Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

    Nog maar eentje van Stijn Meuris



    Nikon D90 - 105mm - F2,8 - 1/320ste - ISO400


    --

  • #2
    Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

    Neem me niet kwalijk, maar bij deze, na bijna een week een foto online gezet te hebben, en geen reactie gehad te hebben (terwijl ik er zelf ongeveer 8.000 gegeven heb), stel ik het nut en de zin van dit forum ernstig in vraag.
    Ik kan me, na het onthaal van deze foto in de fotoclub, niet indenken dat hij "zo slecht" is, om geen reactie te krijgen.
    Bij deze allemaal bedankt voor het kijken, en om mij duidelijk te maken waar het in dit forum om gaat.
    BIj deze ook ...bedankt mensen die op BD ZATEN, voor uw bijdrage tot mijn kennis...

    Mvg

    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

      Tja Chris , dat heb je hier ...

      Onze mening had je al gehoord op de club... en volgs. mij heb je daar meer aan dan het comm. hier op BD... want hier vang je helemaal niets aan beoordeling, commentaar , meningen of wat dan ook ..

      Vind het eigg. ook niet netjes , daar jij zelf indd. zo'n dikke 8.000 meningen(en zeker goed onderbouwd) hebt gegeven , geen enkel comm. op deze foto hebt gekregen..

      Mja... het zij zo !!! jammer ...
      >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

      Comment


      • #4
        Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

        Omdat u er zo uitdrukkelijk om vraagt, even mijn mening: dit is geen slechte foto, maar ze overstijgt de middelmaat niet. En dat komt omdat ze niet perfect scherp is en bovendien zeer onzorgvuldig gecadreerd. Er was op dat moment, met kleine ingrepen, zeker een beter beeld te schieten.

        Comment


        • #5
          Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
          Omdat u er zo uitdrukkelijk om vraagt, even mijn mening: dit is geen slechte foto, maar ze overstijgt de middelmaat niet. En dat komt omdat ze niet perfect scherp is en bovendien zeer onzorgvuldig gecadreerd. Er was op dat moment, met kleine ingrepen, zeker een beter beeld te schieten.
          Ik denk, nee ik weet zeker, dat het niet anders kon (105mm en vlakbij, zonder achteruit te kunnen, en wat m.i. ook niet anders hoefde (de hand valt net niet binnen het kader, maar dit hoeft m.i. totaal niet, is zelfs beter zo). Hij is inderdaad niet perfect "verscherpt", zelfs helemaal niet, meer de scherpstelling zit precies waar ik ze wilde hebben, en als jij ze anders ziet, zou ik graag weten, waar het fout zit.
          Dit is geen crop, gewoon de foto zoals hij uit de camera kwam.

          Mvg

          Chris

          Comment


          • #6
            Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Ik denk, nee ik weet zeker, dat het niet anders kon (105mm en vlakbij, zonder achteruit te kunnen, en wat m.i. ook niet anders hoefde (de hand valt net niet binnen het kader, maar dit hoeft m.i. totaal niet, is zelfs beter zo). Hij is inderdaad niet perfect "verscherpt", zelfs helemaal niet, meer de scherpstelling zit precies waar ik ze wilde hebben, en als jij ze anders ziet, zou ik graag weten, waar het fout zit.
            Dit is geen crop, gewoon de foto zoals hij uit de camera kwam.

            Mvg

            Chris
            Ik zie nergens perfecte scherpte. In het vervolg 24-105 meenemen, dan moet je niet achteruit (bij concerten ALTIJD een zoom gebruiken, trouwens). En er bij de cadrage rekening mee houden dat Stijn nog 'zichtruimte' heeft. De belichting op het gelaat is ook heel onregelmatig en dat stoort hier echt. Kon perfect aangepast worden met tegenhouden en doordrukken. Het ontbrekende stuk pink stoort in dit geval ook, vooral omdat er nog zoveel ruimte boven zijn hoofd over is. Concerten fotograferen is in een fractie van een seconde leren cadreren. Deze shot overleeft bij mij in ieder geval de preselectie niet. Maar... oefening baart kunst.

            Er is echter van deze foto wél iets te maken. Ik heb geen webspace waar ik ze kan opzetten, maar ik wil je een gecorrigeerde versie wel doorsturen als je me een e-mailadres geeft. Dan kan je die versie ook hier eens posten om het verschil te laten zien. Kwestie van de discussie wat op gang te trekken!
            Last edited by Concertfoto; 26 juni 2010, 23:21.

            Comment


            • #7
              Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

              Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
              Ik zie nergens perfecte scherpte. In het vervolg 24-105 meenemen, dan moet je niet achteruit (bij concerten ALTIJD een zoom gebruiken, trouwens). En er bij de cadrage rekening mee houden dat Stijn nog 'zichtruimte' heeft. De belichting op het gelaat is ook heel onregelmatig en dat stoort hier echt. Kon perfect aangepast worden met tegenhouden en doordrukken. Het ontbrekende stuk pink stoort in dit geval ook, vooral omdat er nog zoveel ruimte boven zijn hoofd over is. Concerten fotograferen is in een fractie van een seconde leren cadreren. Deze shot overleeft bij mij in ieder geval de preselectie niet. Maar... oefening baart kunst.
              Ik denk helemaal anders over de kadrage, en dat is me trouwens vorige week bevestigd... het pinkje net niet, draagt eerder bij tot het beeld, omdat het er op duidt dat er beweging, actie in foto zit. Alles binnen het beeld, en dat maakt de foto voor mij net niet. NJa, 't is gewoon een visie.
              Ik zou inderdaad liever een 70-200 gebruikt hebben dan een 105 met vaste brandpuntsafstand, mja... ik heb ze gewoon niet, dus is 't schilderen met de kwasten die voorhanden zijn.
              Ik zie dus helemaal niet waar er problemen zijn met de scherpte (ik ga niet verscherpen om een digitaal beeld te bekomen, waarbij de haren net stro zijn en de lijnen zo afgerond dat het onnatuurlijk wordt), en ik zie ook niet hoe dit zou kunnen, gezien de exif. Hij beweegt, maar zo hard nu ook weer niet...
              Oefening baart inderdaad kunst, en ik ga deze foto geen kunst noemen, maar als hier dingen gezegd worden die ik totaal niet zie, sorry, maar...

