Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The full M...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The full M...

    anual foto van Stan King van The Rattlekings.

    Deze is met een Super Takumar 55mm 1.8 getrokken. De OOF vind ik een reden om die al eens te gebruiken.

    EDIT: en verdekke weer met verkeerd profiel. Straks effe wijzigen.

    Last edited by Yourt; 7 juni 2010, 19:01.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

  • #2
    Re: The full M...

    Met welk objectief is die foto nu eigenlijk getrokken? Hierboven zeg je : de Super Takumar 55mm f1,8. In de exifgegevens lees ik 50mm f1,4. De Super Takumar 50mm?

    Zo ja, hoe komt het dat je Canon de lensgegevens (brandpuntsafstand en diafragma!) van de Takumar herkent ? Normaal lees je in zo'n geval in de exif : focus : 0,0 en aperture 0,0.

    Overigens, fraaie foto hoor, daar niet van, maar de technische kant intrigeert mij hier.

    Comment


    • #3
      Re: The full M...

      IK heb via eBay zo'n focusbevestigingsadapters gekocht. Twee verschillende, een zwarte en een aluminium variant. geven allebei inderdaad in de Exif aan dat je een 50mm 1.4 gebruikt. Alleen lastig als je dan ook nog een tweede oude lens (28mm 2.8 of 135 2.8 of zo) gebruikt. Ik snap ook niet goed waarom ze nu net die 1.4 daar hebben gezet. Zou beter 2.8 zijn, want dan kan je nog in de A-stand fotograferen als je'm effectief op 2.8 zet. Gaat nu mits één stop 'correctie' toe te passen. Maar ik geef dan de voorkeur aan volledig manueel, en door de zoeker effe checken hoe het qua belichting staat.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: The full M...

        En dit ziet er hier niet zo heel verschillend uit, maar thuis dan weer wel.
        Vandaar dat ik even de eerste + een sRGB laat staan, om thuis en bij ouders/schoonouders ook eens te vergelijken.

        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: The full M...

          hey Yourt,
          ik heb het recent nog wel eens meer gesteld in jouw topics...
          misschien een z-w? (ja ik heb het zelf geprobeerd )

          ps : met een lichte bruintint erover
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: The full M...

            Jaja... je hebt een topic gemist dan http://forum.belgiumdigital.com/f89/...ze-314478.html
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: The full M...

              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Jaja... je hebt een topic gemist dan http://forum.belgiumdigital.com/f89/...ze-314478.html
              joepie
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: The full M...

                foto vind ik grandioos
                Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                Comment

                Working...
                X