Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grutto in de vlucht (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grutto in de vlucht (2)

    Groet Theo
    http://500px.com/diethe

  • #2
    Re: Grutto in de vlucht (2)

    Een mooie, iets te centraal, maar voor de rest : prima !

    Mvg.
    The bird is known by his note, a man by his word.

    Comment


    • #3
      Re: Grutto in de vlucht (2)

      Goed gelukt

      Zou ik ook blij mee zijn

      Comment


      • #4
        Re: Grutto in de vlucht (2)

        Knappe vlieger


        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Grutto in de vlucht (2)

          mooi maar wat een vreemde kleur?
          heb je de exif nog?
          grt,bouk.
          Last edited by bouk; 7 juni 2010, 13:02. Reden: ';,./
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Grutto in de vlucht (2)

            Mooi scherp vluchtshot , maar zoals Bouk al vermeldde, zie ik onder de vleugels en aan de buikzijde ook een ietwat vreemde kleur.
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: Grutto in de vlucht (2)

              Voor mij is het gewoon nep:
              Standaard egale achtergrond met een uitgeknipte vreemdgekleurde vogel.
              Een plakplaatje.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Grutto in de vlucht (2)

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Voor mij is het gewoon nep:
                Standaard egale achtergrond met een uitgeknipte vreemdgekleurde vogel.
                Een plakplaatje.
                zelfde gedacht hier... je ziet de rand precies waar ie uitgeknipt is...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Grutto in de vlucht (2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  zelfde gedacht hier... je ziet de rand precies waar ie uitgeknipt is...
                  Ik zou zelfs nog niet weten hoe ik het moest doen!!! Je kan onmogelijk een rand zien want er is helemaal niks geknipt alleen is de kleur van de achtergrond (die oorspronkelijk azuur blauw was) gewijzigd, verder is de foto een beetje opgescherpt en that's it. Mr. Plaatwerker en mr. Swolfs, eerst zeker zijn vooralleer zulke kritiek te spuien. Ik denk dat jullie je scherm eens moeten calibreren.
                  Kijk zelf op het origineel:

                  Last edited by diethe; 7 juni 2010, 19:18.
                  Groet Theo
                  http://500px.com/diethe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grutto in de vlucht (2)

                    Origineel vind ik ook veel fijner kijken !
                    Knappe plaat, niet gemakkelijk om deze snelle vlieger op de plaat te krijgen
                    http://www.photogenique.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grutto in de vlucht (2)

                      Oorspronkelijk geplaatst door diethe Bekijk bericht
                      Ik zou zelfs nog niet weten hoe ik het moest doen!!! Je kan onmogelijk een rand zien want er is helemaal niks geknipt alleen is de kleur van de achtergrond (die oorspronkelijk azuur blauw was) gewijzigd, verder is de foto een beetje opgescherpt en that's it. Mr. Plaatwerker en mr. Swolfs, eerst zeker zijn vooralleer zulke kritiek te spuien. Ik denk dat jullie je scherm eens moeten calibreren.
                      Kijk zelf op het origineel:
                      Voor ik een uitspraak doe zoals ik deed, wil ik wel zeker zijn van mijn zaak.
                      't Neemt niet weg dat ik onvoldoende voorbehoud heb gemaakt.
                      Ik heb de grijze versie gedownload en de achtergrond onderzocht. Deze was over het gehele veld - verschillende meetpunten - van dezelfde kleurwaarden. De azuren versie vertoont groter verschillen. Door de genoemde verscherpingsranden in combinatie met de zeer egaal geworden achtergrond kwam ik tot deze conclusie.
                      Het heeft mij geleerd om gedachte zekerheden voortaan om te zetten in vermoedens.

                      De azuren versie oogt natuurlijker. Wellicht was een mildere verscherping (of unsharp mask) beter uitgekomen. Waar die merkwaardige groene gloed vandaan komt, blijft mij een raadsel. Als ervaren weidevogelbeschermer heb ik moeite met die kleur. En ik denk niet dat het aan de calibrering ligt.

                      Niettemin, mijn excuses voor de - nu onderbouwde - uitspraken die ik heb gedaan.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grutto in de vlucht (2)

                        Oorspronkelijk geplaatst door diethe Bekijk bericht
                        Ik zou zelfs nog niet weten hoe ik het moest doen!!! Je kan onmogelijk een rand zien want er is helemaal niks geknipt alleen is de kleur van de achtergrond (die oorspronkelijk azuur blauw was) gewijzigd, verder is de foto een beetje opgescherpt en that's it. Mr. Plaatwerker en mr. Swolfs, eerst zeker zijn vooralleer zulke kritiek te spuien. Ik denk dat jullie je scherm eens moeten calibreren.
                        Kijk zelf op het origineel:
                        ik zeg gewoon mijn gedacht mr Diethe

                        mijn scherm is gecalibreerd ik snap trouwens je bewerking niet... het origineel is stukken beter met die blauwe hemel. Als je goed kijkt op je eerst geposte foto, zie je toch duidelijk een randje rondom de vogel wat bij mij de indruk gaf dat ie slecht uitgeknipt is.

                        Het origineel is inderdaad veel leuker om naar te kijken. Nogmaals, snap ik niet waarom je zo'n mooie blauwe lucht naar zo'n grauwe lucht wil omzetten... Jouw scherm misschien niet goed gecalibreerd?

                        Bij deze ook mijn excuses hoor maar kijk eens goed naar je bewerkte versie... Aan het hoofd zie je duidelijk een randje (wat vermoedelijk de originele lucht nog is).
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment

                        Working...
                        X