Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paarden fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paarden fotografie

    Ik moet binnenkort paarden fotograferen. Wie heeft hier ervaring in?

    Hebben julie tips?
    Kan je flitsen

    Gr Robert

    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

  • #2
    Wat moet je fotograferen? Een "aangekleed" (zadel/hoofdstel enz.) paard? Of een paard dat bereden wordt? Of een paard in de wei, in de stal, voor een menwagen?
    Zorg in ieder geval dat het paard schoon is en alert kijkt, of grappig (geeuwen, tong uit mond, neus bijna tegen lens aan).

    Comment


    • #3
      robert,flitsen is normaal geen probleem,als je natuurlijk niet te dicht staat,bijgevolg moet je wel een krachtige flits hebben.veel beter is gebruik van snelle lens of hogere iso-waarde.(als het binnen is)sluitersnelheid minstens 1/300é voor paarden die lopen/springen

      Comment


      • #4
        Hoi,

        Als ik een foto van een paard maak dat in een weide of op een open ruimte staat, ga ik meestal op men hurken zitten. Zo bekom je een foto die het paard veel beter doet uitkomen ( allé da vind ik toch ). Probeer het eens uit zou ik zo zeggen.
        In verband met dat flitsen, de meeete paarden hebben hier geen problemen mee maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Probeer het en kijk hoe het paard hierop reageert. Wordt hij schichtig, stel hem/haar dan gerust met je stem, een vriendelijk woordje op een rustige toon kan wonderen doen
        Ben benieuwd naar het resultaat.

        Veel succes.
        BD0031BE

        Comment


        • #5
          Idd, sommig paarden geven niets om een flits.
          Maar ik heb er eens één gehad, een pony , die daar zo van verschoot, dat hij begon te lopen... wow.
          ik kon hem toen alleen maar van voor benaderen, zo'n schrik had hij..


          Maar als je dichtbij wil komen, moet je ermee babbelen... Je steld ze gerust door ertegen te praten.

          Dan volgen ze je nieuwsschierig.

          en neem je tijd, het dier moet aan jou kunnen wennen. Geen bruske bewegingen, traag wandelen naar de andere kant... Het komt uit z'n eigen wel naar jou om te snuffelen.


          en laat het zot doen als 't wil.. Geen bang hebben... Ook niet als het volle galop op je af komt gestormd... Het zal je heus niet omver lopen.

          Maar vooral babbelen met het paard... Dat helpt enorm En geef het wat te knabbelen, als je niets bij de hand hebt geeft het wat mals gras van buiten zijn weide .... mmmm






          Comment


          • #6
            ik krijg het persoonlijk zelf van mensen die foto's maken met flits als ik voorbijrijd, maar dat hangt echt wel van paard tot paard af. Sommigen zou je met een halogeenstraler in de ogen mogen schijnen, voor andere is je hand te bruusk bewegen al genoeg om aan de andere kant van de piste te staan. Informeer je voordien liever wat bij de ruiters, lesgever, ... vooraleer er iemand van z'n paard dondert door een flits
            mvg,
            Dieter

            Comment


            • #7
              De opdracht gaat niet door. Maar de volgende keer moet ik wel fotograferen bedankt voor de tips.
              #Dyslexie#
              Fotoacademie Amsterdam Digitaal

              Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

              Comment

              Working...
              X