              Mvg

              Chris

              PS - Geen verwijten, en ik ben blij dat je er toch iets bij schreef, maar als ik het er eens mee MOET zijn, sorry, maar zo zit ik net niet in mekaar.

              Comment


              • #8
                Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                Wat EXIF betreft: een D90 bij 400 ISO ?!? Die kan toch gemakkelijk 1600 ISO hebben? Hoe dan ook, je zit nu al aan 1/320, dus dat zou gestoken scherp moeten zijn.

                Ik heb hier in de gauwte een paar aanpassingen gedaan die laten zien hoe pakkend deze foto kan worden met een andere cadrage en wat correcties in de belichting, ook zonder pinkje uiteraard. Ik heb twee exemplaren. Zal ik ze doorsturen? Dan kunnen andere BD-leden morgen ook nog mee commentaar geven. Nu nok ik even af.
                Last edited by Concertfoto; 26 juni 2010, 23:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  Wat EXIF betreft: een D90 bij 400 ISO ?!? Die kan toch gemakkelijk 1600 ISO hebben? Hoe dan ook, je zit nu al aan 1/320, dus dat zou gestoken scherp moeten zijn.

                  Ik heb hier in de gauwte een paar aanpassingen gedaan die laten zien hoe pakkend deze foto kan worden met een andere cadrage en wat correcties in de belichting, ook zonder pinkje uiteraard. Ik heb twee exemplaren. Zal ik ze doorsturen? Dan kunnen andere BD-leden morgen ook nog mee commentaar geven. Nu nok ik even af.
                  Ik sta altijd open voor "verbeteringen". Geen probleem, en bedankt voor de moeite.

                  Mvg

                  Chris

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Ik sta altijd open voor "verbeteringen". Geen probleem, en bedankt voor de moeite.

                    Mvg

                    Chris
                    Graag gedaan. Stuur je me even een e-mailadres waar ze naartoe mogen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
                      Tja Chris , dat heb je hier ...

                      Onze mening had je al gehoord op de club... en volgs. mij heb je daar meer aan dan het comm. hier op BD... want hier vang je helemaal niets aan beoordeling, commentaar , meningen of wat dan ook ..

                      Vind het eigg. ook niet netjes , daar jij zelf indd. zo'n dikke 8.000 meningen(en zeker goed onderbouwd) hebt gegeven , geen enkel comm. op deze foto hebt gekregen..

                      Mja... het zij zo !!! jammer ...
                      Willen jullie alstublieft de hand in eigen boezem steken. Ik ken Festinalente als forumposter. Maar zijn reacties op mijn foto's schitteren in hun afwezigheid. Kan ik mee leven, en ik reageer nog op mensen die ook op mijn foto's comments posten, of als ik het echt de moeite vind (hier helaas niet dus). Als iedereen dat zou doen, zijn we al een stap verder. Commentaar geven in alle topics om de aandacht op de eigen foto te trekken (zoals sommigen doen), daar hou ik ook niet van. En bij de 'juiste' personen steeds een goede comment geven in de hoop op... sorry: dat ook niet.
                      Eigenlijk valt het dan wel mee in aantal.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Willen jullie alstublieft de hand in eigen boezem steken. Ik ken Festinalente als forumposter. Maar zijn reacties op mijn foto's schitteren in hun afwezigheid. Kan ik mee leven, en ik reageer nog op mensen die ook op mijn foto's comments posten, of als ik het echt de moeite vind (hier helaas niet dus).
                        Tja... je hebt gelijk hoor. Je kan niet overal posten en je kan niet van iedereen reacties verwachten. Ik ben toch tegen het principe van "vriendenclubjes", maar door het te groot zijn van dit forum, kan het bijna niet anders.
                        Toch bedankt voor je mening.

                        Mvg

                        Chris

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                          Persoonlijk zou ik een heel stuk links eraf gehaald hebben. Bijna tot aan de elleboog. Volgens mij is er niet zoveel mis met de scherpte hier. Maar dat heb ik wel vaker Wat ik als scherp zie, ziet een ander weer als onscherp en vice versa Maar het blijft een kwestie van goed kijken. Al met al vind ik het een acceptabele concertfoto.
                          If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                            allez vooruit dan: qua scherpte heb ik geen opmerkingen speciaal. ik vind de foto algemeen wel wat donker, en dat kan wel maar is hier iets te. Oplossing. Zola hierboven ongeveer beschreven: beetje de donkere delen zonder details wegcroppen.
                            En iets meer helderheid (al kom je daar al op het terrein van smaken en voorkeuren).
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

                              Dit is inderdaad een heel prachtige ! In zijn genre, concertfotografie, vind ik de foto wel heel intimistisch, de foto is ook technisch af, scherp etc...
                              Dat je geen reacties krijgt, vind ik echt jammer, het overkomt mij ook. Iedereen die hier op het forum actief is weet onderhand wel wat hier respons krijgt en wat niet...

                              Comment

                              Working...
                              X