Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit nog wat? Pentax Spotmatic + extra materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit nog wat? Pentax Spotmatic + extra materiaal

    Hey,

    Deze week kreeg ik het idee om eens lekker analoog te gaan en ik meende mij te herinneren dat m'n vader nog zijn analoog toestel ergens diep verborgen in een kast had liggen.

    Vandaag fotokoffer opgehaald, flink wat gepoetst en in quasi onberispelijke staat heb ik het volgende gevonden.

    Body:

    Pentax Spotmatic SP (fabricage tussen 1964 en 1967)

    Glas:

    IFOCO 28mm f2,8
    SUPER-TAKUMAR 35mm f3,5
    SUPER-TAKUMAR 50mm f1,4
    SUPER-TAKUMAR 135mm f3,5
    SUPER-TAKUMAR 200mm f4

    Accessoires:

    Teleconvertor x2, een aantal macroringen, 90° hoekzoeker


    Alle lenzen zijn in onberispelijke staat, incl. doppen en zonnekappen.

    Zou ik hier nog wat plezier aan kunnen beleven? Morgen maar ff wat rolletjes halen denk ik.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

  • #2
    Re: Is dit nog wat? Pentax Spotmatic + extra materiaal

    Leuk. Ik was vroeger ook verknocht aan Pentax. Mooie complete uitrusting!!
    KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
    Macbook Pro 13 inch

    Comment


    • #3
      Re: Is dit nog wat? Pentax Spotmatic + extra materiaal

      En of, uw vader wist heel goed wat hij kocht!
      Wel de dichtingen van de camera eerst eens nakijken voor ge er een rolleke in stopt.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Is dit nog wat? Pentax Spotmatic + extra materiaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        En of, uw vader wist heel goed wat hij kocht!
        Wel de dichtingen van de camera eerst eens nakijken voor ge er een rolleke in stopt.


        Grtz, RF
        Goeie tip! thx
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #5
          Re: Is dit nog wat? Pentax Spotmatic + extra materiaal

          Takumars staan zeer hoog aangeschreven. Met adapterringetje worden ze nog steeds gebruikt op de actuele Pentax DSLR's. Wellicht bestaan er voor jouw Nikon ook M42-adapters. Analoog is plezant maar als je de lenzen ook nog digitaal kunt gebruiken is het toch een welgekomen meerwaarde. Veel plezier ermee!
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment

          Working...
          X