Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede lens voor Canon EOS 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede lens voor Canon EOS 50D

    Mijn huidige lens tamron 18-200mm is kapot, geeft constant err01 en het gaat me meer dan 100€ kosten om die te laten herstellen zei de verkopen bij foto nelissen. ik heb 3 jaar geleden de lens gekocht en die is ondertussen niet meer waard, denk ik. Nu de verkoper zei dat ik beter een canon lens koop ipv een tamron of sigma lens. Ik weet niet of dit waar is...

    nu ben ik dus op zoek naar een goede en degelijke lens, toen heb ik niet zoveel uitgegeven omdat ik nog maar een beginneling was, ondertussen ken ik er toch al iets meer van en zou me meer willen verdiepen in fotografie. Mijn budget momenteel is 500€, als het een duurdere lens wordt, ga ik nog wat moeten sparen. Maar als je al die lenzen ziet, weet je niet meer welke goed is en welke niet.
    waarvoor ik deze vooral gebruik, ik maak heel wat foto's van mijn kindjes, vooral close-ups. als we ergens naartoe gaan vind ik het wel leuk dat ik kan inzoomen, zodat je er niet steeds moet achter lopen. wat ik dan wel weer heb, in ons huis zijn bijna geen ramen, dus niet veel licht en moet dikwijls met flits trekken. ik zou dan eerder naar een lichtsterke lens willen gaan maar dan gaat de prijs serieus naar boven.

    Iemand een idee welke lens voor mij het beste is? Ik wil niet zomaar een lens kopen waar ik misschien achteraf spijt van heb. Ik heb ook niet zoveel ervaring in de lenzen.
    Canon EOS 50D, tamron 18-200mm, Canon 50mm 1.8II

  • #2
    Re: goede lens voor Canon EOS 50D

    Misschien de Canon 15-85mm, niet echt lichtsterk. http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._usm_bulk.html

    OF


    Deze sigma, met een constante 2.8
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

    Comment


    • #3
      Re: goede lens voor Canon EOS 50D

      Oorspronkelijk geplaatst door sabrinavc Bekijk bericht
      Mijn huidige lens tamron 18-200mm is kapot, geeft constant err01 en het gaat me meer dan 100€ kosten om die te laten herstellen zei de verkopen bij foto nelissen. ik heb 3 jaar geleden de lens gekocht en die is ondertussen niet meer waard, denk ik. Nu de verkoper zei dat ik beter een canon lens koop ipv een tamron of sigma lens. Ik weet niet of dit waar is...

      nu ben ik dus op zoek naar een goede en degelijke lens, toen heb ik niet zoveel uitgegeven omdat ik nog maar een beginneling was, ondertussen ken ik er toch al iets meer van en zou me meer willen verdiepen in fotografie. Mijn budget momenteel is 500€, als het een duurdere lens wordt, ga ik nog wat moeten sparen. Maar als je al die lenzen ziet, weet je niet meer welke goed is en welke niet.
      waarvoor ik deze vooral gebruik, ik maak heel wat foto's van mijn kindjes, vooral close-ups. als we ergens naartoe gaan vind ik het wel leuk dat ik kan inzoomen, zodat je er niet steeds moet achter lopen. wat ik dan wel weer heb, in ons huis zijn bijna geen ramen, dus niet veel licht en moet dikwijls met flits trekken. ik zou dan eerder naar een lichtsterke lens willen gaan maar dan gaat de prijs serieus naar boven.

