Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bobby...saluting the crowd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bobby...saluting the crowd !


    Bobby McFERRIN
    Leica M8 / R6/R7/R8

  • #2
    Re: Bobby...saluting the crowd !

    proper. dit is zo'n afwijkende compositie die past.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Bobby...saluting the crowd !

      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      proper. dit is zo'n afwijkende compositie die past.
      Bestudeer en leer alle regels van compositie die er zijn, etc, pas die dan aan according to the situation en vooral.. be creative!
      Enjoy !
      Leica M8 / R6/R7/R8

      Comment


      • #4
        Re: Bobby...saluting the crowd !

        Of doe het Oosterse stijl: maak je net helemaal leeg in de plaats... zolang het maar op één of andere manier uit en van jezelf komt en het geen kopie is van iets of iemand anders.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Bobby...saluting the crowd !

          Is wel ok, maar ik heb wat moeite met de scherpte, en denk dat de witbalans niet helemaal juist zit.
          Hij ziet er precies nogal grauw uit
          StijnDeGrauwe.be

          Comment


          • #6
            Re: Bobby...saluting the crowd !

            Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
            Is wel ok, maar ik heb wat moeite met de scherpte, en denk dat de witbalans niet helemaal juist zit.
            Hij ziet er precies nogal grauw uit
            ik sluit mij hier bij aan..
            Mooi idee, maar iets onscherp
            “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

            Comment


            • #7
              Re: Bobby...saluting the crowd !

              Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
              ik sluit mij hier bij aan..
              Mooi idee, maar iets onscherp
              Scherp waar die scherp moet zijn, namelijk het gezicht, niet de handen die zijn onscherp..goed kijken ..
              Leica M8 / R6/R7/R8

              Comment


              • #8
                Re: Bobby...saluting the crowd !

                Ja hoor, ook daar in het gezicht mist hij net dat tikje scherpte...
                En hij is wat te grauw afgewerkt voor mij.
                StijnDeGrauwe.be

                Comment


                • #9
                  Re: Bobby...saluting the crowd !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                  Ja hoor, ook daar in het gezicht mist hij net dat tikje scherpte...
                  En hij is wat te grauw afgewerkt voor mij.
                  Misschien monitor niet juist gecalibreerd want hier ziet hij er prima uit en ook de print is prima.
                  Leica M8 / R6/R7/R8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bobby...saluting the crowd !

                    Toch wel hoor, maar hij is gewoon naar mijn mening te grauw.
                    Ik zou hem net wat warmer gemaakt hebben.
                    En de scherpte staat los van de calibratie ;-)
                    Wat de scherpte betreft lijkt de hand me net ietsje scherper te zijn dan het gezicht.
                    StijnDeGrauwe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bobby...saluting the crowd !

                      Zoals al gezegd, hij is niet scherp, gecalibreerd scherm of niet . Gewoon bewegingsonscherpte.
                      Is dit een artiest of priester?
                      Dennis

                      www.dennisbeekelaar.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bobby...saluting the crowd !

                        Geweldig artiest, originele compositie, maar sluit me ook aan bij de vorige comments.
                        Iets warmere kleuren geven de foto dat tikkeltje extra, maar voor aan scherpte ontbreekt het. Net alsof de foto zelfs een beetje 'upscaled' is.
                        Heb je EXIF informatie?
                        Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bobby...saluting the crowd !

                          Prachtige foto. En ik lees zaken over de scherpte. Nu moet mij echt van het hart hoe mensen nu kijken. De foto is scherp waar het moet zijn. Het oog en de neus zijn prachtige scherp, maar de handen daarentegen niet en dat hoeft ook niet.
                          If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bobby...saluting the crowd !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                            Wat de scherpte betreft lijkt de hand me net ietsje scherper te zijn dan het gezicht.
                            wat een gelul allemaal


                            knappe foto trouwens!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bobby...saluting the crowd !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
                              De foto is scherp waar het moet zijn. Het oog en de neus zijn prachtige scherp
                              Ik toonde deze foto aan m'n vriendin (die geen 'geoefend' - lees: '(te) kritisch' - oog heeft), en haar eerste reactie was: "Oei, spijtig dat die zo flou is". Zij kijkt gewoon op een heel eerlijke manier naar foto's, zoals 99% van de doelgroep van een foto.

                              Er is misschien wel zo'n fotografen-regeltje "Probeer de scherpte op de ogen te leggen", maar 't is nogal eenvoudig om je daarachter te verschuilen. Als alles daarrond op of over het randje van onscherp is, dan geeft dit snel die indruk dat de hele foto onscherp is. Je mag voor mij zoveel in detail zitten zoeken naar stukjes die scherp zijn als je wil, mijn algemene indruk blijft dat die foto - excuseer voor de harde woorden - mislukt is.

                              Het lijkt me geen bewuste bewegingsonscherpte of bewust beperkte scherptediepte, eerder een accidentele kleine bewegingsonscherpte, die daarom niet zo showcase-waardig is. Maar ja,
                              Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.
                              Dat maakt het natuurlijk gemakkelijk om elke foto te verdedigen.
                              Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                              Comment

                              Working...
                              X