Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleurstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleurstelling

    Hallo ik ben beginnend (fotograaf) en ben onlangs naar een criterium wielrennen geweest en heb daar enkele foto's genomen met mijn eos 400d met de lens 55-250is van canon.
    Bij het later bekijken van mijn foto's kwam ik tot de teleurstelling dat de meeste foto's bewogen waren,toen heb ik vastgesteld dat mijn stabilisatie van mijn lens niet aanstond.
    ik heb de foto's genomen op de basisfunctie sport met all servo.
    Kan iemand me zeggen waar de fout ligt behalve bijmezelf natuurlijk!
    alvast bedankt.

  • #2
    Re: teleurstelling

    Als wij uw instellingen kunnen zien van 1 onbewogen foto, zouden we u meer op weg kunnen helpen, nu kan ik alléén maar zeggen dat het aan de instellingen zat, meer niet
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

    Comment


    • #3
      Re: teleurstelling

      Hoi,
      Eerst en vooral, laat de teleurstelling niet te groot zijn, en probeer zeker en vast opnieuw! Zelfs na veel oefening is het niet eenvoudig om perfect scherpe foto's te nemen van wielrenners.

      Hoe waren de licht-omstandigheden op dit criterium? Als't reeds bij valavond was (zoals veel criteria) is dit ook al alles behalve optimaal.

      De basisfunctie sport met servo is in principe wel de goeie keuze. Als je ze gebruikt zoals het hoort natuurlijk. Je moet proberen om je focus op 1 wielrenner te locken, en deze dan perfect meevolgen. De servo zal de rest doen. Dit zou de onscherpe foto's door fout focussen al moeten minimaliseren. Het blijft natuurlijk een 400D, wat betekent dat de auto-focus nu ook niet van top-niveau is, en zeker in continu-shoot met servo zullen er altijd wel een aantal missers inzitten.