Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdruk Kodak centrale

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdruk Kodak centrale

    Beste fotovrienden,

    Ik heb deze week mijn eerste foto's via Blokker digitaal laten afdrukken maar nu ik het resultaat zie ben ik toch wat ontgoocheld! Alle afgedrukte foto's hebben een rozige zweem. Nu is mijn vraag: Is dit bij jullie ook ooit gebeurt? Moet ik mijn kleuren aanpassen voordat ik de foto's binnen stuur bij Kodak? (de foto's op het computerscherm waren ok) Of is dit zo dat er in principe niets aan gedaan kan worden? Wie kan er mij helpen?
    Groeten

    Jokke
    Canon Ixus 400
    Canon S5 IS

  • #2
    Heb je je foto's al eens getest op een ander computerscherm?
    Het kan zijn dat je scherm niet juist is afgesteld. Mijn scherm staat zo iets warmer afgesteld. Aangenamer om naar te kijken, maar de fotos zijn in werkelijkheid iets lichter en blauwer.
    Maar waarschijnlijk heb je zelf al fotos afgedrukt zeker, die wel de juiste kleuren hadden?

    Comment


    • #3
      Ik heb ook al een ander scherm geprobeerd maar het resultaat is het zelfde. De zelf afgedrukte foto's zijn ok!
      Bedankt voor je respons Jean!
      Canon Ixus 400
      Canon S5 IS

      Comment


      • #4
        Ik heb ooit eens heel wat labos getest.
        Kodak was er niet bij omdat ik reeds kritieken gelezen had dat die inderdaad buitensporig met roodzweem afdrukken. Ook nogal duur.
        Zie anders ook op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=30169&SearchTerms=,

        Groeten.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Bedankt Dama
          Groetjes
          Canon Ixus 400
          Canon S5 IS

          Comment


          • #6
            Ik heb ook eens foto's bij kodak laten afprinten en ik vind ze veel te duur en.... inderdaad ook bij zag ik de foto's door een roze bril
            http://katrijn.fotopic.net
            Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

            Comment


            • #7
              Ik heb net 18 foto's afgehaald in de krantenwinkel. Maandagmorgend heb ik een CD (RW) afgegeven, en nu (woensdag)waren ze al klaar.
              Een afdruk 10X15 glanzend (of mat) kost 0,3 euro per stuk. Er zijn geen opstartkosten, en de kleuren zijn veel beter dan mijn Canon S500 kan printen
              Die foto's worden afgedrukt bij Rainbow Color Photoservice, en dat is op Agfa-papier. Die foto's zijn ook online te bestellen, maar ik heb geen zin om die grote bestanden door te sturen. Ik kom dagelijks voorbij die krantenwinkel (Hei-ende in Vlimmeren), dus is dat voor mij de beste oplossing.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Ik heb enige tijd terug verschillende online afdrukcentrales uitgetest en was van het resultaat zeer tevreden. De beste prijs/kwaliteitsverhouding vond ik bij PRESTOPRINT (=fuji). Op een bepaald ogenblik stuur ik foto's op om af te drukken op 20x30cm en het resultaat was schandalig slecht. Van Prestoprint heb ik als verklaring gekregen dat zij uitsluitend werken met JPG bestanden en als je een foto met PHOTOSHOP bewerkt en dan omzet naar JPG, er door PHOTOSHOP een boel informatie in het bestand gestopt wordt dat daar eigenlijk niet thuis hoort en wat hun printers verstoort. Ze hebben mij aangeraden om van internet een programma te halen dan JPEG-CLEANER noemt. Dit zou het voornoemde probleem verhelpen.

                Volledigheidshalve moet ik er bij vertellen dat ik ondertussen niets meer bij hun besteld heb.

                Nu bestel ik nog uitsluitend bij www.colormailer.com . Hij kwaliteit is voortreffelijk. Ik heb van hun website twee testfoto's gehaald. De eerste is een BMP bestand wat ik als bureaublad gebruik en de tweede is een 300 dpi JPG bestand. Dit laatste heb ik bij hun laten afdrukken. Bij het calibreren van je scherm moet je op het scherm hetzelfde zien als op de afdruk. Dit is eenvoudig en efficient.


                Misschien kan deze ervaring u helpen.

                Robert






                Originally posted by jokkewijns
                Beste fotovrienden,

                Ik heb deze week mijn eerste foto's via Blokker digitaal laten afdrukken maar nu ik het resultaat zie ben ik toch wat ontgoocheld! Alle afgedrukte foto's hebben een rozige zweem. Nu is mijn vraag: Is dit bij jullie ook ooit gebeurt? Moet ik mijn kleuren aanpassen voordat ik de foto's binnen stuur bij Kodak? (de foto's op het computerscherm waren ok) Of is dit zo dat er in principe niets aan gedaan kan worden? Wie kan er mij helpen?
                Groeten

                Jokke

                CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                Comment


                • #9
                  Zondagnamiddag foto's getrokken van een sinterklaasfeestje.
                  's Avonds ge-upload naar www.photobox.ie, vandaag zaten ze in mijn brievenbus. Iets duurder dan Kruidvat, ook hele goeie kwaliteit, en vooral snel geleverd ! Slechts 2€ opstart- en verzendingskosten.
                  @Mic, nogmaals bedankt voor de tip !
                  Als het minder dringend is ga ik toch naar Kruidvat. Gevoelig goedkoper, en heel goede kwaliteit, maar zó tra-a-a-ag...
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    ik laat al mijn digitale foto's afdrukken door KODAK en ben heel tevreden over de kwaliteit en ik vind de foto's telkens zeer natuurlijk kwa kleuren, (ok ze zijn zeer duur), dit topic verbaast me dan enigzins
                    mvg
                    canon powershot A70

                    Comment

                    Working...
                    X