Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opzet BD-Fotoschool

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opzet BD-Fotoschool

    Het heeft nogal wat tijd gekost, want een dergelijke opzet is toch niet zo eenvoudig. Ik heb daarom een uitgebreide verantwoording en uitleg van de opzet online gezet. De eerste test-opdracht zelf heb ik nog niet, ik ben er mee bezig. Het zal echter een relatief eenvoudige opdracht worden, in de zin dat deze gemakkelijk kan worden uitgevoerd (maar toch moeilijk . Ik heb al een idee, je hoeft er de deur niet voor uit en je hoeft er geen dure attributen voor aan te schaffen.

    De opdracht zal ik morgen op Beoordeel mijn foto posten (met de datums voor de verschillende fases). Dus: De eerste groep van 10 uit de aanmeldingstopic van Leo: "On your marks... ready..."

    De opzet kun je hier lezen:

  • #2
    Bedankt Erik.
    Echt super tof van je.
    Goeie opzet, ik ben het er kompleet mee eens.

    Nogmaals bedankt.

    Groeten
    Leo

    Comment


    • #3
      Lijkt me een goede opzet Erik.
      Mag er nog een paar klein vraagjes bij? Je hoéft toch niet elke maand deel te nemen (zoals in de challenge, je stuurt in, of niet), en moét je dan ingeschreven staan in de BD-school? Zo ja, wil ik dat wel ff doen...
      hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
      member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
      visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

      Comment


      • #4
        Hi Gerda,

        Het is de bedoeling dat iedeer maand een ander groepje aan de beurt komt.
        Tot nu toe heben we al drie groepen dus het is zeker niet iedere maand.
        En ik denk dat als je je ingeschreven hebt, dat je dan ook daadwerkelijk mee moet doen als je groep aan de beurt is. Anders is het zonde van Erik's tijd, en leer je nog niets. Dat is de gehele opzet hiervan juist.

        Groeten
        Leo

        Comment


        • #5
          @Erik: Dit is gewoon schitterend... Ik had het zelf niet beter kunnen formuleren Hier gaan we weer heel wat bijleren... Alvast bedankt voor de tijd die je hier al hebt ingestoken... Hopelijk stellen we je niet teleur...

          Groetjes,

          Tim
          Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

          http://www.timdebacker.be

          Comment


          • #6
            Ik vind het een leuk en vooral goed idee!
            Als jij met de eerste opdracht bezig bent snap ik
            deze topic even niet: dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33416

            Ik begrijp het enthausiasme maar er moet wel een duidelijke leiding in de struktuur zitten en volgens mij lopen hier nu twee zaken langs elkaar. Is het niet beter om de "school" een geheel eigen plaats op het forum te geven?

            Allez, heel veel succes "jonge honden" ik ben benieuwd.
            Eugene

            Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

            Comment


            • #7
              ik vind het classe wat jullie doen en de opzet is perfect.
              ik verheug me op de eerste opdracht.
              ik ben nu al zenuachtig
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Prima opzet.
                Ook niet deelnemers zullen er veel van kunnen leren denk ik, TOF want dwalen we hier op het forum allemaal niet een beetje rond om veel te leren?
                Ik kijk uit naar de eerste opdracht!
                eMJeke
                website

                Comment


                • #9
                  Fantastische opzet, waarvoor bijzonder veel dank! Ik heb nog een klein vraagje : is het niet mogelijk om (per groep) iedereen een mailtje te sturen wanneer er een nieuwe post ivm de "school" op het BD-forum. Want als je soms ziet wat (kwantiteit) er gepost wordt in beoordeel mijn foto, dan mis je al snel een boodschapje en ik zit nochtans elke dag op BD.

                  Nogmaals dank!

                  Marc 'FireFox' Vossen
                  This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                  My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

                  Comment


                  • #10
                    Goeie profesionele opzet! Mijn handen jeuken al om me volledig te storten op de eerste opdracht!
                    Kijk ook eens op mijn WEBSITE
                    Do not think you are....... know you are.........

