Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat aan Frutsel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proficiat aan Frutsel

    Van harte gefeliciteerd met je overwinning
    Deze was dan niet een van de origineelste, maar oooooo zo mooi
    ook aan Skateflip en Erven een dikke proficiat met hun 2 de en 3de plaats
    en aan de top 12 een dikke
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: Proficiat aan Frutsel

    Net gedaan met werken dus vlug naar huis gereden, benieuwd naar de uitslag. En voor mij heeft hij weinig verrassingen, alhoewel ik vaak getwijfeld heb over mijn inzending(maar dat doe ik eigenlijk altijd wel een beetje).
    Dus proficiat aan Frutsel die voor mij terecht de hoogste score kreeg en aan Skateflip die ik ook helemaal vooraan verwacht had. Ook aan de ganse top twaalf. Eigelijk ook aan alle deelnemers want ik niet verwacht dat er 50 gingen zijn, zeker niet toen ik merkte dat de eerste inzendingen al hele sterke waren. (5 van de eerste 6 inzendingen in de top 10).
    Een speciale vermelding nog voor de foto van "Rima" die ik persoonlijk de sterkste vond op fotografisch gebied en aan "krisje vr" die met een gewaagde kunstzinnige foto het toch beter doet dan dat ik verwacht had.(ben blij dat ik het bij het verkeerde eind had)

    Op naar de volgende uitdaging, eentje waar ik toch wat tegenop zie, alhoewel het een heel interressant thema is.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: Proficiat aan Frutsel

      Proficiat Frutsel en ook de top 3
      Ikzelf vond het een moeilijke, daar er van in het begin al hele sterke inzendingen bij waren Hopsakee naar de volgende.
      Grts Maddy
      zero

      Comment


      • #4
        Re: Proficiat aan Frutsel

        Oef eindelijk de jaarrangschikking kunnen afwerken.

        Dus even de tijd gevonden om de 3die het podium haalden mijn gelukwensen over te maken.

        Dat Frutsel een verdiende winnaar is lijkt me niet zo verwonderlijk ondanks de foto minder origineel is. We moeten toegeven dat Frutsel goed heeft nagedacht over de verwezenlijking van deze foto. Naast veel geduld moet deze foto met grote precisie wat opstelling, omkadering en invalshoek zijn genomen. Wetende dat de ondergaande zon niet op zich laat wachten verdiend terecht deze foto de waardering die het heeft gekregen.

        Hetzelfde kan men zeggen over de inzending van skateflip die vooral zijn sterkte zicht en de eenvoud van het beeld.

        Toen ik de eerste 6 inzendingen van lilibie, Rima, Erven, dewalter en stampers binnenkreeg om te valideren, wist ik dat deze Challenge niet meer stuk kon al had ik toen nog geen vermoeden dat 5 van deze 6 inzendingen terug te vinden zouden zijn bij de 12 besten voor deze Challenge.

        Ook van mij krijgt krisje vr met haar gedurfde kunstzinnige foto de prijs van durf en originaliteit. Ik heb van krisje vr reeds enkel foto’s in deze genre met lange sluitertijden mogen zien. Hopelijk heeft krisje vr ook dezelfde durf deze serie van foto met lange sluitertijden in het BD forum te plaatsen.

        Ik kijk al uit wat de Challenge Aug ons zal brengen.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Proficiat aan Frutsel

          Proficiat Frutsel maar ook voor de top 3
          Nikon D300s met nog wat glas en attributen
          Foto Lucky

          Comment


          • #6
            Re: Proficiat aan Frutsel

            Alvast bedank voor de felicitaties.
            Ook van mij een dikke proficiat aan Skateflip en Erven

            Deze was dan niet een van de origineelste
            Hier moet ik toegeven dat het inderdaad niet zo origineel was. Echter bij het maken van van de foto was ik mij daarvan niet bewust. Pas nadien toen de reacties kwamen, heeft mijn dochter (die het model was) op internet gaan zoeken en zijn we inderdaad tot de vaststelling gekomen dat er al heel veel voorgangers waren.

            Oorspronkelijk geplaatst door Erven

            alhoewel ik vaak getwijfeld heb over mijn inzending(maar dat doe ik eigenlijk altijd wel een beetje)
            Ik denk dat dat voor ieder van de deelnemers het geval is.
            Ik had voor mezelf ook niet verwacht van te winnen, temeer omdat het niet de origineelste inzending was.
            Gelukkig voor mij is dit geen originaliteitswedstijd

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky

            ondanks de foto minder origineel is. We moeten toegeven dat Frutsel goed heeft nagedacht over de verwezenlijking van deze foto. Naast veel geduld moet deze foto met grote precisie wat opstelling, omkadering en invalshoek zijn genomen. Wetende dat de ondergaande zon niet op zich laat wachten verdiend terecht deze foto de waardering die het heeft gekregen.
            Al van bij de bekendmaking van van het thema, had ik dadelijk het idee om de iemand in silhouette vast te leggen met de zon in de hand.
            Vanaf dag één ben ik begonnen met het uitwerken van het idee.
            Aangezien je niet kan kiezen waar de zon ondergaat of opkomt, heb ik dagen lopen zoeken naar de juiste locatie zonder storende elementen in de achtergrond. Gelukkig was het in het begin van de maand vaak zonnig en dat vergemakkelijkt de zoektocht enigszins.
            Nadat de locatie gevonden was, was het trial en error. We hebben ontelbare keren opnieuw moeten proberen en uitzoeken naar o.a. de juiste timing, altijd was er wel iets mis. Soms was de pose goed maar zat de belichting fout, dan was het de flare die parten speelde, dan weer de positie van de hand verkeerd, enz... Ook de lichtsterkte van de ondergaande zon veranderd zodanig snel dat je continu de belichting moet bijstellen.

