke weet ik nog niet helemaal eerst nog een beetje ervaringen lezen en kijken of we het budget nog wat kunne verhogen

                        groetjes

                        Nicky
                        Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke snelle lens voor canon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
                          oke bedankt iedereen ik denk dat ik ga voor een canon 70-200mm welke weet ik nog niet helemaal eerst nog een beetje ervaringen lezen en kijken of we het budget nog wat kunne verhogen

                          groetjes

                          Nicky
                          voor wat jij ermee wil doen ABSOLUUT zeker een F2.8 nemen.

                          ik fotografeer ook af en toe eens paardencross; en stukken parcour liggen heel vaak tussen de bomen of op iets donkerder plekken... en dit in combinatie met toch een vrij snel bewegende paard en ruiter (meestal samen... :-))) is f2.8 geen overbodige luxe. Meestal zelfs nog maar krap voldoende.
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke snelle lens voor canon?

                            oke bedankt voor je ervaring ik vermoed dat ik je advies zal volgens
                            Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke snelle lens voor canon?

                              Het meeste lijkt me al beantwoord, maar toch nog even mijn suggesties.

                              Heb je zeker 300mm nodig op een 1.6 crop body? Met uw budget is volgens mij de EF 300mm F4.0 IS L de beste keuze. Maar dat is dan ook enkel voor wanneer er voldoende licht is (buiten), voor binnen zal die wrs niet lichtsterk genoeg zijn en volgens mij ook te lang. Dan is de EF 200mm F2.8 L volgens mij interessant voor binnen. Wil je de snelste dan zou ik de EF 135mm F2.0 L overwegen, samen met de 85mm F1.8 zijn dit de sport/actie lenzen bij uitstek, maar je moet natuurlijk zelf uitmaken of die lengte voldoende is voor jouw specialiteit. All around is volgens mij de EF 200 F2.0 IS L de beste lens voor uw sport, maar die is toch ruim 4 keer boven je budget (zelfs 2dehands).

                              Met de 7D heb je bovendien ook voldoende pixels om eens wat te croppen...

                              Michiel
                              Last edited by MichielBrugge; 2 september 2010, 22:20.
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

                              Comment

                              Working...
                              X