Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moderators is dit een idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moderators is dit een idee?

    He hoi Ik vroeg mij af of het misschien een idee is om een apart forum te maken voor zwart/wit foto's. Er wordt de laatste tijd zoveel omgezet dat het in mijn ogen wel een eigen plekje verdiend op dit forum...Hoe staan jullie er tegen over?

    cheers

    -- MajorPain --
    Nikon D2H
    Tamron 28-70mm F2.8
    Nikkor 50mm 1.8 D
    Nikkon SB-800
    XDrive-II 60GB
    Heel veel studio spul

  • #2
    zo heb ik ook een ideetje. Een apart blokje voor bv katten/honden/vogels, nou ja, de meest voorkomende dieren die langskomen (zodat men niet iets heeft van "ojee, weer een kat/hond/vogel/dier".

    Comment


    • #3
      Hoi Majorpain en Natalia
      Tja en aparte rubrieken voor macro s en sportfoto s, modellen en dierentuinen Eigenlijk hebben we het allemaal al voorbij zien komen , de ene omdat hij/zij een bepaald soort foto s graag ziet, de ander omdat ie ze juist niet graag ziet. En iedereen heeft op zijn eigen manier nog gelijk ook. Zijn ook al de nodige discussies over geweest dus ik weet het niet hoe dat te realiseren zou zijn.
      Maar goed wie weet

      Comment


      • #4
        Originally posted by NataliaNL
        zo heb ik ook een ideetje. Een apart blokje voor bv katten/honden/vogels, nou ja, de meest voorkomende dieren die langskomen (zodat men niet iets heeft van "ojee, weer een kat/hond/vogel/dier".
        Dit zou ik in een forum samen met landschappen zetten,alles wat natuur aan gaat.
        Forum in bepaalde groepen indelen,maar ook niet voor ieder onderwerp een ander forum,want dan krijg je op de duur een 2°pagina.
        Ik ondervind nu ook,als je een topic met een foto start en er komen veel inzendingen bij en je foto staat op pagina 3,dan is er geen belangstelling meer voor foto's die daar staan.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Hmmm, dunno... ik zie nu al heel regelmatig een omzetting naar zwart-wit terwijl de kleurenversie véél mooier is. Omdat het "in" is, of om een groter "kunstgehalte" toe te voegen?
          Ik weet het wel, het is ook een kwestie van persoonlijke smaak, en daar kunnen we úren oven doorgaan
          Maar wat ik bedoel is dat ik vrees dat er een heleboel omzettingen naar zwart-wit gaan gebeuren gewoon omdat er in dat forum minder gepost wordt, niet om louter fotografische redenen.

          Toch vind ik ook dat er misschien nog wel een onderverdeling mag gebeuren, Showcase loopt steeds voller en er komen steeds BD-members bij. De server time-outs laten zich trouwens weer voelen

          En nog iets; wat gaan we doen met een zwart-wit foto van een hondje met z'n baasje op de achtergrond? Als die foto dan ook nog eens gemaakt is op een BD-Shooting

          Ik denk wel dat de BD-crew op de hoogte is van de situatie en deze regelmatig evalueert.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Zoiets als www.fredmiranda.com ???

            Comment


            • #7
              Ik zou het niet gelijk maken aan fredmiranda.com maar idd is de showcase langzamerhand aardig overbelast aan het geraken. Resultaat onder andere is dat goede foto's of technieken in eens op pagina 4 belanden en dus niet door iedereen gezien zal worden. Ook ik denk dat door iets meer onderscheid te maken de desbetreffende forums wat beter performen. Maar goed is alleen maar mijn bescheiden mening he

              cheers

              -- MajorPain --
              Nikon D2H
              Tamron 28-70mm F2.8
              Nikkor 50mm 1.8 D
              Nikkon SB-800
              XDrive-II 60GB
              Heel veel studio spul

              Comment


              • #8
                Ik weet niet of dat haalbaar is, maar per thema lijkt mij wel een goed idee. De thema's moeten dan wel ruim genoeg zijn hé. Zoals bijvoorbeeld voorgesteld wordt : natuur, voor foto's van landschappen, bloemen, dieren enz. Lijkt mij doenbaar als daar even over wordt nagedacht. Het heeft verschillende voordelen : ik kan die topic overslaan (want dieren en planten zeggen mij niets op foto). Andere thema's worden ontlast, waardoor alles een beetje sneller kan verlopen. Voor bezoekers is het makkelijker om te bekijken wat ze willen bekijken. Er zal beter commentaar komen, want alleen de geïnteresseerden kijken naar een bepaalde groep. Alleen maar voordelen dus. Misschien zijn er wel technische nadelen, maar daar moeten de mods ons maar op attent maken.
                This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

