Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jesus is Lord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jesus is Lord

    Speakerscorner Hyde Park London
    "Jesus is Lord"

    Speakers' Corner is een gedeelte in het noordoosten van het Hyde Park, een koninklijk park in Londen, waar al van oudsher sprekers in het openbaar het mening verkondigen over politiek, cultuur en religie, vaak staande op een zeepkist. Ook andere parken in Londen hebben zo'n plaats, maar Speakers' Corner is de enige die ook echt zo gebruikt wordt. Slechts twee onderwerpen zijn verboden om over te praten: de Britse koninklijke familie en het omverwerpen van de regering van Groot-Brittannië.

    Oorspronkelijk stonden op de plek van Speakers' Corner de galgen van Tyburn. De ter dood veroordeelden mochten voor ze werden opgehangen nog eenmaal vrijuit hun zegje doen. Sinds 1783 werd hier niemand meer opgehangen, maar de gewoonte dat mensen hier in het openbaar hun mening konden geven bleef bestaan.

    In navolging van Londen is er sinds 1 september 2000 ook een Speakers' Corner in Singapore en verder in Sydney, Port of Spain en Amsterdam. In Amsterdam bestaat de Speakers' Corner sinds 2005 in het Oosterpark als Spreeksteen. (wikipedia)

    Deze man stond na een half uur helemaal alleen te bidden. Hij heeft daar zo zeker 2 uur gestaan. Het publiek had er toen wel genoeg van. Mooi de tijd om deze man in detail te fotograferen. Het is alleen op zondag toegstaan om op te treden in Speakerscorner.


    1


    2


    3


    4


    5
    Last edited by Jackalope; 16 juni 2010, 17:24. Reden: Info toegevoegd
    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

  • #2
    Re: Jesus is Lord

    Je verhaal is zeer eentonig door gebrek aan nadere info in beeld en tekst. In ben zeer vertrouwd met "speakers corner" en kan zo wel je bijdrage begrijpen, maar de doorsnee bezoeker zal er allicht moeilijkheden bij hebben.
    Graag wat extra info met bv: andere sprekers op een verhoog (een krant als onderlegger is al voldoende), toehoorders, zondag, algemene situatieschets van het park , controle van bobbies (politie), enz.....

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Jesus is Lord

      Wauw, dat is veel informatie. Ik dacht dat dit wel voldoende zou zijn
      Ik zal kijken wat ik erbij kan schrijven, maar dat wordt wel een dagje later vanwege werkzaamheden.
      If it doesn't kill you, it makes you stronger.

      Comment


      • #4
        Re: Jesus is Lord

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Je verhaal is zeer eentonig door gebrek aan nadere info in beeld en tekst. In ben zeer vertrouwd met "speakers corner" en kan zo wel je bijdrage begrijpen, maar de doorsnee bezoeker zal er allicht moeilijkheden bij hebben.
        Graag wat extra info met bv: andere sprekers op een verhoog (een krant als onderlegger is al voldoende), toehoorders, zondag, algemene situatieschets van het park , controle van bobbies (politie), enz.....

        Henri
        Info toegevoegd.
        If it doesn't kill you, it makes you stronger.

        Comment


        • #5
          Re: Jesus is Lord

          Devotie op elke prent. Ik mag dat wel. Mensen zijn maar zo gek als je ze kunt bedenken.
          Al hoor en zie ik hun gaarne bezig. Mooie reeks.

          Comment

          Working...
          X