Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

challenge Augustus....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • challenge Augustus....

    ik heb de indruk dat vele denken dat als je sport doet dit een actieve bezigheid is
    waardoor de andere een beetje uit de boot vallen
    sportfoto's tonen ons inderdaad een actieve actie maar wandelen is evengoed een actie al gaat dit niet zo snel
    bij mijn weten is een mens pas inactief als hij slaapt
    dus als je in beweging bent in dit voor mij voldoende maar niet zittende op een bank hé
    de baby foto vond ik vrij goed
    jammer dat deze weg is want voor z'n kind is zich recht trekken inderdaad een hele actie ook al zien we er niet direckt iets van
    hou maar een een kindje in de gaten wat dit doet, je zou versteld staan hoeveel inspanning ze van zich moeten geven
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: challenge Augustus....

    Ben het voor 99% met je eens.
    Zelfs een kat die een prooi besluipt gaat heel langzaam, ligt zelfs stil, en toch is ze in actie. (is wel geen mens in actie).
    Maar... (hier komt het).. het komt er voor mij vooral op aan de actie duidelijk te maken door de foto zelf, en niet door een ganse uitleg. Ik heb toch al foto's zien staan die 100% een persoon in actie weergeven zelfs met weinig/geen beweging in. Maar in de foto die je aanhaalt (kindje die zich optrekt) vond ik persoonlijk dat de actie, het zich optrekken, in de foto zelf niet zo duidelijk weergegeven was. (ondanks het wel een mooie foto was).
    Als je nu in het voorbeeld enkel de kat fotografeert, en de actie duidelijk moet maken door een uitleg van: een meter verder zat er een vogeltje en de kat was al een 10 minuten bezig om het te benaderen en......, dan vind ik dit minder geslaagd dan iemand die bijvoorbeeld de sluipende kat scherp weergeeft terwijl je een meter verder buiten de DOF een vogeltje ziet zitten.
    Alle, da's toch hoe ik het beoordeel.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: challenge Augustus....

      En weeral is een goede foto vermist Waar is die panning foto van de go cart naartoe ?
      Grts Maddy.
      zero

      Comment

      Working...
      X