Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking Digitaal-analoog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking Digitaal-analoog

    In Foto@Beeld van November een artikel dat een vergelijking maakt tussen analoog en digitaal met evenwaardige bodies en dezelfde lens.
    De resultaten zou ik op zijn minst verassend noemen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

  • #2
    Verrassend in welke zin ? Nogal vaag vind ik
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Wie A zegt .....
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Foto&Beeld hé. Dat is een magazine over analoge fotografie dacht ik. Dan zal digitaal er wel bijzonder slecht uitkomen vrees ik.
        Kan je misschien in enkele zinnen samenvatten, Charles?

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Wel in tegendeel, Hombre, digitaal komt eruit als winnaar.

          Comment


          • #6
            wel vergeleken met de 11 megapixel camera en niet de gangbare 6 megapixel DSLR maar toch een verrassende eindconclusie

            Comment


            • #7
              Hebben die soms een website?
              Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
              www.bartvo.be

              Comment


              • #8
                Gebeurt niet veel dat digitaal als de winnaar wordt verkozen...

                Ik vraag me wel af op welke criteria men gelet heeft. Beide technologiën hebben nog steeds hun specifieke voordelen.

                Nick
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Infernoken
                  Gebeurt niet veel dat digitaal als de winnaar wordt verkozen...

                  Ik vraag me wel af op welke criteria men gelet heeft. Beide technologiën hebben nog steeds hun specifieke voordelen.

                  Nick
                  Hetzelfde vraag ik mij ook af. Ben zelf nog steeds van oordeel dat een analoge foto net dat beetje meer heeft toch. Denk dus niet dat het gebaseerd is enkel op de kwaliteit van de foto.
                  Graag toch wat meer uitleg.

                  Comment


                  • #10
                    Volgens de gast op de clarkvision website komt digital wel héél dicht bij de kwaliteiten van analoog. Hangt ook af van de gebruikte film, natuurlijk.

                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Test kleinbeeld dezelfde lens

                      EOS 1Ds - EOS 1V

                      Conclusie

                      De uitspraak is duidelijk: digitaal wint. Het is zuiverder, en het kan meer detail weergeven, zodat het uiteindelijke beeld belangrijk scherper is bij grote uitvergrotingen, en met een vloeiender kleurgratie.

                      Chromatische afwijking is een lensprobleem.
                      #Dyslexie#
                      Fotoacademie Amsterdam Digitaal

                      Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

                      Comment


                      • #12
                        Enkel bij onderwerpen met heel veel details lopen ze nog gelijk.
                        Men heeft echt met testkaarten gewerkt en een zeer goede iso 100 diafilm gebruikt. Ook heeft men praktijkopnames gemaagt en daar een detail uitvergroot alsof de foto op 132 * 91 cm zou geprint zijn. Het resultaat is wel degelijk verbluffend.

                        Dat beloofd wanneer de volgende generatie komt.

                        Misschien toch nog maar een jaartje verder doen met mijn Dimage 7.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment

                        Working...
                        X