Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogen beginners fouten maken....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogen beginners fouten maken....?

    Berteft : beginnersfouten op dit FORUM

    Sorry,voor dat dubbel bericht...

    Mag ik uw aandacht vragen voor het feit dat het voor een volslagen nieuwkomer op BD-inzendingen, geen simpele zaak is om de "juiste, voorgeschreven weg door BD bepaald" te volgen...!

    Ik verzeker u dat het voor een volslagen beginneling niet eenvoudig is om alle regels en toepassingen correct na te leven... en dus een fout is vlug gemaakt !

    Mij overkomt het gevoel alsof ik bij een fout op dit forum, hiermee een moord pleegde... zo moet ik althans beoordelen afgaande op de reacties van sommige BD-mensen... Ik krijg meteen ook het gevoel dat ik misschien beter hier weg blijf... want iedere fout wordt aanzien als een soort "terroristische daad" ... nochtans er schuilen geen andere doelen achter dan gewoon vergissingen uit onwetendheid.

    Anderzijds neem ik aan dat het voor de BD-mensen ook niet gemakkelijk is om steeds maar weer te moeten hameren op het naleven van de regels... Maar beginners maken fouten en dat is toch normaal dacht ik... Ik lees trouwens een passende lijfspreuk van iemand van DB- "al doende leert men"

    Misschien een beetje begrip tonen voor nieuwkomers, zou dat kunnen....? Bovendien werk ik met een Mac, en ik neem aan dat niet alle toelichtingen zowel voor Mac als Pc-Windows kunnen beschikbaar zijn ...ik vraag dat ook niet !

    Toch vriendelijke groeten en nog een prettige dan

    Lamp

  • #2
    Re: Mogen beginners fouten maken....?

    Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
    Ik lees trouwens een passende lijfspreuk van iemand van DB- "al doende leert men"
    Das de mijne

    Het is u vergeven (maar ik krijg er soms wel ezelsoren van als mensen nog niet eens de moeite doen om even de sticky's te lezen, wat je blijkbaar wel had gedaan, maar om een of andere reden niet wilde lukken om alles correct toe te passen).

    Welkom hier en succes nog ermee !
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Mogen beginners fouten maken....?

      dit al gelezen:

      Voor vragen, opmerkingen, commentaar, suggesties... in kader van het tijdschrift Shoot


      en na het lezen, heeft dit met SHOOT te maken?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Mogen beginners fouten maken....?

        Hey Lamp.

        Tis heel goe dat ge da even aankaart, soms zijn mail, chat en forums een raar medium om te communiceren. Je ziet geen emoties in het gezicht en hoort ze niet in de stem.
        De letters lijken altijd even koel maar langs de andere kant zijn die er wel en meestal denk ik hier ook van behulpzame mensen, ik heb hier als leek al veel opgestoken en krijg nog regelmatis deftige antwoorden op vragen.

        Als iemand die ik ken iets doms is overkomen zeg ik "onnozel mens".
        Als die persoon mij kent weet die dat dat grappig bedoeld is, een ander neemt er aanstoot aan.

        Mss idd. even de sticky's lezen en zoveel mogelijk de zoekfunctie proberen.

        Maar ja, een LAMP is nie altijd ne flitser hé.
        Er zijn soms verschillende termen voor een en hetzelfde en nieuwelingen worden bedolven onder een dikke van daele die nie meer op een boekenrek past tegenwoordig.

        Blijven volhouden en blijven posten!
        Grtz.
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: Mogen beginners fouten maken....?

          [MOD-LESC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat dit niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/MOD]

          En een persoonlijk antwoord: tuurlijk mag een beginner fouten maken (een pro maakt er ook nog, hoor), maar die beginner zou dan wel de richtlijnen, waarnaar anderen (b.v. de Mod van dienst) verwijzen, moeten lezen en volgen. Vanzelf komt het niet, hoor.

          PS: ik werk ook met Mac, en het klopt dat er vaak met Mac-kers onvoldoende rekening gehouden wordt, zeker wat betreft screenshots van "zo moet je te werk gaan..." Maar het staat jou altijd vrij om een Mod, van wie je weet dat hij ook met Mac werkt, privé te contacteren mocht je ergens hulp nodig hebben.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Mogen beginners fouten maken....?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            ... (maar ik krijg er soms wel ezelsoren van als mensen nog niet eens de moeite doen om even de sticky's te lezen, wat je blijkbaar wel had gedaan, maar om een of andere reden niet wilde lukken om alles correct toe te passen).
            Nieuwelingen weten niet dat onderlijnde tekst op BD vaak een koppeling bevat.
            Als zij het sticky lezen, is er geen enkele garantie dat er doorgeklikt wordt naar het forumreglement.

