Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede safarilens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede safarilens?

    ik ben op zoek naar een betaalbare nieuwe of 2dehands telelens voor op mijn D90 ik heb nu enkel de kitlens 18-105mm waar ik heel tevreden van ben.
    Maar voor mijn volgende reis naar namibie en botswana waar ik veel wildlife in de parken zal zien wil ik iets meer bereik, aangezien ik geen pro ben is mijn budget voor deze lens beperkt tot een 500 euro maar er is zoveel keus vooral 2dehands dat ik echt niet weet welke kiezen
    kan je bv.met een sigma 70-200 f2.8 goed zonder statief werken ? en is 200mm dan wel genoeg?? de nikon 70-300mmvr lijkt me ook wel goed we zitten dikwijls s'avonds bij waterputten waar de dieren dan komen drinken en dan lijkt me een f2.8 beter,of denk ik verkeerd? alle raad welkom.
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

  • #2
    Re: goede safarilens?

    Overdag is zo'n 70(80)-200 2.8 zeer goed zonder statief te gebruiken. Ik zou de Nikkor AFD 80-200 2.8 verkiezen boven de Sigma, ik heb zelf de schuifuitvoering gehad en was daar erg tevreden over(tot ik hem op het beton let vallen). Misschien te combineren met een Soligor of Kenko 1,7 converter(Nikon werkt niet).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: goede safarilens?

      met je budget kun je idd een nikon 70-300 vr kopen: die licht is, snel en vrij scherp

      maar 70-200 lijkt me te weinig zoom
      mocht je echt maar 1 lens willen meenemen en toch voldoende mm willen hebben wordt vaak geopteerd voor een bigma 50-500 maar die kost 2de hands vaak iets meer dan 600 €
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: goede safarilens?

        Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
        de nikon 70-300mmvr lijkt me ook wel goed we zitten dikwijls s'avonds bij waterputten waar de dieren dan komen drinken en dan lijkt me een f2.8 beter,of denk ik verkeerd? alle raad welkom.
        's avonds bij de waterputten in de 3 kampen van Ethosha zal je bedoelen. Bij kunstlicht

        Probeer toch maar overdag foto's te nemen bij de diverse waterpunten.
        Normaal gezien ga met een 70-300 voldoende hebben voor de grote beestjes (antilopes, olifanten, neushoorn, giraffe,.....)
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: goede safarilens?

          welke is dan de beter keuze de 70-300mm vr of een 70-200mm f2.8 met een converter
          Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

          Comment


          • #6
            Re: goede safarilens?

            De 70-300
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: goede safarilens?

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              De 70-300
              oh ja?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: goede safarilens?

                Voor je budget: 70-300VR
                Wil je iets meer geld uitgeven: een 2e handse 80-400VR?
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: goede safarilens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                  welke is dan de beter keuze de 70-300mm vr of een 70-200mm f2.8 met een converter
                  Als je nieuwe 70-200 VR II bedoeld zal deze het winnen van de 70-300.

                  Voor safari pleit ik nog altijd voor de steengoede 300/4 AFS met 1.4 converter aangevuld met een zoomlens (70-300 VR of 70-200/2.8).
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede safarilens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Voor safari pleit ik nog altijd voor de steengoede 300/4 AFS met 1.4 converter aangevuld met een zoomlens (70-300 VR of 70-200/2.8).
                    Klopt. Ik heb zowel de 80-400VR en de 300 f/4 met 1.4 TC. Het lijkt overkill, maar een combinatie van beide lenzen (+extra camera) kost nog steeds minder dan één dure f/2.8 of pakweg een 200-400 f/4, en daarmee heb je toch een combinatie van kwaliteit en flexibiliteit. De 70-300VR ipv 80-400VR is dan weer iets budgetvriendelijker, maar ik denk dat de 80-400 op 300mm wijd open scherper is dan de 70-300 op 300mm.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede safarilens?

                      Ik heb op safari (FF) een 300mm gebruikt en vond dat te weinig. Met een extra 1.4TC ging het beter.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede safarilens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        oh ja?
                        Ja..! Want TS heeft het over de Sigma 70-200....fijn lensje, maar ik zet er liever geen converter op...tenminste, niet als ik ook gewoon een Nikkor 70-300 kan pakken

                        als we het over de Nikkor 70-200 hebben is dat wellicht een ander verhaal
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede safarilens?

                          Er zijn toch wat mogelijkheden voor 500€, een 2de handse Sigma 50-500 moet kunnen te vinden zijn, nieuw is er ook een mogelijkheid, namelijk de Tokina 80-400 . . . ik heb de Sigma 80-400 gehad, de Nikkor 80-400 en nu de Tokina 80-400 ( ik wilde een goedkope en lichte tele omdat ik niet veel telewerk doe ) De Tokina heeft geen beeldstabilisatie, daardoor goedkoper en een heel pak lichter. Resultaten zijn meer dan voldoende, deze foto's zijn er mee gemaakt : http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ht-266814.html
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede safarilens?

                            scherpe foto's franciskine en zijn deze uit de hand genomen of met statief?
                            de nikon 80-400mm valt buiten mijn budget maar de sigma en tokina dat moet wel lukken blijkbaar vind bijna iedereen dat 300mm nog iets te min is dus kan ik mischien wel beter uitkijken naar iets met 400mm waar nog mee uit de hand mee kan gewerkt worden eventueel op het langste eind met een beanbag steunend op het raam van de auto.
                            De sigma 400mm is ook nog betaalbaar 2dehands maar als er dan iets dicht in de buurt komt bv.olifant dan kan je niet achteruit .
                            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede safarilens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                              scherpe foto's franciskine en zijn deze uit de hand genomen of met statief?
                              de nikon 80-400mm valt buiten mijn budget maar de sigma en tokina dat moet wel lukken blijkbaar vind bijna iedereen dat 300mm nog iets te min is dus kan ik mischien wel beter uitkijken naar iets met 400mm waar nog mee uit de hand mee kan gewerkt worden eventueel op het langste eind met een beanbag steunend op het raam van de auto.
                              De sigma 400mm is ook nog betaalbaar 2dehands maar als er dan iets dicht in de buurt komt bv.olifant dan kan je niet achteruit .
                              Uit de losse hand genomen ( panning ), die sigma 400 f/5.6 heb ik ook . . . die is ondertussen al meer dan 10 jaar oud denk ik.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X