Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitleg foto challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitleg foto challenge

    Ik vind dat anonieme van de challenge een beetje spijtig.Het heeft natuurlijk in het verleden wel getoond dat het voordelen heeft hoor, maar ik vind dat mijn foto wat uitleg verdient.
    Daarom plaats ik het maar hier.
    Ik had eerst een foto ingezonden die niet met mijn volledige goesting was, maar ik had weinig inspiratie.
    Dan ineens dé foto genomen die wel naar mijn zin was.
    Alleen heb ik het gevoel als je de foto ziet, dat je de moeilijkheidsgraad niet doorhebt. Misschien had ik wat meer uitleg moeten geven.
    Het is helemaal mijn bedoeling niet van de mensen te beïnvloeden, maar gewoon uitleggen wat het juist is, en een andere foto bij inzenden mét flits.
    Deze foto is dus met flits. En zonder achtergrondkleuren.
    Dit is genomen bij een discobar met afwisselende gekleurde lichten.
    De foto van de challenge is enkele seconden later genomen, maar dan zonder flits. Anders had ik dat effect niet verkregen.

  • #2
    Ik vind het anonieme juist zeer goed,nu wordt er alleen naar de foto gekeken en niet naar de naam ernaast.
    Ik heb nogal eens het gevoel dat er gereageerd word in de zin van als jij een mooie reactie geeft ,dan geef ik jou een mooie reactie.
    Nu kan het tenminste op een eerlijke manier lopen en niet van jij bent mijn vriend dus geef ik veel punten.

    Groeten Rusty
    Ik haat vriendjespolitiek

    Comment


    • #3
      Ja hoor, dat klopt.
      Maar in dit geval kan ik geen uitleg aan mijn foto geven als het anoniem moet blijven hé? snap je wat ik bedoel.
      en ja hoor, het is inderdaad eerlijker.
      Daarom dat ik nu ff de anonimiteit opzij heb gelaten omdat ik wat uitleg wilde geven.

      Comment


      • #4
        Maar je foto staat nog steeds ( anoniem ? ) ter beoordeling in de challange.???

        Groetjes, JantjeB.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Act, je kan nà de challenge zoveel uitleg over je foto geven als je maar wil... ik zie het probleem hier niet
          Bj elke wedstrijd kan je het hoe en waarom van je opname niet uitleggen, waarom zou hier een uitzondering moeten worden gemaakt? Bovendien heb je de kans bij het inzenden van je bijdrage op BD je foto van de nodige commentaar te voorzien...
          hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
          member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
          visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

          Comment


          • #6
            Ik ben ook voorstander van een anonieme chalenge. Indien het niet anoniem zou zijn zou ik me het moeilijk hebben een neutrale beoordeling te geven. Ik denk dat de beoordelaars vaak voldoende kennis hebben om de technische moeilijkheidsgraad van een foto in te schatten. Hebben ze die kennis niet dan is dat ook geen bezwaar daar ze dan over de ganse lijn met dit aspect geen rekening zullen houden.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Bij de challenge van deze maand heb ik redelijk wat werk in gestoken, en was bang voor een onterechte beschuldiging wegens shopping. Gelukkig is dit niet gebeurd, kreeg een positieve reactie op mijn foto, en heb dan de uiteenzetting over hoe de foto tot stand is gekomen naar de poster van de kommentaar gemaild.
              Misschien is dit een methode om je te 'verdedigen' zonder je bekend te maken. Als je deze persoon kan overtuigen, dan kan deze misschien dit terug melden bij jou foto
              Naderhand uiteenzetten hoe je foto tot stand kwam is misschien wel een goed idee want hieruit valt veel te leren
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment


              • #8
                Naderhand uitleg geven is ok, maar ik heb geen behoefte om voor elke foto die ik beoordeel eerst een uitleg te gaan lezen, een foto spreekt me aan of niet, past hij binnen de challenge des te beter, dan krijgt hij veel punten. De moeite die men gedaan heeft om een bepaalde foto te maken doet er voor mij niet zo veel toe, het uiteindelijke resultaat telt.
                Mark (300D)

                Comment

                Working...
                X