Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje : printen op "gewoon" papier...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje : printen op "gewoon" papier...?

    Om een paar heel goeie vrienden een mooi aandenken te geven aan de 5 jaar dat ze in ons land hebben gewoond, had ik graag een soort album samengesteld met de leukste en mooiste foto's van de talloze feestjes, BBQ's, reizen en uitstappen die we samen hebben gemaakt.

    Nu zie ik een "klassiek" fotoalbum niet zo zitten en zou graag een soort "boek" samenstellen met foto's, teksten, en allerlei snuisterijtjes (tickets, kaartjes etc... die ik heb ingescand) in collagevorm. Qua opzet en layout een beetje te vergelijken met die leuke Capitool reisgidsen waarmee iedereen tegenwoordig gewapend schijnt te zijn.

    In grote lijnen heb ik het "verhaal" reeds uitgeschreven en ben nu druk doende met het maken van de fotocollages, uitsnedes en het zetten van de pagina's.

    Nu de vraag : Op fotopapier komt dit natuurlijk veel te "zwaar" over (letterlijk en figuurlijk, want we spreken over ruim 50 blz. A4) en ik vind maar geen papier dat goed genoeg is (stevig, geschikt voor inkjet,...) om dit te realiseren. Ik heb al pogingen ondernomen met het speciaal inkjetpapier van HP, maar dat is "slechts" 90 gram. Heeft iemand onder jullie hiermee ervaring ? Kunnen jullie mij een papier of techniek aanraden (ben zeker ook bereid om de print uit te besteden als jullie mij een goed adres kunnen aanbevelen).
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

  • #2
    Je kan naar een drukker gaan meestal heeft deze wel een snelle printer op a3 formaat staan kleuren zijn niet 100% maar toch aanvaardbaar,kleuren blijven.
    De prijs is echter niet goedkoop daar deze printers met vrij dure toners werken. Alles hangt af van het aantal exemplaren.
    Indien je een 20 tal exemplaren nodig hebt kan je al naar een digitale drukkerij stappen. Opgelet foto's omzetten naar cmyk geen RGB!!!!
    zoals altijd het is niet goedkoop.

    succes
    http://home.tiscali.be/lucclottemans

    Comment

    Working...
    X