            In het sticky staat bijvoorbeeld:
            Het zal duidelijker worden als daar staat:

            Respecteer de forumregels inzake foto's: KLIK HIER!
            ... of iets in die aard.

            Op 30 juli heb ik dit gemeld aan de forumleiding, tot op heden nog geen beweging of reactie gezien.

            Dat communicatie niet hun sterkste kant is, dat wisten we al.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Mogen beginners fouten maken....?

              En wat verwacht je nu dat "de forumleiding" doet? Ik geloof je als je zegt dat beginners niet onmiddellijk doorhebben dat onderlijnde tekst een link kan bevatten (d'er zijn er hier ook die gewoon maar een tekst onderlijnen ), en tuurlijk is <KLIK> duidelijker dan zoals het meestal gebeurt, maar we kunnen er toch geen wet van maken, of wat?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Mogen beginners fouten maken....?

                Ik mag fouten maken omdat ik me het vergissen uit onwetendheid juist niet tot doel heb gesteld.
                Grapjeeee!
                Welkom.

                Comment


                • #9
                  Re: Mogen beginners fouten maken....?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Nieuwelingen weten niet dat onderlijnde tekst op BD vaak een koppeling bevat.
                  Als zij het sticky lezen, is er geen enkele garantie dat er doorgeklikt wordt naar het forumreglement.

                  In het sticky staat bijvoorbeeld:


                  Het zal duidelijker worden als daar staat:



                  ... of iets in die aard.

                  Op 30 juli heb ik dit gemeld aan de forumleiding, tot op heden nog geen beweging of reactie gezien.

                  Dat communicatie niet hun sterkste kant is, dat wisten we al.
                  15 jaar geleden was het internet dan toch éénvoudiger. Alle tekst die onderlijnd is een link en daar kun je op klikken. Dat is gewoon de basis van het internet. Tekst en links.

                  Alleen die basis is ferm aan het verdwijnen. Tekst onderlijnen die geen link is, links zonder onderlijnen, verschillende kleuren enz. Raak er maar eens wijs uit.

                  Je stelde voor:

                  Respecteer de forumregels inzake foto's
                  Respecteer de forumregels inzake foto's: KLIK HIER!

                  Gegarandeerd dat de eerste optie de beste is en het meeste opvalt op voorwaarde dat de tekst "forumregels inzake foto's" duidelijk onderscheid maakt van de andere tekst (kleur en onderlijnd)

                  Stelt u eens voor dat je op een pagina enkel links maakt met KLIK HIER.
                  Absoluut niet goed, niet gebruiksvriendelijk. Ge kunt dat in alle web usability rapporten terugvinden.

                  Dan moeten de mensen al de tekst ervoor lezen om te weten wat de bedoeling is van KLIK HIER. Wat is dat KLIK HIER ???, waarom moet ik hier klikken?
                  Probleem is dan mensen niet lezen op het web maar eerder een tekst scannen.
                  Optie 1 valt dan het beste op.
                  Last edited by LesC; 16 augustus 2010, 19:01. Reden: enkele typo's verbeterd
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogen beginners fouten maken....?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    ...
                    Stelt u eens voor dat je op een pagina enkel links maakt met KLIK HIER.
                    ..
                    Die hyperlink werkt niet, ik kan er niet op klikken!
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogen beginners fouten maken....?

                      of gewoon doen, zo als ik het meestal doe.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogen beginners fouten maken....?

                        Ik snap wat je bedoeld maar dat geldt toch echt maar voor een enkeling hier hoor, de meesten reageren niet zo primair op foutjes van beginnelingen. Die enkeling negeren is het advies. Die zijn ooit ook begonnen maar zijn dat allang vergeten en voelen zich soms al heel wat....... zegt meer over hen dan over jou!

                        Bovenstaande slaat overigens niet op de reacties die al in dit topic staan (voor de zekerheid ff melden )

                        Groet!

                        Comment

                        Working...
                        X