Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus digitale fotografie (lbc)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus digitale fotografie (lbc)

    Goedemiddag

    Heeft iemand hier deze cursus al gevolgd en zo ja, want zijn uw ervaringen hier mee?

    Ik ga me hier morgen voor inschrijven. Heb me onlangs een Nikon D90 aangeschaft en wil me er graag een beetje in verdiepen. Het is een cursus in avondles bij het lbc.

    Digitale fotografie 1

    Voorkennis

    ■Deze cursus is voor mensen die vertrouwd zijn met de computer.
    ■Voorkennis van fotografie is niet vereist.
    Het bezit van een (eenvoudig) digitaal fototoestel is wenselijk.
    Wat leer je in deze cursus?

    ■Technisch: hoe werkt een digitale fototoestel, wat is scherptediepte, wat is witbalans, wat is de zin en onzin van de ingebouwde flitser, welke voordelen biedt de manuele modus? We leren ons fototoestel kennen en onze foto’s ordenen en beheren.
    ■Esthetisch: we leren licht zien, composities maken en krijgen tips over het fotograferen van mensen en voor macrofotografie. We bespreken onze eigen opnames tijdens de lessen.
    ■Eenvoudige fotobewerking: fouten corrigeren, goede foto’s nog een stukje beter maken, foto’s transformeren en retoucheren, onder- of overbelichte foto’s verbeteren.
    Meer informatie over het gebruikte softwarepakket en mogelijke bijkomende vereisten voor het fototoestel kan je bekomen op het secretariaat of bij de lesgever.
    Nikon D90

  • #2
    Re: Cursus digitale fotografie (lbc)

    Ik ben geînteresseerd in dergelijke cursus.
    Waar kan je die volgen?

    Albert Coremans

    Comment


    • #3
      Re: Cursus digitale fotografie (lbc)

      Oorspronkelijk geplaatst door cornman Bekijk bericht
      Ik ben geînteresseerd in dergelijke cursus.
      Waar kan je die volgen?

      Albert Coremans
      Je moet eens kijken op de website van het lbc.

      Ikzelf volg hem op maandag in Beveren, maar je kan ze over heel Belgie volgen op alle mogelijke momenten.

      Mijn eerste les heb ik maandag gehad en voorlopig lijkt het me nog steeds interessant
      Nikon D90

      Comment


      • #4
        Re: Cursus digitale fotografie (lbc)

        ben net thuis van de eerste les te Mortsel,viel best mee goede sfeer,maar beginprincipes computer wel wenselijk, was voor mij effe zweten

        Comment


        • #5
          Re: Cursus digitale fotografie (lbc)

          Oorspronkelijk geplaatst door de guy Bekijk bericht
          ben net thuis van de eerste les te Mortsel,viel best mee goede sfeer,maar beginprincipes computer wel wenselijk, was voor mij effe zweten
          Bij ons was de eerste les vooral theoretisch en we moesten dan idd op de computer een inlog maken om een aantal files te kunnen downloaden. Is niet voor iedereen even makkelijk uiteraard.

          Ik hield aan de eerste les wel een goed gevoel over, 'k hoop dat ik er toch veel zal bijleren
          Nikon D90

          Comment

          Working...
          X