PDA

Volledige versie bekijken : Tirta Empul

Jelle1982
2 augustus 2010, 09:15
http://farm5.static.flickr.com/4008/4676171310_b985bb98ec_b.jpg

Een van de belangrijkste tempels op Bali, de Tirta Empul, is gebouwd om de heilige geiser van Tampaksiring. De tempel is gebouwd in 962 na Christus. Vanuit heel Bali komen er mensen langs om in het heilge water te baden voor gezondheid en geluk. Het kristalheldere water mondt uit in een andere plas die is beschermd door een muur, volgens de traditie is dit de Balinese fontein van de eeuwige jeugd. Water is in Bali erg belangrijk en wordt in bijna alle ceremonies en rituelen gebruikt. Het water van Tirta Empul wordt als zeer heilig beschouwd vanwege de magische, helende krachten die het water zou bevatten. De geiser zou geschapen zijn door de god Indra. Al het water dat wordt gebruikt bij crematies in Bali komt hier vandaan. In 1954 heeft president Sukarno zijn paleis, de istana negara, op een bergtop bij Tirta Empul laten bouwen.

doudeke
2 augustus 2010, 11:41
Ik vind het best wel een boeiend verhaal, maar op de foto zelf zie ik weinig scherp. En als
dit niet aan mij ligt, is het best jammer.

Jelle1982
2 augustus 2010, 11:55
Ik zal nog eens kijken of ik hier ook een foto heb waarbij de persoon is scherpgesteld. Ik vond echter hierbij dat het om het offeren ging waardoor ik heb scherpgesteld op het offerbakje op de voorgrond. op die manier wordt je de foto ingetrokken was mijn idee.

bouk
2 augustus 2010, 12:05
Ik vond echter hierbij dat het om het offeren ging waardoor ik heb scherpgesteld op het offerbakje op de voorgrond. op die manier wordt je de foto ingetrokken was mijn idee.

denk dat het hier juist andersom is hoor.
grt,bouk.