PDA

Volledige versie bekijken : De huidenwassers

pendragon
17 augustus 2010, 13:49
http://www.pendrafoto.be/forum/awas1.jpg

Ter info: Ik ben wat aan het experimenteren met dynamisch contrast, andere uitsnijding en kleurverzadiging bij de nabewerking van mijn foto's.

Lambert Jan
17 augustus 2010, 17:21
Het dynamisch contrast zit goed, maar de beelduitsnede vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Hier had ik liever wat meer van de abominabele toestanden willen zien waarin deze mensen nog werken...

nolfinarium
18 augustus 2010, 06:39
Het dynamisch contrast zit goed, maar de beelduitsnede vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Hier had ik liever wat meer van de abominabele toestanden willen zien waarin deze mensen nog werken...

Tja, als dit geen illustratie is van abominabele werkomstandigheden dan weet ik het niet meer, alleen de stank ontbreekt ... :green:

Nena
18 augustus 2010, 07:14
Knap staaltje reisfotografie.. (waar is dit ergens?)

pendragon
18 augustus 2010, 07:52
Knap staaltje reisfotografie.. (waar is dit ergens?)

In een van de kleinere en minder toeristische leerlooierijen van FŤs (Marokko).

Lambert Jan
18 augustus 2010, 09:51
Tja, als dit geen illustratie is van abominabele werkomstandigheden dan weet ik het niet meer, alleen de stank ontbreekt ... :green:

Rudy,
wat ik hiermee bedoel is gewoon de "machinerie" volledig in beeld brengen, zodat je een beter idee krijgt van de omvang van die toestanden. Uiteraard kan je je hierbij al een beeld vormen, maar fantaseren is iets voor fantasten en niet voor fotografen :green:

pendragon
18 augustus 2010, 11:36
Rudy,
wat ik hiermee bedoel is gewoon de "machinerie" volledig in beeld brengen, zodat je een beter idee krijgt van de omvang van die toestanden. Uiteraard kan je je hierbij al een beeld vormen, maar fantaseren is iets voor fantasten en niet voor fotografen :green:

Wel Jan, hier volg ik je absoluut niet.En ik reken mezelf niet tot wat jij de fantasten noemt.
Ik houd heel erg van foto's die mij als kijker uitdagen om te fantaseren, om na te denken. Foto's die enkel het essentiŽle scherp of zichtbaar tonen en, in het geval van lage scherptediepte, mij uitnodigen om het geheel volledig te maken.
Je bemerking zegt veel over hoe jij naar de dingen kijkt, met alle respect daarvoor trouwens. Maar stellen dat fantaseren iets is voor fantasten en niet voor fotografen verengt de fotografie tot iets technisch dat enkel en alleen als doel heeft dingen te registreren. Wat mij betreft is dat een veel te enge kijk op fotografie.

Lambert Jan
18 augustus 2010, 15:46
Wel Jan, hier volg ik je absoluut niet.En ik reken mezelf niet tot wat jij de fantasten noemt.
Ik houd heel erg van foto's die mij als kijker uitdagen om te fantaseren, om na te denken. Foto's die enkel het essentiŽle scherp of zichtbaar tonen en, in het geval van lage scherptediepte, mij uitnodigen om het geheel volledig te maken.
Je bemerking zegt veel over hoe jij naar de dingen kijkt, met alle respect daarvoor trouwens. Maar stellen dat fantaseren iets is voor fantasten en niet voor fotografen verengt de fotografie tot iets technisch dat enkel en alleen als doel heeft dingen te registreren. Wat mij betreft is dat een veel te enge kijk op fotografie.

Sta me toe dat ik het hierbij laat, want je letterlijke (ongenuanceerde) opvatting van neergeschreven bewoordingen (verklaringen) helpt noch deze foto, noch Jan vooruit. Mijn excuses daarvoor Pendragon.

pendragon
18 augustus 2010, 18:24
Sta me toe dat ik het hierbij laat, want je letterlijke (ongenuanceerde) opvatting van neergeschreven bewoordingen (verklaringen) helpt noch deze foto, noch Jan vooruit. Mijn excuses daarvoor Pendragon.

Da's het nadeel van een internetforum. Je ziet mekaars gezicht niet als je iets neerschrijft en de woorden kunnen anders begrepen worden dan ze bedoeld zijn.
Ik vond het nochtans een boeiend debat over hoe mensen naar foto's kijken. Daar kunnen we wel iets uit leren. 't Was positief bedoeld moest je daaraan twijfelen.
No hard feelings mag ik hopen?

E.G.
19 augustus 2010, 21:01
Als foto's konden ruiken...

doudeke
20 augustus 2010, 09:29
Rudy, maar fantaseren is iets voor fantasten en niet voor
fotografen :green:

En ik maar denken dat fantasie het cement is waarmee je de werkelijkheid aan elkaar
metselt?
Foto vertelt alles wat ze wil vertellen. Geen mooi verhaal neen, niet eens onderhoudend,
maar het knoestige van hard labeur in triestige omstandigheden. Sterk. :G:G