Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke waterdichte fototas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke waterdichte fototas

    Hey allen,

    Volgende maand vertrek ik eindelijk nog eens op reis. Aangezien ik zeker mijn fototoestel wil meenemen zoek ik naar een goede waterdichte fototas. Er staat namelijk een meerdaagse kanotocht op het programma.

    Weet iemand goede tips voor een waterdichte fototas? Ik heb voorlopig mijn oog laten vallen op de Lowepro Dryzone Rover.
    Vraag waarop ik hierop geen antwoord vind is: kan het onderste gedeelte (nl. de eigenlijke fototas) ook losgekoppeld worden van het bovenste rugzakgedeelte zodat je die als schoudertas kunt gebruiken? kwestie om dan meteen ook een deftige schoudertas te hebben voor de camera.

    Zijn er alternatieven? Ik geloof dat de andere Lowepro artikelen waterafstotend zijn, maar dat is volgens mij niet hetzelfde als waterdicht? Uiteraard kan alles nog in een waterdichte zak.

    Of zijn er andere merken aan te raden?
    En waar best te kopen?
    Zou geschikt moeten zijn voor een Canon EOS 550, met 18 -85 en 55 - 250 lens en accessoires.

    Mvg,

    Robby

  • #2
    Re: Welke waterdichte fototas

    De meeste Lowepro fototassen hebben een regen-overtrek, maar daar heb je niet veel aan als de kano omslaat.
    Ik denk dat je beter op zoek gaat naar een plastieken emmer of iets dergelijks, met een goed sluitend deksel. Als je daar dan niet teveel gewicht insteekt, dan blijft die ook nog drijven.

    Voor een 550D met die lenzen zou ik niet meteen een rugzak gebruiken, een vrij compacte schoudertas zal dan ook wel voldoende zijn.
    Als je later ooit nog ander materiaal bijkoopt, dan kan je die compacte schoudertas nog blijven gebruiken voor de fotoschoort waarvoor je niet alle materiaal nodig hebt (ik gebruik hier ook nog geregeld de schoudertas die ik heb gekocht voor de 300D + kitlens + 75-300).
    Last edited by Black B@ndit; 17 juli 2010, 20:34.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke waterdichte fototas

      als het waterdicht moet zijn: Ortlieb
      zelf heb ik de aqua-zoom gebruikt in Noorwegen.
      de nadelen zijn dat het in en uitladen nogal onhandig is en dat het evenwicht verkeerd ligt als hij leeg is. ik heb wel een ouder model waar de riem op een andere plaats is bevestigd.
      maar het is wel waterdicht... en dat is hetgeen je wil als je ermee op zee vaart en de camera niet gebruikt.

      Comment


      • #4
        Re: Welke waterdichte fototas

        ik zou precies naar hard-case gaan. camera niet enkel beschermd tegen water, maar dan kan je er ook relatief veilig mee gooien (hoge oever ofzo).
        pelicase heeft er goeie, andere merken waarschijnlijk ook wel.
        je kan de binnenkant aanpassen naar je eigen materiaal en ze zijn in verschillende maten te koop.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Welke waterdichte fototas

          Low budget: gewone fototas in een lege verfemmer...

          Comment


          • #6
            Re: Welke waterdichte fototas

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Low budget: gewone fototas in een lege verfemmer...
            of in het tonnetje dat je er wrs bij krijgt.
            anders kan je ook, als je met zakken werkt, er een lege zak aanhangen die vooral met lucht gevuld is. de lucht dan ook niet uit de zak met fotomateriaal duwen.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment

            Working...
            X