PDA

Volledige versie bekijken : Boerin Rif-gebergte (II)

Dama
25 augustus 2010, 00:03
http://i744.photobucket.com/albums/xx88/damafoto/BD/IMG_5601.jpg

Dama
26 augustus 2010, 19:02
Hmmm... dit type couleur locale staat hier precies niet echt op zijn plaats ? :confused:

Voor de rubriek "straatfotografie" wordt er misschien iets meer straat / omgeving bij verwacht, maar voor de rubriek "mensen" dacht ik toch dat dit hier thuis hoort ?

Frakske
26 augustus 2010, 19:47
Heel knap beeld maar misschien had ik iemand die van je weggaat liever iets verder verwijderd gezien ...

bouk
27 augustus 2010, 08:02
goed shot, alleen jammer van al die toeristen.
grt,bouk.

berto
27 augustus 2010, 09:24
Als je het daar ter plaatse voor het zeggen had zou je het misschien wat anders gedaan hebben maar ik vind dit prima, kleuren, scherpte, belichting,...:G

Groeten, Bert

Dama
27 augustus 2010, 20:01
Bedankt voor de reacties :)

Frans,
ik snap wat je bedoelt...
Met deze foto wou ik eerder de kleurrijke en overladen klederdracht weergeven.
45gr en meer, en als ik goed kijk, tel ik minstens 5 lagen stof (met de witte hoofddoek incl).
Ik had ook de volle 200mm nodig om de achtergrand zo veel mogelijk out of focus te krijgen.
Bovendien geen makkie op een drukke markt, waar steeds mensen voor je lens komen, zeker op zo'n afstand, en waar men je niet mag zien fotograferen.
Daarbij komen de grote lichtcontrasten (meestal zijn de markten overdekt met baches van kraam naar kraam, waartussen vaak de zon toch doorheen komt.
Je kan je voorstellen dat ik fier ben op zo'n foto, gezien de moeilijke omstandigheden, maar dit zie je niet aan de foto he :)

Heel knap beeld maar misschien had ik iemand die van je weggaat liever iets verder verwijderd gezien ...

Bouk, ik en toeristen... :rolleyes: Je zal me niet snel op souks / markten zien lopen die toeristisch getint zijn... Ik wordt er dan ook meestal als een alien bekeken...
Dit zijn de meer modieuze kleuren/kleren van de jongere generatie. Niet iedereen loopt er zo traditioneel bij.
De jeugd loopt er ook heel modieus bij, en dan heb je de "tussenslag" van traditionele kledij, met modernere "looks" / gadgets, zoals moderne zonnebril, al dan niet in het haar (lees op de hoofddoek), I- en andere smartphones enz... Soms wel grappig om zien.

goed shot, alleen jammer van al die toeristen.
grt,bouk.

moniq
27 augustus 2010, 20:10
Qua kleuren kan dit wel tellen ja.:love:

groetjes

moniq

Dama
30 augustus 2010, 21:09
Bedankt Moniq ! :)

Qua kleuren kan dit wel tellen ja.:love:

groetjes

moniq