      Iemand een idee welke lens voor mij het beste is? Ik wil niet zomaar een lens kopen waar ik misschien achteraf spijt van heb. Ik heb ook niet zoveel ervaring in de lenzen.
      Was je tevreden over de Tamron, dan is de wat betere canon EFs 18-200 een niet te duur , redelijk alternatief.
      Lichtsterkte en een dergelijk bereik gaat nooit samen, dus ja zal toch iets ernaast moeten gaan gebruiken, bijvoorbeeld een EF 50mm F1.8

      Comment


      • #4
        Re: goede lens voor Canon EOS 50D

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Was je tevreden over de Tamron, dan is de wat betere canon EFs 18-200 een niet te duur , redelijk alternatief.
        Lichtsterkte en een dergelijk bereik gaat nooit samen, dus ja zal toch iets ernaast moeten gaan gebruiken, bijvoorbeeld een EF 50mm F1.8
        de canon 18-200 is dus beter dan die van tamron? of ben ik hier nu mis?

        deze stond ook al even op mijn verlanglijstje, omdat ik van vrienden hier al goede reacties over had gehad



        ikzelf heb nog een Canon 50mm F1.8II, heb ik vorig jaar aangekocht.
        Last edited by sabrinavc; 31 augustus 2010, 09:16.
        Canon EOS 50D, tamron 18-200mm, Canon 50mm 1.8II

        Comment


        • #5
          Re: goede lens voor Canon EOS 50D

          Lichtsterk en goed: 17-55 IS 2.8 van Canon, wel iets duurder dan je budget, maar zeker de moeite.

          Comment


          • #6
            Re: goede lens voor Canon EOS 50D

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Lichtsterk en goed: 17-55 IS 2.8 van Canon, wel iets duurder dan je budget, maar zeker de moeite.
            Absoluut een toplensje wel duur maar zoveel beter dan de Tamron 18-200mm

            Hebzelf ook een Tamron 17-50mm2.8f en die is ook een goedkoper alternatief en ook heel goed!

            grtz
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: goede lens voor Canon EOS 50D

              ik zou dan eerder naar een lichtsterke lens willen gaan maar dan gaat de prijs serieus naar boven
              De EF50 1.8 is erg betaalbaar, maar niet fantastisch vol open (heb ze pas verkocht voor 50 EUR, zoek er ook zo één, proberen kost niet veel)

              Het allerbeste lensje voor z'n geld is de kitlens EF-S 18-55 IS (100 EUR)

              Koop daarbij een tweedehands EF70-200 f:4 L (zonder IS, ong 350 EUR) en je hebt voor je 500 EUR al wat je nodig hebt, waarvan 1 goed stuk en 2 waarvan je later geen hartzeer moet hebben om ze weg te doen

              Comment


              • #8
                Re: goede lens voor Canon EOS 50D

                TIP: mijn 18-55 kit heeft eindelijk de geest gegeven (de zwaartekracht heeft een handje toegestoken) maar je kan je lens nog altijd gebruiken! Plak gewoon de contacten af met duct tape en je kan ermee werken in manuele modus. Oke, het is mss niet veel, maar beter dan niets.
                Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

                Comment


                • #9
                  Re: goede lens voor Canon EOS 50D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Absoluut een toplensje wel duur maar zoveel beter dan de Tamron 18-200mm

                  Hebzelf ook een Tamron 17-50mm2.8f en die is ook een goedkoper alternatief en ook heel goed!

                  grtz
                  LEZEN...

                  De TS vindt inzoomen leuk ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede lens voor Canon EOS 50D

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    De EF50 1.8 is erg betaalbaar, maar niet fantastisch vol open (heb ze pas verkocht voor 50 EUR, zoek er ook zo één, proberen kost niet veel)

                    Het allerbeste lensje voor z'n geld is de kitlens EF-S 18-55 IS (100 EUR)

                    Koop daarbij een tweedehands EF70-200 f:4 L (zonder IS, ong 350 EUR) en je hebt voor je 500 EUR al wat je nodig hebt, waarvan 1 goed stuk en 2 waarvan je later geen hartzeer moet hebben om ze weg te doen
                    Vind ik een goede suggestie eerlijk gezegd... Ik dacht 70-200mm nieuw, maar dan zit TS al aan zijn budget..

                    Kijk eventueel eens met exposureplot welke mm's je het vaakst gebruikt...?

                    Comment

                    Working...
                    X