Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel nieuw Canon speelgoed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel nieuw Canon speelgoed

    Canon heeft vandaag veeeeeeel nieuw speelgoed aangekondigd waaronder upgrades van de grote witte toeters :

    500 f/4L IS II
    600 f/4L IS II
    300 f/2.8L IS II
    400 f/2.8L IS II
    8-15 f/4L fisheye zoom
    70-300 f/4-5.6L IS USM

    Bovendien (maar we zitten hier onder subforum Objectieven) is ook de EOS 60D aangekondigd.

    Laat nu de tweedehandsmarkt maar verzadigen van "oude" 300 & 400 2.8'jes

    Meer info op www.dpreview.com & www.canon-europe.com!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Veel nieuw Canon speelgoed

    Duur speelgoed ook. Maar de 70-300 IS ziet er veelbelovend uit, niet te groot maar wel zwaar (1050gr.).
    De 8-15 fisheye is ook wel iets fijn, maar afwachten wat de eerste testfoto's geven qua bruikbaarheid.

    Comment


    • #3
      Re: Veel nieuw Canon speelgoed

      Die 70-300 is interessant, maar blijft de gewone (niet L-lens) 70-300 IS USM nu nog bestaan ? Ik ken genoeg mensen die met die lens zijn begonnen, maar er meestal niet het geld voor overhebben om naar een L-lens te gaan. Canon zegt wel dat het een betaalbare L-lens is, maar ik zou daar toch niet teveel op willen afgaan .

      In plaats van die 100-400 eens te vernieuwen...nee, eerst de toch al uitstekend presterende 300/400mm f/2.8 en 500/600mm f/4.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Veel nieuw Canon speelgoed


        Mooi, en hopelijk met héél scherpe prijzen. Da's goed voor de concurrentie, om de prijs van de enkele [KNIP] alternatieven te drukken, en als stimulans om ook het aanbod verder uit te breiden.

        Mocht ik Canon kopen, dan had ik wel liever een 8-15/4 niet-fisheye gezien, nog beter dan de al heel goeie Sigma. Fisheye zegt me niet veel, maar da's natuurlijk persoonlijk.

        [Mod-LesC]Verwijzing naar andere merken wordt uit deze thread verwijderd.[/Mod]
        Last edited by LesC; 26 augustus 2010, 14:21.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Veel nieuw Canon speelgoed

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Mocht ik Canon kopen, dan had ik wel liever een 8-15/4 niet-fisheye gezien, nog beter dan de al heel goeie Sigma.
          da's volgens mij technisch niet haalbaar voor een fullframe camera kijk maar wat een frontelement de Nikon 14-24 al heeft
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Veel nieuw Canon speelgoed

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            da's volgens mij technisch niet haalbaar voor een fullframe camera
            Ooops, niet gezien dat het een FF-lens was .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Veel nieuw Canon speelgoed

              das een mooi lijstje
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ooops, niet gezien dat het een FF-lens was .
                ALLE EF-lenzen zijn gemaakt om te passen/werken op fullframe camera's
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                  Die nieuwe 70-300 L IS zou een mooie aanvulling zijn
                  Benieuwd naar de testen en naar de prijs, zal wel *slikken* worden.
                  Fuji X - Less became more

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                    en de 24-70 F2.8 L IS ?
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      en de 24-70 F2.8 L IS ?
                      Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken. Heb net een paar weken geleden de 24-70 F2.8 gekocht. Vroeg me toen nog af of ik niet moest wachten op de eventuele komst van de IS versie vanwege dan waarschijnlijk zakkende prijzen. Achteraf gezien dus maar goed dat ik niet langer gewacht heb
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                      http://rouwkema.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                        Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                        en de 24-70 F2.8 L IS ?
                        hier staat bij Canon vermoedelijk niet echt druk op de ketel omdat de concurrentie ook nog zo geen lens op de markt heeft en omdat de huidige 24-70 2.8 gewoon ook al een goede lens is.

                        De lens die hier wel niet in het rijtje staat (onterecht volgens mij) is de 100-400...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                          Die 60D eh, ik heb het gevoel erbij dat het te kitcherig is ontworpen [delete]. Voor die extra functies die ze aanbieden zou ik nooit mijn 40D willen inruilen. Fotobewerking in camera, serieus, plastiek i.p.v. mg-legering... bedoeling van xxD's was toch om professionele camera's te evenaren voor een betaalbare prijs?? Oké, videofunctie, maar iedereen die serieus wil filmen zou 5DII moeten gebruiken.
                          Tilt and swivel schermen mochten ze we al vroeger gebruikt hebben =P
                          ik ben een beetje ontgoocheld...

                          [Mod-LesC]Verwijzing naar andere merken wordt uit thread verwijderd[/Mod]
                          Last edited by LesC; 26 augustus 2010, 14:18.
                          Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                            Die 8-15mm lijkt me wel wat op FF. Das pas UWA! Wel eerst even enkele testfoto's afwachten ivm de bruikbaarheid hiervan. Hopelijk zal die even budgetvriendelijk én kwalitiatief zijn als de andere F4 L lenzen (17-40 F4 L en 70-200 F4 L), dan zou ik me wel laten verleiden.

                            Zo kun je wel een héél mooi F4 L setje gaan samenstelling.
                            8-15; 17-40; 24-105; 70-200

                            Een 24-70 F2.8 IS L spreekt me ook wel aan! Een EF-S 17-55 F2.8 L IS voor FF zeg maar.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veel nieuw Canon speelgoed

                              Estimated retail price for EF 8-15mm f/4 L USM fisheye zoom lens 1400$

                              Estimated retail price for EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM 1500$

                              Uiteindelijk misschien rond de 1000$, of flirtend met de 800€ grens. Nu maar hopen dat dit uiteindelijk nog een pietsje minder wordt, dan is dat best een goeie prijs voor deze twee juweeltjes.

                              De Canon EF 300mm f/2.8 L IS II USM and EF 400mm f/2.8L IS II USM zitten respectievelijk op 7000 en 11000 $ retail.

                              Comment

                              Working...
                              X