Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FotoSG bedrog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FotoSG bedrog?

    Midden juli bestelde ik een Falcon Eyes flitskop en enkele accessoires bij FotoSG. Toen kreeg ik onmiddellijk volgend bericht (na betaling wel te verstaan): "Geen van deze artikelen zijn voorradig en moeten we dus bestellen bij de leverancier. Alleen van de de TE 300 weet ik dat ze deze niet voorradig hebben en wachten op een zending vanuit het buitenland."

    Heeft er iemand ervaring met deze winkel? Waaraan kan ik me verwachten?
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: FotoSG bedrog?

    Heb al bij hen besteld, anderhalf jaar geleden, en dat verliep prima.
    Ik had onlangs ook een achtergrondsysteem op het oog, maar dat stond niet voorradig. Ik heb hen hiervoor gemaild en nooit antwoord gekregen, terwijl ze voorheen altijd correct en asap antwoordden. Ik vertrouw het zaakje dus ook niet meer...
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: FotoSG bedrog?

      Geen ervaring mee, maar indien je het bedrijf voorhebt waarvan ik op de site gekeken heb, staat er toch ook een telefoonnummer op hun site.
      Je kan ze misschien eens contacteren en meer info vragen, en misschien is het wel mogelijk om jouw geld terug te krijgen aangezien er nog niets geleverd is ?
      Succes !
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

      Comment


      • #4
        Re: FotoSG bedrog?

        Linkstar en Falcon Eyes produceren al lange tijd op bestelling. Dus niets voorradig, waardoor levertijden extreem lang worden.
        Geen fout van Fotosg, behalve dat het niet zo netjes is om je geen update te geven.

        Zit zelf ook al bijna een half jaar op mijn spullen van Linkstar te wachten. Alleen ik heb ze prostudio besteld, maar die hebben hetzelfde probleem

        Zwaar irritant.
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: FotoSG bedrog?

          Ik heb er ook een bestelling geplaatst en bleek dat het gene die ik besteld had niet meer te verkrijgen was, na 10 maanden en heel wat telefoontjes en mailtjes heb ik uiteindelijk mijn geld terug gestort gekregen, dus voor mij hoeft Fotosg ook niet meer...
          www.pdsfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: FotoSG bedrog?

            Heb hetzelfde probleem gehad bij een andere winkel met ThinkTank materiaal, blijkbaar kreeg de invoerder maar twee keer per jaar een 'container' binnen, heb je dus pech kan je bijna zes maanden wachten

            heb het toen gewoon in de VS besteld, zelfs met invoerrechten en kosten erbij was ik nog goedkoper uit dan hier ... nu kan je dit met een flitsset niet doen natuurlijk, maar ik vind wel dat ze je op de hoogte moeten houden, en zeker als het meer dan pakweg 6 weken zal duren voordat je je spullen hebt ... dan moeten ze je zelfs aanbieden om je geld terug te storten zodat je iets anders kan kopen.

            Maar ja, zo werkt het jammer genoeg niet tegenwoordig

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: FotoSG bedrog?

              Fotosg...geen bedrog, maar het kan soms wel even duren voordat spullen uitgeleverd worden. Fout wordt telkens bij de importeur (Benel) gelegd.

              Ik heb destijd ook een dik half jaar moeten wachten op een aantal spulletjes. An sich een zeer correct en kundig bedrijf, maar gezien de levertijden ben ik mijn heil wel elders gaan zoeken.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: FotoSG bedrog?

                Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht

                Heeft er iemand ervaring met deze winkel? Waaraan kan ik me verwachten?
                beetje laat deze vraag hè.
                eerst bestellen en betalen; en dan vragen wat men van deze winkel kan verwachten??
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: FotoSG bedrog?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  beetje laat deze vraag hè.
                  eerst bestellen en betalen; en dan vragen wat men van deze winkel kan verwachten??
                  grt,bouk.
                  Helemaal niet laat. Had er al eens iet gekocht (iets kleins weliswaar) en toen is alles goed gegaan. Nu wacht ik al weken/maanden op m'n artikelen en ik krijg geen antwoord, dus dit baart me zorgen.
                  canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: FotoSG bedrog?

                    Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                    Nu wacht ik al weken/maanden op m'n artikelen en ik krijg geen antwoord, dus dit baart me zorgen.
                    Is bij mij dus ook het geval. Ik had alleen niets besteld, maar informatief een vraag gemaild.
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: FotoSG bedrog?

                      FotoSG is normaal perfect betrouwbaar hoor. Ze zijn wel wat laks bij het beantwoorden van vragen soms.

                      Falcon Eyes is amper of niet leverbaar als het niet in stock is. Wachttijden die oplopen tot 6 maanden of meer.
                      mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: FotoSG bedrog?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                        FotoSG is normaal perfect betrouwbaar hoor. Ze zijn wel wat laks bij het beantwoorden van vragen soms.

                        Falcon Eyes is amper of niet leverbaar als het niet in stock is. Wachttijden die oplopen tot 6 maanden of meer.
                        Klopt, een rondje internet bij dealers die dit spul verkopen leert dat veel leveranciers uitverkocht zijn. Het spul komt uit China en dan kun je wel eens wisselende levertijden hebben. Trouwens niet al te degelijk spul dat Falcon Eyes, heb zelf ook twee 200W flitsertjes gekocht, maar vertrouw die dingen voor geen meter. Heb later bij Calumet een set gekocht van Genisis en moet zeggen dat die een stuk degelijker uit zien.
                        Vint het wel te betreuren dan FotoSG je niet informeert wat de status is, zou beter overkomen bij hun klanten.

                        Groeten Michael

                        Comment


                        • #13
                          Re: FotoSG bedrog?

                          Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                          Helemaal niet laat. Had er al eens iet gekocht (iets kleins weliswaar) en toen is alles goed gegaan. Nu wacht ik al weken/maanden op m'n artikelen en ik krijg geen antwoord, dus dit baart me zorgen.
                          FotoSG gewoon even bellen werkt het snelste.

                          Het vervelende is dat ze steeds verantwoordelijkheid bij hun toeleverancier leggen...is prima, maar als klant heb ik niets met een importeur te maken, maar met fotosg.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: FotoSG bedrog?

                            ook een tijdje terug daar besteld, setje falcon eyes.
                            toch een 3 maand moeten op wachten. uiteindelijk toch tevreden met levering.
                            netjes verpakt en met koerier afgeleverd.
                            over het setje zelf mag ik niet klagen, stevig gebouwd en goede statieven.

                            greets
                            Korandoke
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: FotoSG bedrog?

                              Zijn zij dan zoveel goedkoper ?????
                              Heb er geen ervaring mee, maar als ik iets koop dan wil ik dat direct hebben.
                              En dat zijn betrouwbare belgische winkels.

                              Mss daarom dat ik nooit rijk ga worden, ik betaal gewoon altijd één euro teveel voor mijn materiaal
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                              Comment

                              Working...
                              X