PDA

Volledige versie bekijken : Mijn vriend Meneer Teddy Beer

Ann75
6 augustus 2010, 22:53
Hallo Allemaal,

Ik waag mij nog eens aan een portret van ons dochtertje Ava die ondertussen 2 maanden en een half oud is. Ik moet nog heel wat leren in verband met portretten, maar hier is alvast eentje waar ik toch vrij content van ben. De foto is misschien niet scherp genoeg, maarja zo'n kind beweegt ook wel veel. ;) Deze foto was vorige week genomen.

Is het wat? Alvast bedankt voor het kijken! :G

Groetjes uit een warm en zonnig Vancouver,
Ann :)

http://i545.photobucket.com/albums/hh400/AnnBadjura/BD/DSC02245.jpg

Monica
6 augustus 2010, 23:45
Ach Ann, wat een lief poppetje:love:
De onscherpte op je meisje is niet de oorzaak van bewegen...die bevries je wel met je sluitertijd. De focus ligt op de tedybeer en wel precies op zijn neus:D

Ik persoonlijk zou teddybeer nog meer tegen het linkerkader geplaatst hebben, waardoor er meer ruimte vrij zou komen voor je dochtertje.
Maar een lief plaatje blijft het:G:G

groeten uit een nat en waaierig Nederland. BAH :)

Ann75
7 augustus 2010, 00:01
Ach Ann, wat een lief poppetje:love:
De onscherpte op je meisje is niet de oorzaak van bewegen...die bevries je wel met je sluitertijd. De focus ligt op de tedybeer en wel precies op zijn neus:D

Ik persoonlijk zou teddybeer nog meer tegen het linkerkader geplaatst hebben, waardoor er meer ruimte vrij zou komen voor je dochtertje.
Maar een lief plaatje blijft het:G:G

groeten uit een nat en waaierig Nederland. BAH :)

Dank je wel, Monica voor je reactie. Ik ben er nog niet helemaal uit wat de beste instellingen zijn voor portretten op mijn camera. Ik heb een "portret" stand op mijn camera die ik wel regelmatig gebruik, maar inderdaad de focus ligt niet altijd juist zo te zien alhoewel zij ook al eens wat beweegt. Ik heb een paar keer met de sluitertijd stand geprobeerd, maar dan zijn de foto's veel te donker. :o Enige tips zijn altijd welkom (ook van anderen)!

Groetjes,
Ann :)

doudeke
7 augustus 2010, 01:08
Mooie, vertederende foto, al gaat de teddybeer hier net met iets te veel eer lopen. Zoals
Monica ook al zei: een beetje naar links en liefst scherpstellen op de oogjes van je baby. :G

bouk
7 augustus 2010, 09:03
en kom niet aan mijn Beer hè.
vind het een leuk moment Ann.
grt,bouk.

Nena
7 augustus 2010, 09:10
Ann, wat een schatje zeg. De opmerkingen van de voorgangers volg ik.
Qua tips zou ik je aanraden om diagragma voorkeuze te gebruiken. Als je sluitertijd te lang is, dan zul je moeten inflitsen.
Heb je een lichtsterke lens? Misschien moet je de 50mm f1.8 overwegen. Is niet zo duur en is echt wel een toplens om kinderen/babies te fotograferen.
Blijven oefenen hoor !

tullep
7 augustus 2010, 19:20
echt een vertederende foto, al zou ik ook een beetje van beer opgeofferd hebben aan dochterlief.
Ook het witte puntje in haar oogje zou ik wegclonen
groetjes
hilde

moniq
7 augustus 2010, 22:53
Mooi dochtertje heb jij.:love:
En zij heeft dan weer een schattige Teddy, samen staan ze er mooi op.:love:
Ik kan je geen tips geven, omdat ik zelf weinig met portretten bezig ben, alhoewel ik twee schattige kleindochtertjes heb.:G
Mss in de toekomst toch eens aan beginnen.;)