Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door het oog van de naald.......+ UPDATE 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Door het oog van de naald.......+ UPDATE 3

    Tina, mijn dochtertje van 2 is sinds vrijdagavond wat grieperig...ze geeft haar pap over, en is wat hangerig, maar koorts of diarree heeft ze niet...ik heb haar gedurende het wekend ORS gegeven (een vervangmaaltijd voor dergelijke gevallen), en dat hield ze binnen...

    Gisterenavond, na een dutje op mijn grote buik, is ze weer beginnen spelen in de living, met haar grote broer....

    Ik zat achter de pc, en mijn vrouw deed de strijk, toen ze plotseling bewusteloos op de grond viel, tussen sofa en salontafel..
    ik was er dadelijk bij en ze lag daar werkelijk voor dood : bewusteloos, geen ademhaling, nauwelijks voelbare pols....asgrauw, bijna blauw...
    heb mijn vrouw dadelijk 100 laten bellen en om een ziekewagen en pediatrische MUG verzocht.

    Ik heb Tinaatje op haar buik gedraaid op mijn bovenarm, en met de muis van mijn hand een paar korte tikken tussen haar schouderbladen gegeven..ik vermoede namelijk dat ze een stukje speelgoed of iets dergelijks had in de mond genomen, en dat ze gestikt was....dat bleek uiteindelijk niet het geval...

    Ik heb ze weer terug op de rug gedraaid en toen is ze beginnen convulseren (stuipen), en knarsen met de tanden, haar ogen waren helemaal achterover gedraaid...

    15 seconden (die wel uren leken) heeft dat geduurd en toen werd ze helemaal slap, nog blauwer dan tevoren.... ik heb haar zachtjes twee beademingen langs neus en mond toegediend, en toen kwam ze weer bij...

    ik heb ze op tafel gelegd en ze even aan mijn vrouw overgelaten, en ik ben mijn zuurstoffles, ontspanners en maskers uit mijn duikkoffer gaan halen...heb ze 10 liter O2 per minuut toegediend en de verpleegkundige van dienst in de kazerne gebeld en gevraagd wat ik nog kon doen in afwachting van de aankomst van de MUG...

    Tina was intussen, wakker, maar ook weer niet wakker..."suf" is de juiste omschrijving....

    Tina werd na perfusie en eerste onderzoek, samen met mij overgebracht naar spoed, waar de pediater van wacht kortelings nadien arriveerde....

    Ze werd opgenomen op Pediatrie, en ik ben de hele nacht bij haar gebleven....

    Vanmorgend EEC-onderzoek, en die bracht aan het licht dat Tina een epilepsie-aanval gehad heeft....van het soort dat MEESTAL (maar dus niet altijd) met de tijd spontaan weggaat....misschien was dit haar eerste en laatste aanval.....maar ik ben natuurlijk doodongerust...

    Daarnet is ze onder de CAT-scan gegaan om na te kijken of die aanval geen oorzaak vindt bij een uitgezette ader in de hersenen, verkalking, of zelfs een hersentumor...daar krijg ik pas vanavond uitsluitsel over.....

    De pediater wist me te vertellen dat ik uitstekend heb gehandeld, en dat dankzij mijn adequaat optreden, veel erger werd voorkomen... voor hetzelfde geld had ze een aanval van 2 minuten gehad, met alle mogelijke gevolgen vandien...Hoewel ik mijn job ruim 13 jaar uitoefen en al heel veel heb gezien, was dit emotioneel iets dat me altijd zal bijblijven..en ik besef nu dat mijn opleiding bij de brandweer ervoor gezorgd heeft dat ik, ondanks de stress, op automatische piloot de juiste acties ondernomen heb, in de juiste volgorde....


    Ik schrijf dit niet alleen zomaar van me af....

    Ik zou jullie allemaal willen vragen de positieve BD-spirit te bundelen in deze topic, en allemaal eens heel hard aan Tina te denken....brand een kaarsje, zeg een gebedje...

    Stef


    Maandagavond 20h50....UPDATE

    Tina wordt wakker na 5 uur diepe slaap....ze wil per sé rechtstaan en rondlopen...ze is een doordrijvertje....de appel valt niet ver van de boom, remember?

    Ze is nog wat suf en zat van de verdoving , maar ze krijgt haar kleine Fisher-price cassetterecorder in de gaten, en zet het meteen op een dansen, begeleid door K3...was een hele grote opluchting mijn oogappeltje weer wat normaal te zien doen...

    Ze heeft meteen ook anderhalve beschuit met confituur naar binnen gespeeld met Opa, en twee grote glazen lekkere melk gedronken....het boertje achteraf kon je op de hele afdeling horen...maar ze eet ! ze drinkt, en ze is koppig, maar vrolijk !

