Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's gewoon gepikt !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's gewoon gepikt !!

    Hello,

    ik ben rustig op het internet aan het rondkijken naar schaalmodellen van Lamborghini kom ik de volgende pagina tegen : Lamborghini Reventon GT Concept Transkit ... ik viel gewoon van mijne stoel

    Als je de foto's vergelijkt met mijn pagina : Lamborghini Reventon GT zal je zien dat ze gewoon mijn beelden genomen hebben en de banner onderaan gewoon afgeknipt hebben

    Heb ze al een mailtje gestuurd ... eens zien hoe ze hierop reageren, dit kan toch weer niet hé, altijd hetzelfde met internet, heb een pdf gemaakt van hun pagina, dus ze kunnen het niet snel even aanpassen, heb alles aan mijn advocaat doorgegeven om zeker klaar te zijn moesten ze van slechte wil zijn

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: Foto's gewoon gepikt !!

    Je weet dat wanneer je iets op het internet plaatst wat de gevolgen kunnen zijn.....

    Comment


    • #3
      Re: Foto's gewoon gepikt !!

      je zou ook kunnen zeggen, je pikt iets op internet...

      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto's gewoon gepikt !!

        Google afbeeldingen is toch handig.

        Nee, dit is wel klote ! Ik weet niet hoeveel tijd je erin steekt ?
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Foto's gewoon gepikt !!

          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          je zou ook kunnen zeggen, je pikt iets op internet...
          greets
          Was ook de achtergrond van mijn reactie.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's gewoon gepikt !!

            Jammer dat ze dit doen
            Veel zal je niet kunnen doen vrees ik, lange procedure.

            Toch een kleine bedenking, heb jij als fotograaf de rechten verkregen van de maker van die schaalmodellen om er foto's van te nemen en deze te publiceren op een eigen site. Klinkt erg vergezocht maar soms staan we hier niet bij stil, auteursrecht.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Foto's gewoon gepikt !!

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Jammer dat ze dit doen
              Veel zal je niet kunnen doen vrees ik, lange procedure.

              Toch een kleine bedenking, heb jij als fotograaf de rechten verkregen van de maker van die schaalmodellen om er foto's van te nemen en deze te publiceren op een eigen site. Klinkt erg vergezocht maar soms staan we hier niet bij stil, auteursrecht.
              Je hebt gelijk... maar hoedanook heeft die site nooit het recht de doro Lambo gemaakte foto's te pikken.

              Y.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto's gewoon gepikt !!

                *************
                Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 00:03. Reden: ***********

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's gewoon gepikt !!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Jammer dat ze dit doen
                  Veel zal je niet kunnen doen vrees ik, lange procedure.

                  Toch een kleine bedenking, heb jij als fotograaf de rechten verkregen van de maker van die schaalmodellen om er foto's van te nemen en deze te publiceren op een eigen site. Klinkt erg vergezocht maar soms staan we hier niet bij stil, auteursrecht.
                  Als je het echt wilt weten, dit model was een bouwpakket waar ik het lakwerk, en de ombouw met de GT kit zelf op gemaakt heb ... dus zelfs het model is mijn eigen werk in dit geval

                  Inderdaad is het sop de kool niet waard, en het is zeker niet de eerste keer dat er foto's 'geleend' worden van mij, maar telkens heb ik dit perfect kunnen oplossen met de andere partij, dus ik wacht hun reactie eerst nog even af.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's gewoon gepikt !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Als je het echt wilt weten, dit model was een bouwpakket waar ik het lakwerk, en de ombouw met de GT kit zelf op gemaakt heb ... dus zelfs het model is mijn eigen werk in dit geval
                    Je hoeft mijn reactie niet persoonlijk te nemen, ik wil gewoon zeggen dat je bij een eventuele klachtenprocedure met dat soort zaken moet rekening houden. Op alles wat je koopt, gebruikt in een foto is er wel ergens een reproductierecht die je als fotograaf moet bezitten ...

                    Ik heb het al meermaals meegemaakt dat mijn gepubliceerde foto's uit magazines gescand worden om opnieuw te verwerken in een andere publiciteit ... in het begin was ik daar razend om maar ondertussen weet ik dat het zo omslachtig is om een procedure te starten dat ik me erbij neerleg.

                    Minnelijke schikking probeer ik ook steeds, soms vang je bot ... zeker als het gaat over een buitenlandse publicatie.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's gewoon gepikt !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Je weet dat wanneer je iets op het internet plaatst wat de gevolgen kunnen zijn.....
                      Alsof het TS zijn fout is dat zijn foto's gepikt werden? Da's een beetje de wereld op z'n kop, niet?

                      L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's gewoon gepikt !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                        Alsof het TS zijn fout is dat zijn foto's gepikt werden? Da's een beetje de wereld op z'n kop, niet?
                        L.
                        Waar slaat dat nu op?
                        Als hij ze niet op het net had geplaatst konden ze daar ook niet gepikt zijn.
                        Dat is een van de risico's iets te plaatsen op het internet! Of niet soms?

                        (ik die dacht dat de te warme temperaturen voorbij waren ).
                        Last edited by vinstermik; 13 juli 2010, 13:17.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's gewoon gepikt !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Je hoeft mijn reactie niet persoonlijk te nemen, ik wil gewoon zeggen dat je bij een eventuele klachtenprocedure met dat soort zaken moet rekening houden. Op alles wat je koopt, gebruikt in een foto is er wel ergens een reproductierecht die je als fotograaf moet bezitten ...

                          Ik heb het al meermaals meegemaakt dat mijn gepubliceerde foto's uit magazines gescand worden om opnieuw te verwerken in een andere publiciteit ... in het begin was ik daar razend om maar ondertussen weet ik dat het zo omslachtig is om een procedure te starten dat ik me erbij neerleg.

                          Minnelijke schikking probeer ik ook steeds, soms vang je bot ... zeker als het gaat over een buitenlandse publicatie.
                          Je hebt helemaal gelijk hoor, daarom vermeld ik ook altijd dat de beelden als 'review' gebruikt worden, en geen enkel model te koop is, dus ze kunnen nooit zeggen dat ik aan de beelden geld verdien en zo hun 'winst' zou afgenomen hebben, het blijven tenslotte mijn foto's. Een halssnoer dat een model aanheeft zal in principe ook beschermd kunnen zijn, maar dan gaan we al ver hé ... maar ik begrijp je argumentatie en ze is correct

                          Ik weet maar al te goed dat alles wat je op het net zet en dat een beetje kwaliteit heeft altijd wel ergens opduikt zonder je toestemming, maar dat wil niet zeggen dat ik niet mag reageren hierop hé ... ik heb een goede advocaat, dus dat helpt, maar echt volledig doordrijven brengt toch niets op, dat heb ik al verschillende keren gemerkt.

                          In de VS heb ik geen enkel probleem, daar heb ik al verschillende zaken gewonnen hieromtrent, maar met China en Rusland kan je het schudden jammer genoeg, daar begint mijn advocaat zelfs niet aan ... maar Duitsland valt ook onder de WIPO Copyright Treaty, dan is een copyright zaak simpel hoor.

                          Nu ja, het is me niet om geld te doen, wel om een verontschuldiging van hun kant omdat dit gewoon niet kan vind ik.

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's gewoon gepikt !!

                            Mag Nerdi advocaat van de duivel spelen ?
                            Laat maar weten ?

                            Nerdi

                            NB.
                            ik heb geen leuk antwoord ...
                            maar all in best possible taste of course....
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment

                            Working...
                            X