Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe site

    Goeiemorgen,

    Ik ben nieuw op het forum en het leek mij leuk om de mening van prof. en amateur fotografen te horen over mijn nieuwe site.

    Portfolio moet nog verder angevuld worden, maar voor eerst vind ik het zo wel kunnen..

    Reacties zijn meer dan welkom..

    Nikon D70s, Nikkor 18-70 3.5, Nikkor 70-300 4.0-5.6, Metz 48, 2X Jinbei DM-250.

    www.jandijkstrafotografie.nl

  • #2
    Re: Nieuwe site

    Ik zou m'n navigatie wat samen houden. Er bestaan tegenwoordig genoeg methodes.
    Eerst moet je bovenaan op portfolio klikken. Dan moet je onderaan op een categorie klikken en dan moet je weer naar boven gaan en op de knop bekijk de foto's klikken.

    Als de mensen je site binnenkomen laat rechtstreeks dit zien:

    en niet een pagina met enkel en alleen je logo. Heeft geen enkel nut.

    In je porfolio zou je misschien beter gebruiken maken van jquery (slider of zo) in plaats van die horizontale schuifbalk.

    Het zijn maar enkele ideetjes hé.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe site

      De site ziet er zeker niet slecht uit, mooi strak, maar er zijn toch enkele aandachtspuntjes vind ik :

      een 'intro' pagina wordt niet veel meer gedaan, er zijn nog wel sites die het gebruiken, maar dit is meestal om ofwel de verschillende afdelingen te onderscheiden ofwel om een taal te kiezen.

      Ik weet ook niet wie die horizontale scrolling uitgevonden heeft, maar blijkbaar wil iedereen dit tegenwoordig gebruiken ... heb er zo'n hekel aan eerlijk gezegd
      Dan heb je een scroll muis, dan werkt dit niet horizontaal of je moet er eentje hebben waar je het wieltje naar rechts kan bewegen ... als je toch moet scrollen, doe het dan in de normale, verticale richting ... maar nog beter is gewoon met meerdere pagina's werken met telkens zo'n 15 thumbs.

      Basis is zeker goed, maar nu komt het afwerken ...

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe site

        Ziet er mooi uit maar zoals mn voorgangers zou ik die intro-pagina ook wegdoen (heeft geen nut en hoe meer een gast moet klikken op je website hoe sneller ie weggaat)

        Het menu zou ik ook samenhouden, het lijkt alsof je boven geen plaats meer hebt dus zullen we de rest van de buttons maar vanonder zetten.
        Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
        www.moosedesign.be

        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe site

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dijkstra Bekijk bericht
          Goeiemorgen,

          Ik ben nieuw op het forum en het leek mij leuk om de mening van prof. en amateur fotografen te horen over mijn nieuwe site.

          Portfolio moet nog verder angevuld worden, maar voor eerst vind ik het zo wel kunnen..

          Reacties zijn meer dan welkom..

          www.jandijkstrafotografie.nl
          Je hebt die site laten maken en je komt aan iemand anders een mening vragen?
          Wat vind je er zelf van je gespendeerde centen?
          Ik zal er in ieder geval niet blij mee zijn, als jij er blij mee bent dan hoor je mij niks zeggen.
          Verder deel ik de mening wat er reeds is vermeld, die foto aan de rechterzijde is ook storend, ik wordt afgeleid van de tekst, over de scripting ga ik het al niet hebben want daar weet jij niks van, die heeft een achterstand van 8 jaar.

          Volgende is gewoon grappig als je zulke sites durft maken
          .......... staat voor interactief en creatief design. Dit zijn de twee belangrijkste elementen van ieder project dat ik maak. Ieder project wordt beschouwd als een mogelijkheid om een een hoger doel te halen in termen van design en technologie.
          In een snel bewegende en ontwikkelende wereld van web en multimedia design moeten de design's geweldig zijn en de gebruikte technologie de clienten een voorsprong geven op hun concurrentie.
          Ik ben ongeveer nu 8 jaar bezig met het maken van websites, logo's en dynamische webinhoud (flash)
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe site

            Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
            over de scripting ga ik het al niet hebben want daar weet jij niks van, die heeft een achterstand van 8 jaar.
            Zolang die werkt wat is het probleem dan ?

            Op de site van Lavada (die deze site gemaakt zou hebben) staat duidelijk dat het een hobby is, dus veel zal het niet gekost hebben ... na acht jaar heeft hij vier sites in zijn portfolio staan, dus zo druk zal hij het niet hebben vrees ik.

            Zoals ik al eerder zei, de site op zich is zeker niet slecht, er zijn héél veel sites van fotografen die rechts een foto hebben staan hoor, dus daar zie ik het probleem ook niet echt ... deze sites bestaan om de foto's in het daglicht te zetten, dus is het de bedoeling dat ze de aandacht trekken.

            Basis is goed voor zijn doel, nu nog even verder afwerken en het komt prima in orde hoor.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe site

              allen,

              bedankt voor de reacties..

              Ik kan met de tips hierboven gegeven zeker wat.. De opzet voor de site is ook om mee te beginnen en om mijn portfolio op zo een leuk mogelijke manier te tonen aan het publiek.

              Om nou meteen te gaan roepen dat de site 8 jaar achter de feiten aanloopt vind ik persoonlijk wat overdreven, als ik hem vergelijk met bijv. tien andere fotografie sites, kan ik aardig meedoen.

              Voor de duidelijkheid, de site heb ik zelf ontworpen, Lavada heeft hem slechts omgezet in html en en voor mij online gezet, dus de kritiek kan niet op hem worden gegeven.

              samengevat, ik heb inderdaad om meningen gevraagd, bedankt hiervoor, echter kan ik niet zeggen dat ik het met alle opmerkingen eens ben.

              Voor het doel wat ik met de site heb ben ik er dik tevreden over en kan ik hiermee prima een aantal jaren uit de voeten tot ik mijn fotografische carriere wat naar een hogere level kan zetten.

              bedankt...
              Nikon D70s, Nikkor 18-70 3.5, Nikkor 70-300 4.0-5.6, Metz 48, 2X Jinbei DM-250.

              www.jandijkstrafotografie.nl

              Comment

              Working...
              X