Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modellen

    Hoi beste mensen
    Wie kan mij een tip geven aangaande modellen ?
    Graag zou ik dus personen fotograferen, maar wat is het toch moeilijk om dat te realiseren.
    Wie kan mij tips geven ?
    groeten
    dromer

  • #2
    Hallo,

    Wat vindt je moeilijk, om aan modellen te geraken of er behoorlijk foto's van maken?
    Wat de werving van de modellen betreft, dit is inderdaad niet echt gemakkelijk, zeker
    als je nog geen portfolio kunt voorleggen van reeds gemaakt werk.
    Dus daar zou je al kunnen gaan aan werken, en dan kan je bet in je eigen kennissenkring of familie
    een "slachtoffer" gaan zoeken. Het werk ook wat makkelijker indien je het eerste model dat je voor
    de lens krijgt toch iets beter kent. De eerste sessies kunnen dan dienen voor een beperkte portfolio samen te stellen.

    Dan zou je voor de poses een verzameling moeten aanleggen van beelden uit tijdschriften, beelden die U aanspreken
    aan de hand van deze voorbeelden ga je dan bepaalde poses zelf trachten te fotgraferen.

    Een goede lokatie is ook van enorm belang, ik werk voor 99% in mijn studio dit geeft een constante en de lokatie is altijd
    beschikbaar. De mogelijkheid om de modellen zich te laten omkleden is ook echt belangrijk. Indien je aangewezen bent op buiten lokatie's kan het weer wel eens spelbreker zijn.

    Ik wens je nog veel succes.

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      HOI
      Ja het is iets waar ik nog moet aan werken, maar een slachtoffer vinden is niet van de peos, en zeker ook een lokatie vinden is niet alles.
      Nu als er mensen zijn die modellen kennen, of een bureel die ze ter beschikking hebben met een adres, die zijn welkom.
      groeten
      dromer

      Comment


      • #4
        Originally posted by dromer
        HOI
        Ja het is iets waar ik nog moet aan werken, maar een slachtoffer vinden is niet van de peos, en zeker ook een lokatie vinden is niet alles.
        Nu als er mensen zijn die modellen kennen, of een bureel die ze ter beschikking hebben met een adres, die zijn welkom.
        groeten
        dromer
        Ik ken héél veel modellen omdat ik bijna drie jaar op regelmatige basis modellen over de vloer krijg.
        Ik voeg hier enkele URLs bij van online modellenbureau's, probeer een TFP sessie te doen want met betaalde modellen werken komt duur uit hoor. je bent al vlug 100 Euro kwijt.

        Neem hier is een kijkje












        Als je een model gevonden hebt kan je eventueel een eerste shoot komen doen in mijn studio die is gelegen in de Antwerpse omgeving, ik help je dan wel met lichtopstelling en lichtmeting. Maar dan zou ik eerst graag weten met welk toestel je aan studiofotografie wil beginnen en ook hoe oud je bent.



        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Beste
          Bedankt voor het aanbod, ik zal er zeker naar kijken.
          bedankt
          dromer

          Comment


          • #6
            Mooie uitleg Digipics.
            Het aardige is dat je ook weer mensen vooruit helpt.
            Top
            Eugene

            Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

            Comment

            Working...
            X