PDA

Volledige versie bekijken : Een Arabisch verhaal

pendragon
16 augustus 2010, 14:24
http://www.pendrafoto.be/forum/akar2.jpg

Jevgeniy
16 augustus 2010, 22:53
Ik vind het zeker wel een mooie foto. Mooi plaats, goed vastgelegd, alléén de toegang voor mijn ogen tot deze mensen is gewoonweg zeer ongemakkelijk. Natuurlijk kan het foto bekeken worden zonder veel aandacht te geven naar de mensen.

:>

nolfinarium
17 augustus 2010, 07:09
eerder ongewone compo, een tweeluikje ahw en daarom intrigerend. En zoals steeds mooie gesatureerde kleuren. Een plaatje waarnaar ik blijf kijken. :G

Plaatwerker
17 augustus 2010, 09:40
Boeiende compositie.

Maar ik zou zeker een poging hebben gedaan de lensvertekening te corrigeren en dan meteen wat rechter zetten.

ThierryM
17 augustus 2010, 09:41
Ik ben wat verrast door het gebrek aan respons. Heel sterk beeld vind ik.

pendragon
17 augustus 2010, 11:22
Ik vind het zeker wel een mooie foto. Mooi plaats, goed vastgelegd, alléén de toegang voor mijn ogen tot deze mensen is gewoonweg zeer ongemakkelijk. Natuurlijk kan het foto bekeken worden zonder veel aandacht te geven naar de mensen.
:>

De mensen horen bij dit beeld. Ik heb de foto gemaakt omdat de leegte van de straat in de soeks en de bijhorende werkloze stootkar zo mooi samengaat met de pratende mannen op een stoel. Dat is het verhaal.
Dat het misschien niet zo makkelijk kijkt is best mogelijk. Maar dan stel ik me de vraag of dat echt altijd moet. Mag een fotograaf de kijker uitdagen om eens wat dieper in een foto te kruipen en zelf zijn of haar verhaal te maken?

Boeiende compositie.

Maar ik zou zeker een poging hebben gedaan de lensvertekening te corrigeren en dan meteen wat rechter zetten.

Lensvertekening hoeft niet altijd rechtgezet te worden, ik heb ze zelfs versterkt in deze plaat. Het naar rechts wegdraaien van de straat waar de mannen zitten geeft naar mijn smaak veel meer diepte aan het beeld en het verhaal.

Ik ben wat verrast door het gebrek aan respons. Heel sterk beeld vind ik.

Bedankt. Ik ben niet zo verrast. Het is geen voor de hand liggend beeld. En op dit forum is men altijd meer bezig met de techniek van een foto dan met wat een beeld zegt. Geen verwijt voor alle duidelijkheid, het is altijd zo geweest op BD.

Jacobs Pascal
17 augustus 2010, 11:33
Zeer mooie plaat vind ik deze..Het betere straatwerk..:G

Christophe_db
17 augustus 2010, 11:48
Ik kan deze foto heel erg smaken. Kleuren zijn net goed naar mijn gevoel, en in de compositie zitten vele dingen die niet of net weer wel samenhoren waardoor ze het geheel in nog meer of net minder delen onderverdelen (vreemde uitleg, ik weet het)

Alleen nog maar de vloerbetegeling: achteraan links in de diepte lijkt het vrij egaal, vooraan links zijn er grote stukken uit, en het rechtse gedeelte heeft weer een ander patroon dat bovendien afhelt: duidt op verschillende periodes van uitleg of gebruik en zegt iets over de lokatie
De huiden aan de deur... de verschillende kleding (klassiek vs. Westers)... verschillende gewelven: verschillende ronde bogen, rechte stukken, ... een boog geeft zelfs op een blinde muur (achter de zittende mannen).
Het spel van licht en schaduw doet mij aan impressionistische schilderkunst denken.

Naar mijn mening een kunstwerkje.

putor
17 augustus 2010, 13:45
Bedankt. Ik ben niet zo verrast. Het is geen voor de hand liggend beeld. En op dit forum is men altijd meer bezig met de techniek van een foto dan met wat een beeld zegt. Geen verwijt voor alle duidelijkheid, het is altijd zo geweest op BD.

Da's normaal he heel veel mensen geloven echt in de inhoud/vorm curve.

het is idd een sterk beeld! een diptiek als het ware;)

fabke
17 augustus 2010, 14:34
Ben zeker geen kenner maar ik vind dit een zeer sprekend beeld waar je wat langer naar blijft kijken.
De kar en zuilen komen naar voor in de foto en de straat geeft veel diepte. De pratende mannen zijn precies een ander geheel, maar in die landen zie je overal mannen samenzitten praten dus hoort het hier zeker ook bij.
Mijn bescheiden mening hoor ... grtjes, fabke

doudeke
17 augustus 2010, 15:27
Deze mooie foto lijkt me genomen met het verhaal van die mannen in gedachte. Ze zullen
haarfijn aan elkaar uitleggen vanwaar die verlaten straten, dat gebrek aan beweging. Dat
doen ze al jaren, maar in gedachten verrichten ze hard labeur. :G:G

pendragon
17 augustus 2010, 15:39
Deze mooie foto lijkt me genomen met het verhaal van die mannen in gedachte. Ze zullen
haarfijn aan elkaar uitleggen vanwaar die verlaten straten, dat gebrek aan beweging. Dat
doen ze al jaren, maar in gedachten verrichten ze hard labeur. :G:G

Ze hadden gelijk hoor om erbij neer te gaan zitten.
De foto is gemaakt in Meknès (Marokko) en op het moment van de opname ging de thermometer vlotjes boven de 45°C. In de schaduw wel te verstaan.

doudeke
18 augustus 2010, 01:53
Ze hadden gelijk hoor om erbij neer te gaan zitten.
De foto is gemaakt in Meknès (Marokko) en op het moment van de opname ging de thermometer vlotjes boven de 45°C. In de schaduw wel te verstaan.

Ho maar, mijn inziens hebben mensen die ergens bij gaan zitten altijd gelijk. Of dat nu
onder of boven nul is. En laat ze maar verhalen vertellen. Mijn sympathie hebben ze. Van
ganser harte. :G

Deleted120903
19 augustus 2010, 12:10
Misschien ligt het aan mij maar ik heb de indruk dat de bewerking de scherpte niet ten goede komt. Het idee van een tweeluik vind ik wel boeiend maar dan hadden de mensen m.i. wat meer ruimte mogen hebben. En verder idd de lenscorrectie en wat rechter zetten.
Maar wel een beeld met veel potentie.

haasje
19 augustus 2010, 15:08
Het lijkt wel een schilderijtje.

PatrickW
21 augustus 2010, 22:45
Ik ben het met de laatste opmerking eens : het lijkt echt op een knap schilderijtje.
Ik ben fan.

cwe
22 augustus 2010, 15:12
Heel mooi, een heel verhaal samengevat in 1 foto :love:

tantine
22 augustus 2010, 21:28
Heel mooi, de kleuren, comp, diepte, de oudheid goed in beeld gebracht en zeker met die mensen erbij.....het lijkt idd op een schilderij!!
Knap!
Gr Pascale