Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe bij pandora??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe bij pandora??

    ik ben pas een kakelverse fotoliefhebber en wil mijn foto's van mijn optio S555 op internet plaatsen. Op de site van pandora (ik ben telenet gebruiker) geraak ik niet aan mijn ding. Kan iemand mij daar meer uitleg over geven ???
    Alvast bedankt.
    pentax optio 555

  • #2
    Ga naar "Mijn Telenet", en daar kan je uw webruimte laten activeren.
    Met een ftp-programma kan je dan uw gegevens oploaden naar die ruimte.
    Indien je nog specifieke vragen hebt, vuur ze maar af.

    BTW, deze vraag hoort niet thuis in "Beoordeel mijn foto", maar eerder in "algemeen", of beter nog "Chit Chat".
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Meer info vind je ook in deze topic: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=31659

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        aceftp3 is een freeware en heel gebruiksvriendelijk programma om je bestanden te uploaden. het ziet er uit als een dubbele verkenner. je moet natuurlijk wel eerst inloggen met je gegevens. bij host typ je users.pandora.be, bij ID je loginnaam die je kreeg van telenet (begint meestal met a.....) en je paswoord.
        succes en als het niet lukt laat je maar iets weten.
        eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
        --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

        Comment


        • #5
          sorry mensen, maar het lukt mij van geen kanten.
          Als ik inlag met mijn ID-code en paswoord krijg ik steeds een foutmelding : "internal server error 500".
          Zit de fout dus bij telenet ??
          pentax optio 555

          Comment


          • #6
            Zeg eens wat je precies doet kunnen wij zeggen wat je eventueel verkeerd doet.
            Een FTP programma is makkelijk maar heb je eigenlijk niet nodig.

            Je start je webbrowser net zoals je op het interneet gaat.
            In de adresbalk tik je:
            ftp://users.pandora.be
            vervolgens krijg je een vraag om in te loggen daar vul je je loginnaam in en je paswoord.
            Zijn we zover ?
            Dan gaan we naar een foto op je eigen harde schijf. Je copieert die, en plakt die gewoon op je pagina bij pandora.

            Comment


            • #7
              wel daar zit juist het probleem : telenet wijgert steeds mijn login Id en paswoord te herkennen, evenals mijn modemnummer.
              Dus ik geraak nergens binnen !!
              pentax optio 555

              Comment


              • #8
                Originally posted by twijfelaar
                wel daar zit juist het probleem : telenet wijgert steeds mijn login Id en paswoord te herkennen, evenals mijn modemnummer.
                Dus ik geraak nergens binnen !!
                Voor alle duidelijkheid: jou ID nummer is een nummer in de aard van a123456 en het paswoord moet iets zijn zoals 1ab234
                Waar je het modemnummer voor wil gebruiken, is me een raadsel, dat heb je voor ftp niet nodig.
                Onnodig te vermelden dat er een groot verschil is tussen hoofd- en kleine letters.

                Gewoon de link van Sonyke gebruiken, en verder NIETS aan die link toevoegen.

                Werkt het dan nog niet?

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Alle begin is moeilijk, maar mischien helpt een foto meer dan uitleg!
                  Profile name is gelijk welke je daar neemt
                  Host name is wel belangrij dat je zoals foto invuld
                  Account niet invullen
                  Let wel dat je kleine en grote letters moet respecteren.
                  Ik hoop dat je er nu uitkomt
                  Groetjes Laiko

                  Canon Powershot G3

                  Comment


                  • #10
                    @ TWIJFELAAR

                    Alvorens je iets kan uploaden naar je website van telenet moet je die eerst activeren. Op onderstaande link vind je de manier waarop je dit kan doen.
                    http://www.telenet.be/klantendienst/internet/internetten/eigenwebsite/hoeverkrijg.php

                    Nadien kan je afhankelijk van je operating system je site oploaden.
                    Als je onder Xp werkt, heb je geen apart ftp programma nodig.
                    Anders kan je een freeware versie gaan zoeken op volgende link
                    http://www.webattack.com/Freeware/network/fwftp.html.

                    Als je geen kaas gegeten hebt van websites maken kan je een freeware programma downloaden om fotoalbums te maken.
                    Jalbum is goed en gratis maakt automatisch de html codes aan voor websites.

                    http://www.datadosen.se/jalbum/


                    Het oploaden via een ftp programma gaat altijd volgens hetzelfde stramien.
                    Je stelt de settings van je webpagina in
                    voor telenet is dit alsvolgt:

                    server users.pandora.be
                    port 21

                    userid a...... (id die je kreeg bij installatie staat op de installitie instructies die je van telenet kreeg.)
                    paswoord ...... (paswoord die bij installatie instructies gegeven werd.)

                    Dan werk je in een omgeving waar je 2 explore like vensters ziet.
                    1 op je eigen pc en 2de op de servers van telenet. De 2de is leeg de eerste maal dat je op je site komt. dan do je gewoon een copy van alles van jou pc naar de server van telenet.Dan sluit je het ftp programma af en is je site online.
                    Eens dit gedaan kan je de site opvragen via http:// users.pandora.be/xxxxxxxxx(naam van je site die je gegeven hebt bij het instellen van je site)

                    Veel succes

                    Comment


                    • #11
                      Bij http://fotopic.net/ kan je gratis 250MB foto's plaatsen.
                      Het is in het begin wel wat zoeken, maar eens je alles gevonden hebt is het heel gemakkelijk.
                      Zelf een website bouwen is volgens mij veel moeilijker.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        @ Twijfelaar : Kijk dit vind ik een beetje "plat". Je vraagt om je te helpen en verschillende mensen proberen je te helpen.
                        Vervolgens laat je dan iedereen met de vraag zitten of je er nu uit bent of niet.
                        Als je een dergelijke vraag stelt is het dan niet wenselijk dat je ook de antwoorden volgt ? Dat doen in ieder je helpers wel.......

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by llanero
                          [br dan do je gewoon een copy van alles van jou pc naar de server van telenet.
                          Voor alle duidelijkheid: een copy van alles wat op de website moet, anders gaat hij misschien alles overzetten

                          Overigens hoef je helemaal géén website te maken om hier foto's te tonen. Gewoon de foto kopiëren naar de webruimte en iedereen die je de link geeft, kan die foto bekijken.

                          Indien jou webruimte http://users.pandora.be/twijfelaar is, en je upload een test.jpg foto dan kan iedereen die zien als http://users.pandora.be/twijfelaar/test.jpg

                          Voor de rest moet ik ook Sonyke zijn standpunt bijstaan

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Dit is inderdaad elementaire netiquette...
                            Ofwel twijfelt hij nog tussen Telenet en de concurrentie...
                            Originally posted by Sonyke
                            @ Twijfelaar : Kijk dit vind ik een beetje "plat". Je vraagt om je te helpen en verschillende mensen proberen je te helpen.
                            Vervolgens laat je dan iedereen met de vraag zitten of je er nu uit bent of niet.
                            Als je een dergelijke vraag stelt is het dan niet wenselijk dat je ook de antwoorden volgt ? Dat doen in ieder je helpers wel.......


                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              excuses aan allemaal, maar het griepvirus heeft mij het volledige weekend in bed gehouden.Ben vandaag pas in staat geweest alles te lezen. In elk geval bedankt aan iedereen voor de fantastische bijstand die ik van jullie kreeg en ben nu al goed op weg.
                              Als het mij nu niet lukt, lukt het mij nooit meer .
                              Nogmaals dank aan iedereen.
                              pentax optio 555

                              Comment

                              Working...
                              X