Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke combinatie best

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke combinatie best

    Tokina 12-24 (f4)+ nikon prime 35 (f1.8)
    of Tamron 17-50 (2.8) met VC of Tokina 17-50

    Die extra mm meer groothoek of meer tele vind ik minder belangrijk wel scherpte en kwaliteit. Is er een opmerkelijk verschil, want ik weet wel dat 2 lenzen meestal beter zijn dan 1. Bovendien is er een echt voordeel van die stabilisatie?

    Graag jullie mening want ik geraak er nog niet echt uit
    En hopelijk is dit geen al te domme vraag.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: welke combinatie best

    Als ik u was zou ik de tamron nemen zonder VC...ik heb deze ook en het is echt een subliem lensje...prijs/kwaliteit top en de beeldkwaliteiten zijn prachtig...staat er bij mij meestal op.

    Voor meer breedhoek zou ik de Tokina 11-16mm aanraden,en meer zoom de 70-300mmVR van Nikon.

    grtz Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: welke combinatie best

      Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
      Die extra mm meer groothoek of meer tele vind ik minder belangrijk wel scherpte en kwaliteit.
      35mm 1.8 en een 50mm 1.8 (als je een focus motor hebt)

      ik gebruik een 50mm 1.8 op m'n D700, da's analoog als de 35mm op crop camera...
      en die staat er heel veel op!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welke combinatie best

        Hallo,

        Ik heb de Tokina 12-24mm nu al ruim een jaartje en ik moet zeggen de eerste keer dat ik ze gebruikte was ik meteen verkocht.
        Prachtige weergave van kleuren en scherpte is ook wel ok.

        Grt
        Shootme

        Comment


        • #5
          Re: welke combinatie best

          mogen we weten wat je van plan bent te fotograferen?

          hopelijk geen al te domme vraag
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: welke combinatie best

            Het verschil tussen 12 en 17 mm is toch wel groot hoor. Zeker merkbaarder dan tussen 50 - 70mm. Bij 50mm is er een kans om paar stappen vooruit te zetten, bij groothoeken heb je die keuze meestal niet.

            Ik persoonlijk vind het totaal niet nodig om een stabilisatie te hebben op lenzen minder dan 200mm. Oké ja ik kan op mijn kit wel een halve seconde geven op 18mm zonder tripod, maar het voelt voor mij toch zoizo veel leuker en serieuser als mijn camera op een tripod staat. Heb hem dan ook 90% van alle gevallen bij.
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

            Comment


            • #7
              Re: welke combinatie best

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              mogen we weten wat je van plan bent te fotograferen?

              hopelijk geen al te domme vraag
              Wel met de groothoek wil ik landschappen fotograferen en met de 35mm eerder wat allround stadsfotografie ed., hoewel ik hiervoor ook soms de groothoek zal nodig hebben.
              Mijn twijfel was of ik dit ook niet zou aankunnen met één lensje van 17-50, dan moet ik minder wisselen van lens en ik ben gewoon van met VC, OS of VR te werken( hoewel ik die ook al enkele keren ben vergeten af te zetten als ik op een tripod werk met alle gevolgen ). Ik wil nu echter kiezen voor kwaliteit en ik krijg toch al het gevoel dat de eerst combo met twee lenzen hier het meest aan voldoet tenzij mij iemand van het tegendeel kan overtuigen.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: welke combinatie best

                Ik heb de nikkors 12-24 f/4 en de 35mm f/1.8 beide heel goede lenzen en heel bruikbaar voor je plannen. Ik hoor en lees dat die Tokina niet moet onderdoen voor de Nikkor dus dat lijkt mij een goed alternatief.

                Die 35mm zou ik sowieso in huis halen of je er nu de 12-24 of de 17-50 bij neemt. Die lens is goed, snel en scherp.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment

                Working...
                X