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Eusie
                      Ik vind het een leuk en vooral goed idee!
                      Als jij met de eerste opdracht bezig bent snap ik
                      deze topic even niet: dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33416

                      Ik begrijp het enthausiasme maar er moet wel een duidelijke leiding in de struktuur zitten en volgens mij lopen hier nu twee zaken langs elkaar. Is het niet beter om de "school" een geheel eigen plaats op het forum te geven?

                      Allez, heel veel succes "jonge honden" ik ben benieuwd.
                      Hoi Eussie:
                      Die topic is een wat voorbarig geplaatst iets uit het begin stadium, zoals je in die topic onderaan kunt lezen heb ik 4nightlife gevraagd even te wachten met zijn topic, omdat er reeds 'onderhandelingen'(om het zo maar te noemen) liepen met Erik.

                      Ik hoop ook dat De BD Crew ziet dat er voldoende animo is om er zelfs een apart plekje van te maken op het forum. Ik denk dat dit zeker de overzichtelijkheid van de Fotoschool ten goede zal komen.

                      Erik stelde voor om het in beoordeel mijn foto te houden, maar persoonlijk zie ik meer heil in een apart onderdeel van het forum(if the BD Crew agrees), dit eigenlijk alleen ten goede van de overzichtelijkheid van alle forums (zoals Firefox al terecht heeft opgemerkt.)

                      Groeten
                      Leo

                      Comment


                      • #12
                        Waw ! Daar is heel grondig over nagedacht... Gooi de eerste opdracht maar in de groep; ik brand van nieuwsgierigheid en m'n rechterwijsvinger jeukt dat het geen naam heeft...


                        @leo : ik volg je volledig; nu reeds blijkt dat dit initiatief een groot succes gaat worden. En als ik zo zie hoeveel werk Erik erin gaat stoppen, dan vind ik dat ie uit respect alleen al zijn eigen forum verdient. Ik ben wel zeker dat de crew hier niet blind voor zal zijn.
                        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                        Comment


                        • #13
                          super...ik kijk er naar uit...benieuwd wat we gaan moeten vastleggen op onze gevoelige chip.
                          Canon 450D

                          "Wat ik ooit gedaan heb is absoluut geen garantie dat ik dat nog eens kan"

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb zojuist de uitwerking van de eerste testopdracht in Beoordeel mijn foto geplaatst (zie aldaar).

                            Enkele opmerkingen over bovenstaande vragen:

                            @gerda: Je hoeft idd niet elke maand deel te nemen, enkel wanneer je daadwerkelijk in een groep bent ingedeeld. Mocht je die maand geen tijd hebben, meld dit dan even, dan wordt je plaats bv geruild met iemand uit de volgende lijst

                            @tim: alleen als je er niets van leert stel je me teleur . Maar ik heb er alle vertrouwen in, dus no worries

                            @firefox: je kunt je bv op het topic in Beoordeel abonneren, waardoor je een dergelijk mailtje ontvangt wanneer er iets wordt gepost. Ik zal zelf verdere mededelingen in elk geval in dat topic toevoegen

                            @peterke: dank voor je steunbetuiging, maar of ik een eigen forum verdien is weer een andere zaak. Dit is overigens ook niet mijn initiatief, maar heb gereageerd op de vraag van Leo en aangeboden eraan mee te willen werken. En dan een opzet gemaakt die mij passend lijkt (wat niet wil zeggen dat iedereen dat de beste methode moet vinden). We zullen met de crew bekijken of een extra forum gewenst is.

                            Totdat er is beslist of er een eigen forum zou kunnen komen, stel ik voor om de reacties, opmerkingen, vragen etc te plaatsen in de topic die ik in Beoordeel heb geplaatst, zodat het aldaar voor de mod ook een beetje netjes kan blijven

                            Comment


                            • #15
                              Hallo heren/dames,

                              Leuk initiatief, ik zal dit met belangstelling volgen. Aan de deelnemers: veel plezier!

                              Jan
                              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X