Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een Canon eos 7D met 2 lenzen: 18-135mm f/3.5-5.6 en 90-300mm f/4.0-5.6(denk ik, zou ik eens moeten checken). Op de 18-135 zit er CrystalVision wide converter HD met macro maakt mijn lens tot 7mm(zei de winkel me). Op de lenzen zitten natuurlijk ook de nodige filters.

    Ik ben nu de laatste 2 weken naar Amerika(westkust) op reis geweest en fotografie heeft me gebeten. Ik heb ongeveer 1600 foto's getrokken, in het begin enkel op de CA stand maar toen kwam ik een prof fotograaf tegen met een telelens van 100-500(iets in die aard) en ik mocht die eens gebruiken en toen heeft die persoon me ook alles uitgelegd dat ik op manueel foto's moet nemen enzo voort.. Dus sinds dien ben ik manueel beginnen foto's nemen en dat maakt foto's nemen net leuk. Alles instellen, aanpassen,...

    Maar nu zou ik graag een curus volgen omdat ik toch de kneepjes van de vak wil leren kennen maar ik vind er niet echt veel omdat je voor de meeste +18jaar moet zijn. Ik ben van de buurt van Eeklo-Gent dus weet iemand daar iets zijn?

    Of kunnen jullie me enkele tips geven? Ik neem vooral foto's van moto's/auto's/natuur , ik wil vooral bijleren..

    Ook zou ik graag mijn foto's op het internet plaatsen maar gelijk picasa/flickr heeft een beperkt capaciteit en ik wil er niet echt voor betalen, is er andere oplossing?

    Alvast bedankt

    Brecht

  • #2
    Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

    Oorspronkelijk geplaatst door Brechtdj Bekijk bericht
    picasa/flickr heeft een beperkt capaciteit
    Beperkte capaciteit??
    Picasa heeft 1GB, daar kan behoorlijk wat op hoor, tenzij je natuurlijk al je foto's full resolution daarop wil zetten. Ik zet ze meestal zoals de regels hier, max 500kb en 900 pixels maximale zijde.
    Flickr heeft ook wel wat ruimte en met een kleine kost heb je daar een mooie upgrade.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Beperkte capaciteit??
      Picasa heeft 1GB, daar kan behoorlijk wat op hoor, tenzij je natuurlijk al je foto's full resolution daarop wil zetten. Ik zet ze meestal zoals de regels hier, max 500kb en 900 pixels maximale zijde.
      Flickr heeft ook wel wat ruimte en met een kleine kost heb je daar een mooie upgrade.
      Hoe kan ik ze dan verkleinen? Want momenteel ben ik aan het zoeken in picasa zelf maar ik vind het niet hoor
      EDIT: ik heb dan maar op klein formaat 640pixels gezet
      Voor de geintereseerden, liefst ook wat reactie's ==> http://picasaweb.google.be/brechtdejaeger/
      Last edited by Brechtdj; 15 augustus 2010, 18:19.

      Comment


      • #4
        Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

        Gebruik het gratis programma :"Bdsizer" Prima programma.
        Groeten. Ronald

        Comment


        • #5
          Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

          Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
          Gebruik het gratis programma :"Bdsizer" Prima programma.
          Heb ik net gedownload maar je moet 1 afbeelding per afb doen? Hmm voor 1600 foto's is me dit toch even te veel

          Toch bedankt,
          Brecht

          Comment


          • #6
            Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

            Toch niet,batch bewerking is zeker mogelijk.
            Groeten. Ronald

            Comment


            • #7
              Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

              Oorspronkelijk geplaatst door Brechtdj Bekijk bericht
              Heb ik net gedownload maar je moet 1 afbeelding per afb doen? Hmm voor 1600 foto's is me dit toch even te veel

              Toch bedankt,
              Brecht
              BD sizer doet de verkleining voor alle foto's in batch mode hoor.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Beginnende fotograaf(hulp gevraagd)

                zeeeer goeie online cursus:

                Comment

                Working...
                X