Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(groothoek)lens voor film

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (groothoek)lens voor film

    Ik ben op zoek naar een lens (liefst groothoek) voor onder de 200 euro.
    ik wil deze lens voornamelijk gebruiken om met mijn canon eos 550d te filmen.
    nu heb ik de standaard 18-55mm lens, maar wil graag iets beters.

  • #2
    Re: (groothoek)lens voor film

    Iedere breedhoeklens is beter dan 18-55 =))
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

    Comment


    • #3
      Re: (groothoek)lens voor film

      Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
      Iedere breedhoeklens is beter dan 18-55 =))
      kan ik misschien wat merken krijgen?
      ik heb enkele goede dingen gehoord over sigma lenzen...

      Comment


      • #4
        Re: (groothoek)lens voor film

        Merk Canon = Zekerheid voor kwaliteit, maar de prijs is groot.
        Tamron & Sigma, zijn zeker niet slecht. Optisch sommige exemplaren zelfs even goed of beter dan Canon. Wel zwakkere autofocus systemen en bouwkwaliteit van Tamron is minder.

        Dan hebt u nog Tokina, zeer interessant :P
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #5
          Re: (groothoek)lens voor film

          Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
          Merk Canon = Zekerheid voor kwaliteit, maar de prijs is groot.
          Tamron & Sigma, zijn zeker niet slecht. Optisch sommige exemplaren zelfs even goed of beter dan Canon. Wel zwakkere autofocus systemen en bouwkwaliteit van Tamron is minder.

          Dan hebt u nog Tokina, zeer interessant :P
          ik ben slechts 17, en heb dus geen gigantisch budget tot mijn beschikking (200€)
          iemand enige echte aanraders, of zit er weinig verschil tussen lenzen in die prijsklasse?

          Comment


          • #6
            Re: (groothoek)lens voor film

            Enige wat ik persoonlijk kan aanraden is een Sigma/Tamron 2de hands kopen via hier of ergens anders. Dan met beetje geluk kunt u wel binnen de € 200 blijven. Vergeet zeker niet bij aankoop Het AF systeem te testen, aanwezige stofdeeltjes binnen de lens, valschade...

            Goed groothoeklens met een stabillisatiesysteem valt hoger dan €200 (meestal) :P

            Via www.konijnenberg.be kunt u direct verschillende soorten lenzen bestuderen en de prijzen vergelijken
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

            Comment


            • #7
              Re: (groothoek)lens voor film

              ik zit nog met een vraag.
              de lens die ik nu bezit heeft een maximale aperture van f3.5, dat is verschrikkelijk slecht voor filmen bij weinig licht, want dan moet de iso waarde omhoog, en wordt het een film vol ruis.
              welke aperture raden jullie me aan? f1.4?
              ik heb even mijn huiswerk gedaan, en kwam bij de Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM uit.
              is deze lens geschikt voor te filmen bij weinig licht?

              Comment


              • #8
                Re: (groothoek)lens voor film

                Het is te zien in welke omstandigheden :/ Filmen in de donkerte is altijd een probleem geweest... -_-
                Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                Comment


                • #9
                  Re: (groothoek)lens voor film

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                  Het is te zien in welke omstandigheden :/ Filmen in de donkerte is altijd een probleem geweest... -_-
                  wel mijn lens die ik nu heb, begint al moeilijk te doen bij kunstmatig licht, dus het is niet echt extreem donker, het is eigenlijk zelfs vrij licht, maar door de lage aperture (3,5) en de hoge iso (6400) is het rotkwaliteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: (groothoek)lens voor film

                    betaalbare groothoeklenzen (200 euro is al onder het tweedehands budget) gaan geen lichtsterkte boven de 3.5 hebben.
                    30mm is op een 1,6 crop sensor ook zeker geen groothoek te noemen.

                    Je kunt denk ik het beste overwegen om een 42m adapter en enkele oude daarop passende lenzen te kopen voor je toestel. Daar is uitstekend mee te filmen en je blijft flink onder je budget. Voor enkele tientjes heb je volop keuze in oude 2.8 28, 35 en 1.8 50mm lenzen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: (groothoek)lens voor film

                      Ik volg spanjaart. Samyang heeft ook een redelijk betaalbaar MF alternatief (AF werkt toch sowieso niet met filmen?)

                      En als je nu met een 30mm aankomt, wat wordt volgens jou (TS) dan verstaan onder groothoek?

                      Overigens is de Sigma 30mm f1.4 zeker geen slecht lensje. Niet uitzonderlijk naar mijn mening, maar zeker niet slecht.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: (groothoek)lens voor film

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Ik volg spanjaart. Samyang heeft ook een redelijk betaalbaar MF alternatief (AF werkt toch sowieso niet met filmen?)

                        En als je nu met een 30mm aankomt, wat wordt volgens jou (TS) dan verstaan onder groothoek?

                        Overigens is de Sigma 30mm f1.4 zeker geen slecht lensje. Niet uitzonderlijk naar mijn mening, maar zeker niet slecht.
                        heb ondervonden dat groothoeklenzen niet binnen mijn budget passen, en gewone lenzen ook ideaal zijn om te filmen

                        Comment


                        • #13
                          Re: (groothoek)lens voor film

                          Oorspronkelijk geplaatst door sabatino Bekijk bericht
                          Ik ben op zoek naar een lens (liefst groothoek) voor onder de 200 euro.
                          ik wil deze lens voornamelijk gebruiken om met mijn canon eos 550d te filmen.
                          nu heb ik de standaard 18-55mm lens, maar wil graag iets beters.
                          Een mission impossible.
                          Er bestaan zeker betere , maar niet voor 200 € , hooguit wat lichtsterkere.

                          Comment


                          • #14
                            Re: (groothoek)lens voor film

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                            Merk Canon = Zekerheid voor kwaliteit,

                            P
                            Wake up man.

                            Comment

                            Working...
                            X