                Comment


                • #9
                  Wel, ik heb bvb weinig interesse voor foto’s van auto’s of moto’s die, volgens mij, gewoonlijk niet voor de artistieke waarde, dan wel voor de technische bewondering voor het onderwerp getoond worden.
                  Daarentegen heb ik een zwak voor creatieve foto’s. Een foto in de spiegel van een auto kan mijn aandacht wel trekken.
                  Foto’s van vogels of bvb zonsondergangen kunnen prachtig zijn, maar ik ben ze een beetje moe gezien.
                  Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.
                  Zou de oplossing niet kunnen zijn dat bij een nieuwe topic een lijst van de categorieën met volgnummers zichtbaar is en dat er een verplicht veld voorzien is om het betreffende nummer in te brengen?
                  Groeten van lucalfred

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lucalfred
                    Wel, ik heb bvb weinig interesse voor foto’s van auto’s of moto’s die, volgens mij, gewoonlijk niet voor de artistieke waarde, dan wel voor de technische bewondering voor het onderwerp getoond worden.
                    lol more lol
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Triker
                      Originally posted by lucalfred
                      Wel, ik heb bvb weinig interesse voor foto’s van auto’s of moto’s die, volgens mij, gewoonlijk niet voor de artistieke waarde, dan wel voor de technische bewondering voor het onderwerp getoond worden.
                      lol more lol

                      Comment


                      • #12
                        Het is persoonlijk ja

                        ik kijk liever naar een mooie motor die op een artistieke manier is vast gelegt.
                        dan dat ik naar een boom zit te kijken waar de zon door heen schijnt.
                        bij de hebben voor ieder even veel waarde.
                        ik hou nog niet zo veel van zwart-wit foto's maar ik moet zeggen het gaat me steeds meer interesseren.
                        laat gewoon alles door elkaar staan, zo krijg je ook voor je zelf ook andere ideén, en als ik er niets aan vind klik ik gewoon verder.(RSI)
                        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by wilco v dijk
                          Het is persoonlijk ja

                          ik kijk liever naar een mooie motor die op een artistieke manier is vast gelegt.
                          dan dat ik naar een boom zit te kijken waar de zon door heen schijnt.
                          bij de hebben voor ieder even veel waarde.
                          ik hou nog niet zo veel van zwart-wit foto's maar ik moet zeggen het gaat me steeds meer interesseren.
                          laat gewoon alles door elkaar staan, zo krijg je ook voor je zelf ook andere ideén, en als ik er niets aan vind klik ik gewoon verder.(RSI)
                          Het is inderdaad persoonlijk, Wilco. Maar als er, zoals in mijn voorstel, alles doorheen blijft staan, met toevoeging van een getal, waaruit blijkt over welk soort foto het gaat, kan men bvb eerst de foto’s van auto’s en motors bekijken en het zonlicht door de bomen vermijden. Daarna kan men in ’t zelfde forum naar andere onderwerpen kijken.
                          Groeten van lucalfred

                          Comment


                          • #14
                            hallo allen,

                            Vioorlopig wordt de froumstructuur aangehouden enworden geen verdere opsplitsingen gedaan om overvloed te vermijden. Er bestaan talloze onderwaerpen waarvoor men soms een eigen forum wil maar da's niet leuk voor de bezoeker en niet echt overzichtelijk.

                            Best is om je titel zo goed mogelijk te omschrijven denk ik

                            Comment


                            • #15
                              Vind het eigenlijk niet zo erg dat alles door elkaar gerommeld ligt. Zo zie ik ook eens iets dat niet echt mijn interesseveld is, maar waar ik mij wel wil voor openstellen. Ik trek zelf geen foto's van auto's en katten, maar ongetwijfeld hebben ze elk hun moeilijkheidsgraad. Een foto over een onderwerp dat je niet echt interesseert toch boeiend weten te maken is mijns inziens toch nog altijd het moeilijkste aan fotografie (is natuurlijk een persoonlijke visie..).
                              Wat misschien wel leuk zou zijn is een mogelijkheid om de laatst geposte foto's bovenaan gesorteerd te hebben ipv de foto's waar laatst iets op is gezegd. Ik kijk dagelijks op het forum, en een foto waar 14 dagen na elkaar op gepost werd, zie ik dus 14 maal... ook als deze mij niets zegt. Een mogelijkheid om een keuze te maken tussen enkel de nieuw geposte foto's of de nieuwe replies zou ik wel handig vinden. (mocht deze mogelijkheid bestaan en ik heb ze nog niet gevonden, hoor ik het natuurlijk graag!). Ik begrijp echter wel dat niet met ieders wensen kan rekening gehouden worden. Maar voor de mensen die zich storen aan een of andere categorie kan het misschien verzoenend werken om er maar 1 keer te "moeten" naar kijken.... is maar een idee. (ik blijf toch kijken )
                              Mvg,
                              Eric
                              Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

                              Comment

                              Working...
                              X