PDA

Volledige versie bekijken : De bedelaarster en de toeristen...

SBe
22 augustus 2010, 22:46
Straatbeeld op Ponte Vecchio in Firenze:
(Analoog geschoten met M6 - Kodak TMax400)

http://i34.tinypic.com/27zj5aw.jpg

Mvg,
Steven

doudeke
23 augustus 2010, 11:10
Iets verderop lopen ze weer netjes midden over straat. Maar zodra ze de vrouw passeren
lijken ze toch aan de kant te gaan, zijn ze plots druk aan het windowshoppen. We zien nu
eenmaal niet graag iemand die op deze manier zijn kostje bij elkaar scharrelt. Fraaie
straatfotografie. :G:G

ObiWan
23 augustus 2010, 12:19
Goed gezien, maar ik denk dat hier met postprocessing toch wat meer uit te halen valt.
Eerst en vooral vind ik de foto te grijs, verder zou je met selectief contrast en evt wat vignettering enkele elementen ( de bedelaarster en de kijkende jonge dame) in deze foto wat meer kunnen laten uitkomen, zodat de foto sprekender wordt.

Groeten,

Luc

PatrickW
23 augustus 2010, 21:10
Ik ben het met ObiWan eens dat de foto via nabewerking globaal iets minder grijs zou kunnen gemaakt worden.
Maar zelf houd ik verder van het pure van straatfotografie, dus niet te veel "prutsen" in photoshop.
Van het moment dat je met vignettering en dergelijke begint, is voor mij het pure eraf, zelfs al zou de foto op zich wat beeld betreft er misschien beter uitzien.
Alles hangt natuurlijk af wat je zelf nastreeft.

Leuke foto trouwens.
Een mooi detail vind ik het kleed van de bedelaarster : op het eerste zicht lijkt dat van een behoorlijke kwaliteit, tot je de uitgescheurde mouw opmerkt.

Arousal
23 augustus 2010, 22:09
Bevremend beeld, lijken wel etalage poppen. Best bijzonder, maar ook grijs.

SBe
23 augustus 2010, 22:25
Bedankt voor de comments - over de nabewerking: het meeste van m'n straatfotografie doe ik het liefst analoog. Om het "puur" te houden werk ik dan ook liever niet te veel aan de foto's achteraf. Enkel inscannen en that's it.
Hij is inderdaad wel wat grijs, maar zo is hij dan ook genomen met het licht op dat moment.
Contrast verhogen was ook niet zo goed geweest - zoals je al ziet is het zwart ook echt wel zwart, het zou de plaat enkel donkerder maken. En plaatselijk contrast - zo verander je de werkelijkheid... (just my two cents.;) )

Mvg,
Steven.

Jonas123
23 augustus 2010, 22:37
Plaat met mooie inhoud als je het mij vraagt :G