    Daarnet kwam de Pediater langs met de uitslag van de CT-scan.....er is, buiten een even groot verstand als haar pa, NIETS ABNORMAALS te zien...nu weet ik niet hoe ik me daar moet bij voelen...langs de ene kant ben ik opgelucht dat er geen hersenoperatie op til staat, maar langs de andere kant blijft de reden van haar aanval nu wel erg duister...en zit ik mat de daver op het lijf, binnen de kortste keren nog zoiets mee te maken....of erger nog : stel je voor dat ze dit weer krijgt als ik er niet ben......

    Ze krijgt vanavond nog intraveneus een medicatie toegedient die haar beveiligt tegen die aanvallen, en vanaf morgenochtend wordt het iedere dag poedertjes oplossen.... de toekomst is vaag, maar er is zeker goede hoop....

    ik zie nu eidelijk weer wat licht voor mijn schat aan het einde van de tunnel, en heel waarschijnlijk is dat licht voor een stukje ook van jullie geweldige reacties afkomstig...die kaarsjes hebben geholpen !

    Mijn zoon, Robin, heeft zich geweldig gedragen deze laatste twee dagen...hij stond naast zijn zusje toen ze viel, heeft de MUG opgewacht, dacht als enige eraan dat Tina niet zonder Knuffeltjes naar het ziekenhuis kon....heeft vannacht met een foto van zijn zus in zijn armen geslapen, en is de hele dag druk in de weer om zijn ouders en zusje te steunen...ik gang daarstraks bij zijn directeur langs, en morgen wordt er rond zijn verhaal gewerkt in de klas...samen met een kinderpsychologe....

    Stef




    Ik neem een douche en ga nadien mijn vrouwtje aflossen....

    Dinsdag 11h40

    Net thuis, mijn vrouwtje zit nu bij haar....

    vanmorgend om 7h30 is ze samen met mij opgestaan, en had een goeie eetlust : 2 bokes konfituur en twee glazen melk...

    voor de eerste keer ook haar medicijntje gekregen dat ze jarenlang zal moeten innemen...

    De pediater heeft er goed oog in dat het hierbij blijft...maar ik ben niet gerust.....

    morgenochtend weer een EEG om te zien of de medicijnen werken, dan een bloedafname om te zien of de medicijnspiegel in haar bloed voldoende hoog is, en nadien een test om te zien of haar levertje de medicijnen goed verdraagt...als dat allemaal ok is, mag ze morgenavond naar huis....

    een uurtje of twee geleden begon ze plotseling wat koorts te maken...waarschijnlijk haar verkoudheid die er door komt want ze hoestte al een paar dagen...Stef zit natuurlijk op de tippen van zijn tenen...!

    De pediater zei ons ook dat we nog niet van de ziekenhuisbezoeken af zijn...ze zal regelmatig allerhande onderzoeken moeten ondergaan en regelmatig op controle moeten bij een kinderneuroloog...

    z' is een taaie, net zoals haar pa.....

    bedankt voor de vele positieve reacties hier op het forum en per email, ze betekenen heel wat voor ons !

    Stef

    Woensdag 16h20

    We zijn net thuis....Tina speelt weer met haar broer in de Living....

    Vanochtend heeft ze die EEG en bloedtest ondergaan en afhankelijk van de resultaten daarvan zal de pediater mij straks telefonisch zeggen in welke dosis ze haar Fenobarbital zal moeten innemen....

    Regelmatig zullen we op controle moeten....

    Hopelijk keert de rust hier snel weer en moet mijn mormeltje dit nooit meer meemaken...

    Ik kan echt met geen woorden omschrijven hoe veel jullie overweldigende reacties voor mij, en mijn vrouwtje, hebben betekend...

    Stef

  • #2
    Hey stef, 't moet inderdaad wel een angstig moment geweest zijn
    gelukkig dat je wist wat te doen

    veel sterkte en hopelijk komt alles in orde
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Bravo Stef.
      Zelfs met jouw achtergrond moet het niet gemakkelijk zijn om kalm en professioneel te handelen als het om "eigen vlees en bloed gaat"
      Ik hoop dat alles heel vlug weer goed komt met Tina, dat uit de uitslag van de scan niets ernstigs zal blijken en dat het inderdaad maar eenmalig was.

      Geef Tina maar een dikke knuffel van alle BD leden
      (en je vrouwtje zal er ook wel een kunnen verdragen zekers na al die emoties)
      Jo(han)

      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Wel Stef,ook vanwege de newbees kan je op de volledige symphathie rekenen, hopelijk komt alles goed met Tina en een dikke pluim voor je doordacht optreden
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

        Comment


        • #5
          Absoluut Stef en Tina!

