Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canvas : Naakt in de wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canvas : Naakt in de wereld

    Het onderwerp is hier ook al een aantal keer aan bod gekomen. Vanavond op 22h45 is er op Canvas volgende reportage :


    DOC.STORY
    Documentaire reeks met prangende verhalen over maatschappelijk relevante 'issues' die op een objectieve manier worden geobserveerd en geregistreerd.
    Vandaag: "Naakt in de wereld"
    Spencer Tunick, een naaktfotograaf uit New York, heeft al heel wat bloot aan zijn lens voorbij zien komen. Al sinds 1992 fotografeert hij naakt in het openbaar. Op straat, in het park, waar dan ook. En hij gaat steeds verder, want hij wil steeds meer naakte mensen tegelijk op de foto. Hij plukt mensen van de straat en vraagt ze simpelweg of ze naakt voor hem willen poseren. Met honderd, soms wel duizend anderen tegelijk. Voor zijn laatste project gingen bijna tienduizend mensen tegelijk vrijwillig uit de kleren. In "Naakt in de wereld" volgen we hem in zijn zoektocht naar mensen die naakt willen poseren in zeven verschillende continenten. In Londen, St.-Petersburg, Zuid-Afrika, Japan, Melbourne, Antarctica: overal gaan mensen voor Tunick uit de kleren. Maar "Naakt in de wereld" is meer dan zomaar een film over een naakt-fotograaf. Precies omdat Tunick mensen zoekt die vrijwillig en gratis in het openbaar willen poseren, ontstaan er telkens opnieuw boeiende discussies over wat wel of niet getoond kan worden, over schoonheid en schaamte, over erotiek en taboe, over openbaarheid en intimiteit. Kortom, over heel centrale opvattingen over de voorstelling van de mens in elke cultuur. Waardoor "Naakt in de wereld" op een subtiele en speelse manier een film wordt over de enorme culturele diversiteit.
    Regie: Arlene Donnelly Nelson
    (Origineel: Naked World - Arlene Donnelly Nelson - USA)

  • #2
    Bedankt voor de tip peter.

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de tip !

      Naakt zijn we met 'z en allen geboren, niks vreemds aan dus

      Comment


      • #4
        Merci voor de tip. De video gaat aan (want ben dan niet thuis).

        Comment


        • #5
          Deze namiddag, tijdens "Dito" ( Radio 1) kwam Michiel Hendrickx al eens aan het woord met zijn persoonlijke bevindingen over de werkwijze / het resultaat van Tunick.
          Toch even kijken dus.
          Saluti,

          Pascal

          Comment


          • #6
            Bedankt, de video is geprogrammeerd want op dat uur lig ik wel te dromen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Ja, ik heb al eens iets gezien over die gast op TV.
              Best leuk.
              http://pieterbie.skynetblogs.be

              Comment


              • #8
                Heel mooie reportage!
                Bedankt voor de tip. Amaai de dieë heeft nog al b***n om da zomaar aan mensen te durven vragen... Ik durf nog nie eens aan iemand vragen om eens te poseren met hun kleren aan


                Greetz,

                Todoranas

                ps: meer info op http://www.spencertunick.com
                Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                Comment


                • #9
                  Ook zojuist de uitzending gezien, en tot de conclusie gekomen dat 'het betere werk' toch hier op BD te vinden is
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Gemist
                    Eugene

                    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

                    Comment


                    • #11
                      z'n site:

                      http://www.spencertunick.com/

                      Comment


                      • #12
                        voor mij is dit GEEN kunst.

                        Hij heeft gewoon een leger achter zich die nen hoop 'blote' mensen zoekt. Zo ist nie zo moeilijk. Zijn locaties zijn niets speciaal ofzo en hij beweert zelfs dat zijn foto's niet allemaal goed moeten zijn. Hallo ?

                        in mijn living komt ie niet in (zijn foto's dan he)...
                        Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
                        Canon IXUS 800IS
                        Lidnummer: BD0152BE |
                        http://tomvandenberk.be

                        Comment


                        • #13
                          Deze documontaire heb ik al eens gezien maar das toch een behoorlijke tijd geleden hoor. Kunst? Tja, als je er een gezien hebt heb je ze (bijna) allemaal gezien. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet zo hier en daar is gefaked en als dat niet zo is bestaat er blijkbaar toch een enorme behoefte bij "de mens" om massaal naakt bij elkaar te gaan liggen. Als dat zo is mag daar best eens een serieus onderzoek naar gedaan worden!

                          Ik zou dan graag willen weten waarom ik weer eens buiten de boot val want ik ging daar niet bij liggen
                          Eugene

                          Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sjarel
                            in mijn living komt ie niet in (zijn foto's dan he)...
                            't Is niet omdat je het niet in huis zou halen dat het geen kunst is, hee. Een Rubbens vind ik persoonlijk uiterst lelijk en zal het dus ook nooit in huis halen, maar ik erken dat wel als kunst.

                            Wat Tunick doet is uniek. OK, er zijn al veel fotografen die naaktfoto's trekken, maar wat hij doet gaat toch nog die stap verder. Ik heb echter mijn twijfels over de man zijn doel: op een bepaald moment zegt hij in de reportage dat zijn foto's niet perfect moeten zijn maar dat het over het geheel gaat. Een beetje later vraagt iemand hem wat er als betekenis achter dat geheel zit en eigenlijk kan hij hier niet echt op antwoorden. Gaat het bij hem dus gewoon om de stunt of gaat het over het maken van kunst? En ik vrees een beetje dat het dat eerste (geworden) is. Vooral uit een moment uit de reportage haal ik deze conclusie: hij zegt tijdens de bienale in Sao Paulo dat hij zich altijd al heeft willen onttrekken uit het normale en dat hij al vanaf zijn prille jeugd het gevoel had dat hij iets bijzonders ging doen. Lijkt een beetje op ego-tripperij als je 't mij vraagt.

                            Comment


                            • #15
                              hij zegt tijdens de bienale in Sao Paulo dat hij zich altijd al heeft willen onttrekken uit het normale en dat hij al vanaf zijn prille jeugd het gevoel had dat hij iets bijzonders ging doen.
                              lijkt me dat hij er ook in geslaagd is ook.

                              over de waarde van "kunst" en over fotografie als kunst, valt lang te discussiëren.

                              uiteindelijk gaat het niet om de kunstenaar, maar om het werk dat als resultaat beoordeeld moet worden.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X