Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-70mm F2.8 AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-70mm F2.8 AF

    Kan de Sigma 28-70mm F2.8 AF zoomobjectief ook op sony a200 toestellen?
    Ik zie namelijk soms staan "voor nikon" of dergelijke. Maar een standaard Sigma 28-70mm F2.8 AF zoomobjectief (als dat gewoon de naam is) kan dus gewoon op een sony a200?

    Daarbij, is de Sigma 28-70mm F2.8 AF zoomobjectief niet anders dan de Sigma 28-70mm F2.8 AF neem ik aan?
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

    Vooropgesteld dat de genoemde lens volgens mij helemaal niet bestaat...


    Het is namelijk een 28-70 f2.8-f4...en die is er ook voor Sony. Maar als er Nikon achter staat gaat dat dus niet passen he Je moet er dan één met Sony vatting kopen

    Je laatste vraag...neen...slechts een andere benaming, hij heeft een variabele brandpuntafstand van 28mm tot 70mm, dus is het per definitie een "zoomlens"
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

      Of een 24-70 f 2.8 EX AF !
      KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
      Macbook Pro 13 inch

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

        Oorspronkelijk geplaatst door postier Bekijk bericht
        Of een 24-70 f 2.8 EX AF !
        Zou kunnen, maar denk dat mijn opgemerkte typo logischer is gezien de vraagstelling.

        En ook dan. Geldt hetzelfde antwoord
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

          En waarom zou een Sigma 28-70 f2,8 niet bestaan? Ik heb er zelf 1 voor op mijn Nikon
          2de hands gekocht voor weinig geld en redelijk goede foto's. Alleen wat soft op 2,8.
          Deze lens heeft wel geen ingebouwde scherpstelmotor. Ik weet niet of die ook voor sony bestaat maar ik vermoed van wel.
          Je zal natuurlijk wel een Sigma met mount voor Sony nodig hebben
          De Nikon versie met F-mount is enkel geschikt voor Nikon

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

            Willem, vrijwel alle (AF-) lenzen die passen op jouw a200 vind je in de lensdatabase van www.dyxum.com, inclusief reviews van gebruikers, en links naar tests en voorbeeldfoto's.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

              Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht

              Daarbij, is de Sigma 28-70mm F2.8 AF zoomobjectief niet anders dan de Sigma 28-70mm F2.8 AF neem ik aan?
              Dat zegt niets over de toepassingsmogelijkheden.
              Sigma maakt objectieven voor alle courante vattingen.....

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                En waarom zou een Sigma 28-70 f2,8 niet bestaan? Ik heb er zelf 1 voor op mijn Nikon
                2de hands gekocht voor weinig geld en redelijk goede foto's. Alleen wat soft op 2,8.
                Deze lens heeft wel geen ingebouwde scherpstelmotor. Ik weet niet of die ook voor sony bestaat maar ik vermoed van wel.
                Je zal natuurlijk wel een Sigma met mount voor Sony nodig hebben
                De Nikon versie met F-mount is enkel geschikt voor Nikon
                Dat zal wel een oudje zijn dan??? Ik kende de lens niet, dus gezocht op de Sigma site...en daar kwam de lens naar boven die ik wel ken, de 28-70 f2.8-f4 dus. De 24-70 van Sigma is wel volledig f2.8

                edit: I stand corected, is inderdaad een "oudje" welke niet meer gemaakt wordt (blijkbaar)
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                  Dank voor de reacties.

                  Kan nu een Sigma 28-70 f.2.8 kopen voor €150.
                  Goede deal of toch te duur?

                  Heb ook naar minolta 50mm f1.7 gekeken, kan deze voor €100 kopen.
                  Maar dan heb je natuurlijk het probleem dat je niet in/uit kunt zoomen voor zover ik begrijp. Dat houd dus in dat je continue aan het rondrennen bent om de juiste afstand te krijgen.
                  Last edited by WillemC; 27 augustus 2010, 11:37.
                  WillemClassensDesign: Mijn website
                  Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                  Flitsers:HVL-F42AM;

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                    Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                    Dank voor de reacties.

                    Kan nu een Sigma 28-70 f.2.8 kopen voor €150.
                    Goede deal of toch te duur?

                    Heb ook naar minolta 50mm f1.7 gekeken, kan deze voor €100 kopen.
                    Maar dan heb je natuurlijk het probleem dat je niet in/uit kunt zoomen voor zover ik begrijp. Dat houd dus in dat je continue aan het rondrennen bent om de juiste afstand te krijgen.
                    Die Sigma lijkt me niet goedkoop hoor. Voor ietsje meer heb je een tweedehands Minolta of Tamron 28-75/2.8 D die toch een betere reputatie heeft.

                    Met de 50/1.7 heb je inderdaad geen zoom, maar je anderzijds f/1.7 wat toelaat met heel weinig licht of heel weinig scherptediepte te werken, ideaal voor binnen, 's avonds, portretjes, ...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                      pff het is toch een hele zoektocht hoor voor een goede lens.

                      Wil een lichtsterke lens met het liefst wat zoom.
                      Is namelijk altijd handig als je toch wat in kunt zoomen.

                      Hebben jullie misschien nog een idee voor een goede lens?
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                        Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                        pff het is toch een hele zoektocht hoor voor een goede lens.

                        Wil een lichtsterke lens met het liefst wat zoom.
                        Is namelijk altijd handig als je toch wat in kunt zoomen.

                        Hebben jullie misschien nog een idee voor een goede lens?
                        Tamron 17-50 F2.8 SP
                        Tamron 28-70 F2.8 SP
                        Sigma 18-50 F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          ...edit: I stand corected, is inderdaad een "oudje" welke niet meer gemaakt wordt (blijkbaar)...
                          Ja zeg dat wel Ik heb de mijnen 2 jaar geleden voor € 110 gekocht.
                          Maar ze ik van 1998 en was toen al niet nieuw meer
                          Voor dat geld is het echter een zeer bruikbare lens
                          Verwacht er echter geen wonderen van en dan beleef je er veel plezier aan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                            Je hebt gewoon een niet bestaande spooklens
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 28-70mm F2.8 AF

                              De 28-70 EX versie van Sigma is vrij behoorlijk, maar er is ook een niet EX versie die zowel qua bouw als optisch een stuk minder is. Opletten dus.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X