          Wat een schrik zeg, ik weet hoe beangstigend dit is. Maar ok, vingertjes gekruist en positief denken. Dit moet goedkomen

          Comment


          • #6
            Ja Stef, ik krijg er kippevel van, omdat dat hier bij ons thuis ook al voorgevallen is... meerdere keren zelfs... onze dochter heeft dat de eerste keer gekregen een jaar of 2 geleden... (ze is nu bijna 6)... zelfde scenario : altijd in een periode dat ze een beetje zwak loopt (grieperig en slijmen enz.), flauwvallen, maar geen stuiptrekkingen... de eerste keer doet dat ONGELOOFLIJK raar, dat moet ik je niet vertellen... ze zag blauw, begon over te geven, te rillen,... haar ogen draaiden weg... heel raar en beangstigend...

            Ondertussen ook al de hele reeks (meerdaagse) onderzoeken (EEC, scan,...)(al 2x zelfs) doorlopen en niks ernstigs gevonden... ook geen vermoeden van epilepsie... eerst dachten ze aan een suikertekort (omdat het bijna altijd 's morgens gebeurde net voor of net na ontbijt)... maar ondertussen is die theorie ook al achterhaald : ze heeft het nu in de loop der jaren ongeveer om de 5-6 maand een keer gehad (en ook altijd als ze ziek 'aan 't worden' is !)... en toppunt van al : ze VOELT het aankomen... dan hangt ze plots rond mij of mama en ze zegt "ik voel me niet goed"... haar woorden zijn nog niet koud of ze valt flauw... je moet haar dan echt vastgrijpen of ze stuikt gewoon in elkaar als een lappenpop... duurt ook zo'n 10 (eindeloze !) seconden en dan komt ze stilaan bij... meestal ook gepaard met overgeven/slijmen...heel raar... nu ja, na een tijdje word je 'er aan gewoon' (in hoeverre dat mogelijk is natuurlijk)... ik bedoel maar, dan weet je hoe je moet reageren, maar 't blijft schrikken... hopelijk heeft Tina het nooit meer voor... maar het blijft opletten natuurlijk !
            Jan
            www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

            Comment


            • #7
              Hallo Stef,

              Ook hier "brandt het kaarsje" ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Hallo Stef,

                Wij, mijn echtgenote en ik wensen je veel sterkte in deze bange dagen en ik mag je zeggen dat ik weet wat je meemaakt

                mvg
                Paul

                Comment


                • #9
                  Hallo Stef... veel sterkte!
                  Heb zelf ook drie klein gasten, dus ik kan me voorstellen wat je hebt doorgemaakt.
                  Voorts heb ik ENORME bewondering voor je koelbloedig optreden, dat zonder meer ernstige gevolgen voor je dochter heeft voorkomen.

                  nogmaals sterkte
                  Luc
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    't Kaarsje brandt, Stef. Veel kracht voor jullie allen.

                    Comment


                    • #11
                      Wij wensen je veel sterkte stef in deze bange momenten , hopelijk word het vlug beter met uw lief dochtertje ( mooie foto )

                      Erik.D en Trees

                      Comment


                      • #12
                        Ja hier krijg ik ook kippevel van Stef hierbij veel sterkte toegewenst

                        Lidnummer: BD0227BE ---RIJDEN EN BLIJVEN RIJDEN DAT IS DE KUNST
                        Canon 10D + SIGMA 24 - 135mm F2.8-4.5 + SIGMA 70 - 300mm f4,0-5,6 APO Makro Super II + Sigma 70 - 200mm f2,8 EX IF APO HSM + Sigma Elektronische Flitser EF-500 DG ST + Kenko PRO 300 1.4x

                        Comment


                        • #13
                          Veek sterkte! Brrrrr... denk dat ik maar eens snel zo'n ehbo cursus ga volgen...

                          mvg,

                          Todasranas
                          Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                          Comment


                          • #14
                            hoi Stef,

                            ook ik kreeg een angstig "deja-vue" gevoel bij het lezen van je verhaal, we hebben er hier drie waar we het al mee hebben meegemaakt,en of het nu de eerste of de zoveelste keer is, het blijft schrikken .. onze middelste heeft er het meeste last van gehad, net voor zijn eerste verjaardag voor het eerst, toen hij zes was is het plots verdwenen zoals het gekomen is ... medicatie afgebouwd en tien jaar rust gekend, enkele jaren geleden , hij was toen 14 ,werd ik in paniek door de dochter gebeld, haar broer had op school een aanval gehad , hij is dus nu terug aan de medicatie en daarmee gaat het prima ..
                            dan plots een tijdje later vond mijn man mij op de badkamer ... zelfde symptomen, zelfde diagnose, maar bij mij is het gelukkig tot hiertoe bij een eenmalige aanval gebleven ... ik snap dus heel goed wat je doormaakt en ik hoop echt voor jullie dat het bij Tina ook éénmalig is, we duimen voor jullie !!!

                            groetjes en sterkte, Nina
                            trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
                            Member of the Han Fan Clan
                            http://ninasgallery.fotopic.net
                            http://ninas--tutorials.fotopic.net

                            Comment


                            • #15
                              Heel veel sterkte Stef.
                              Cypho
                              Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                              Comment

                              Working...
                              X