Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online foto-albums vergelijking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online foto-albums vergelijking

    Heel regelmatig komen er in verschillende topics vragen over de online-fotoalbums. Tijd om alles nog eens op een rijtje te zetten, zodat de juiste keuze kan gemaakt worden.

    Wat is Uw ervaring met de verschillende sites? Goede of slechte verbindingen, vaak off-line? Met een knap webalbum dat haast niet bereikbaar is, ben je niet zo goed af.
    Betalend of gratis? Wat is het verschil of merk je géén verschil?
    Andere opmerkingen zijn ook welkom.

    Het Internet wereldje is sterk aan verandering onderhevig. Tijd om een update, met Uw hulp

    Alvast bedankt!

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Mijn ruimte op Telenet (50 MB) is makkelijk bereikbaar geen probleem. Dat gebruik ik om vandaar mijn foto's naar hier te linken.
    Geeft praktisch nooit problemen, en is steeds bereikbaar. Deze ruimte zit automatisch bij het betalend abonnement Telenet.
    Deze ruimte is eigenlijk te klein voor webalbums goed voor individuele foto's. Maar je kan er wel ruimte bij kopen.

    Instantlogic gebruik ik om tijdelijk volledige albums op te zetten zodat geïnteresseerden de foto's kunnen bekijken. Meestal zijn daar mijn albums voor fotoamateurs te uitgebreid. Maar de mensen zien ook graag hun eigen foto. Na verloop van tijd haal ik daar de albums terug af nadat de mensen de kans hebben gekregen die te zien. Instantlogic is gratis.
    Dikwijls veel problemen voor verbindingen. Voldoet eigenlijk niet . Is dikwijls onbereikbaar. Zoals nu bv weer, ik probeer een 200-tal foto's van een activiteit van vorige week up te loaden maar is weer niet bereikbaar.

    Fotopic gebruik ik voor kleinere albums. Is ook gratis. Meestal geen probleem om het te bereiken. Is geschikt om webalbums op te plaatsen.

    Op Photosig heb ik ook een paar albums maar dat gebruik ik om daar mijn foto's te laten beoordelen. Maak daar de laatste tijd weinig gebruik van. Ben daar wel betalend lid, maar dat zal voor het laatste jaar zijn denk ik.

    Comment


    • #3
      Ik heb ook bij Instantlogic gezeten maar wegens de problemen overgestapt naar fotopic. (beide gratis)

      Een klein probleempje bij fotopic: je kan geen albums in andere albums steken (of heb ik dat nog niet gevonden hoe je dat moet doen?)
      Voor de rest ben ik heel tevreden.
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Ik blijf momenteel bij instantlogic, maar twijfel toch.
        Wou vanavond mijn zoon een instantlogic geven en het inschrijven lukt niet: foutmelding.
        'k Weet dat het gratis is, maar je krijgt de indruk dat je niks voor niks krijgt.
        Eén dezer huur ik mij misschien een pbase, 'k zie dat veel BD'ers daar gebruik van maken.
        http://pieterbie.skynetblogs.be

        Comment


        • #5
          En ik zit ( vooralsnog ) gratis bij Pixagogo , en dat tot alle tevredenheid. Zal zeker , als mijn proefperiode is afgelopen , er een jaar betalend aan vast plakken
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Vroeger bij Instantlogic maar ben daar vlug gaan lopen wegens veelvuldig down server

            Nu met alle voldoening bij Fotopic 250mb gratis en op eenvoudige vraag 500mb EN zelfs meer!!! Gratis.
            Veel instelmogelijkheden zodat de album toch een iets persoonlijke tint heeft.
            De eerste album erop zetten is wel even wennen en uitkijken, maar eens je "het" door hebt, poepsimpel.
            Gaat zelden plat.
            Wreed tevreden over

            Comment


            • #7
              Geen klagen over PBase. Vroeger wou de server nogal eens offline gaan, maar sinds het betalende systeem is ingevoerd, eigenlijk weinig of geen problemen meer gehad. Mocht ik vandaag op zoek gaan naar een geschikte locatie voor een webalbum, zou ik in eerste instantie naar een gratis oplossing zoeken.

              In de kantlijn; ik vraag mij af hoe die gratis services blijven overleven. Ik weet dat sommige knoeien met copyrights op foto's of hopen (is een werkwoord hé ) geld te verdienen aan prints van de ten toon gestelde foto's. Andere doen dan weer aan reclame, met de nodige frustraties voor bezoekers. Soms ben ik blij dat ik een kleine bijdrage betaald heb om dat er niet bij te hoeven nemen.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Ook ik was vroeger eerst bij Instantlogic en nu bij Fotopic tot volle tevredenheid.

                Je kunt er tenminste ook nog enige eigen inbreng aan toevoegen en zoals Teddy al zei, ruimte in overvloed.

                En dat nog gratis ook, pas alleen op dat je de mogenlijkheid uitschakeld dat andere je foto's kunnen bestellen of downloaden, maar dat is met twee regels aanvinken opgelost.


                Groeten Omega.

                www.digiwaart.nl

                Comment


                • #9
                  Ook ik was op zoek naar extra ruimte, even willen inloggen bij Fotopic, maar kon er net op die moment niet binnen

                  Ook de albums van o.a. Teddy-Bear waren niet bereikbaar. Toeval misschien?

                  Pixagogo lijkt me wel wat, maar ik wacht nog een beetje af of ze de beloftes kunnen blijven waarmaken. Soms betaal je voor iets en kun je er achteraf bijna niet meer terecht.

                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben bij pixagogo en ik ben daar wreed content van. Na de proefperiode neem ik zeker een abonnement.

                    Enig minpuntje, (nog) geen gastenboek. Ook layout van het overizcht van de foto's kon misschien iets beter in die zin dat het ruimterovend is alles onder elkaar te zetten. Beter twee albums met commentaar naast elkaar. Maar da's muggezifterij

                    Comment

                    Working...
                    X