            Nu de uiteindelijk ingezonden foto is genomen op de laatste dag van de challenge inzendingen.
            Ik had de hoop op een goede inzending al opgegeven. Die 23ste juli was een betrokken dag, heel de dag geen straaltje zon te bespeuren en ik had nog steeds geen foto die goed genoeg was om in te sturen. Maar 's avonds kwamen er dan toch wat gaten in de bewolking. Ik heb dan nog snel mijn materiaal uit de kast genomen en met de dochter naar de locatie gereden. Eens we daar aangekomen waren en alles klaargezet hadden, hebben we vier foto's kunnen schieten. Bij de vijfde foto zat de zon al achter de wolken.
            Uiteindelijk is het de vierde foto geworden, net een halve minuut voor dus de zon achter de wolken ging had ik de voltreffer. Alles bij elkaar heeft de shoot 10 minuten geduurd.
            Dan nog snel naar huis om de foto te resizen en in te sturen, anderhalf uur voor het sluiten van de challenge.

            Samengevat, ik heb met deze challenge bijna heel de maand plezier gehad, ben ik heel veel van mijn beperkingen tegengekomen en heb hiervan weer veel opgestoken.

            Comment


            • #7
              Re: Proficiat aan Frutsel

              Hartelijk proficiat aan Frutsel en de top drie.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: Proficiat aan Frutsel

                Ook een dikke proficiat en zal volgende maand nog eens deelnemen denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: Proficiat aan Frutsel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frutsel Bekijk bericht
                  Samengevat, ik heb met deze challenge bijna heel de maand plezier gehad, ben ik heel veel van mijn beperkingen tegengekomen en heb hiervan weer veel opgestoken.
                  Bedankt Frutsel om dit met ons te delen. Ik vind het steeds interressant, en leerzaam om te lezen hoe een foto tot stand gekomen is. Zou van mijn part meer mogen gebeuren. Het bewijst nog maar eens hoe moeilijk het soms is als je met de natuurelementen moet omgaan. Een ondergaande zon kan prachtig zijn maar is vaak o zo moeilijk om alles perfect te hebben en die zon gaat zo snel. (ondervonden bij mijn foto zitbankjes).

                  Zo'n strobalen was ook mijn eerste gedacht bij het bekendmaken van de challenge, maar deze zijn eigenlijk pas vanaf halverwege/ eind juli te zien in de Picardie. (in het zuiden vroeger maar dit was nu wel wat te ver ) Ik heb toch eens een daguitstapje gepland naar die streek omdat ook die uitgestrekte korenvelden prachtig kunnen zijn ,want als het dan eind juli heel de tijd zou regenen was het ook niet te doen. Heel toevallig, ik rij gewoon kris-kras door het landschap, kwam ik een veld tegen met strobalen, het enige van gans de dag. Eigenlijk is het geen stro maar de struiken van erwten die in balen geperst zijn. Ook de ligging tegenover de middagzon was perfect en er was niets van storende ellementen mede doordat het een heuvel was. (net links buiten beeld was er wel een weg en een dorp, en ook nog iets weg kunnen steken achter de eerste baal). Na de eerste fotos merkte ik wel een vliegtuiglijn, en heb dan nog een half uurtje gewacht om het te herdoen. Graag had ik nog meer met groothoek gewerkt maar dan werden de balen verderop zo heel klein en vond ik het ook een beetje te veel gelijken op de foto van mijn zitbanje. Hoe dan ook heeft de challenge me niet alleen een foto opgeleverd maar ook een mooie daguitstap. Dit is het verhaal achter de foto.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Proficiat aan Frutsel

                    Proficiat Frutsel met je 1e plaats, wel verdiend, alsook aan de top 12 !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Proficiat aan Frutsel

                      Ook van mijnentwege proficiat aan de Frutsel , Erven (weeral top 3 amai )en de rest van de top 12!

                      Ik had totaal niet verwacht in de top 3 te eindigen, maar ben er wel blij mee! Dit bewijst weer dat de challenge en haar scores toch wel onvoorspelbaar uit de hoek kunnen komen soms!

                      Een klein beetje uitleg bij mijn foto dan misschien: de foto geeft de indruk dat hij in een rustige vredige omgeving is genomen; niets is minder waar; de foto werd genomen vanop een van de universiteitsgebouwen in wilrijk, waarbij heel veel wind was op dat (6)uur (op die hoogte toch). ik koos een diafragma van 8 (bij nog kleiner beginnen de stofjes op mijn sensor op te vallen ), omdat ik toch redelijk dicht bij het onderwerp was (halve meter ofzo), bij 96mm brandpuntsafstand. Maar door de wind was de stengel de helft van de foto's out of focus. deze kwam er dan als beste uit.
                      @ Erven: jouw voorstel van compositie had idd de foto beter kunnen maken!

                      op naar de volgende!
                      Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Proficiat aan Frutsel

                        dikke verdiende proficiat aan Frutsel....en aan de drie volgende of de hele lijst,anders was er geen challenge.bedankt en proficiat aan iedereen.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Proficiat aan Frutsel

                          Van harte gefeliciteerd

                          Kopies van een idee zie je wel vaker, maar als het goed uitgewerkt is (zoals hier), verdient het logischerwijs veel punten.
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Proficiat aan Frutsel

                            Ook van mij proficiat aan de winnaar! Zeer mooie foto!

                            Persoonlijk vond ik dat er heel veel sterke inzendingen waren!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Proficiat aan Frutsel

                              Proficiat frutsel, echt mooie foto. Je hebt het dik verdient !
                              Photography is a way to see the world in detail.
                              Fotograaf op rust

                              Comment

                              Working...
                              X