Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wapenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wapenfotografie

    Mijn eerste post en al direct een serieuze vraag

    Ik ben dus zo'n beetje bezig met fotografie.
    Maar schutterssport (pistolen, revolvers) is mijn 2e hobby.
    Nu had ik in gedachten om dit eens te combineren.

    Dus bijvoorbeeld een opstelling met een pistool (evt. met nog andere objecten in de foto)

    Weet iemand of dit toegelaten is, om dit openbaar te maken?
    Dus het is niet de bedoeling om commerciele foto's te maken (zoals voor een wapenwinkel).

    Ik weet natuurlijk wel dat ik dat wapen niet mag meenemen naar een plaats en daar foto's gaan maken.
    Bedoeling is om dit hier thuis te doen
    (wettelijk gezien mag een vuurwapen enkel vervoerd worden tussen woonplaats en schuttersclub/wapenwinkel)

    En dezelfde vraag ook ivm messen/samuraizwaarden

    Alvast bedankt voor de antwoorden

    mvg,
    JordiC

  • #2
    Re: wapenfotografie

    Met een foto van een wapen kan je niemand ernstig verwonden, tenzij je die foto in een heel zwaar kader steekt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: wapenfotografie

      Ik zou daar toch wat mee opletten. Ben zelf jarenlang sportschutter geweest. De huidige jacht op de wapens van de gewone man indachtig moet je oppassen met het overtreden van de wet en de voorwaarden voor het wapenbezit. Je kent de voorwaarden zelf goed genoeg en het woord openbaar en wapenvertoon gaan al niet samen.
      In principe mag je er binnenshuis zelfs niet mee doen wat je wil. Enkel het wapen en de munitie apart in afgesloten voorzieningen bewaren, je wapen reinigen en afgesloten vervoeren naar de schietstand of de wapenhandelaar.

      Niemand houdt je tegen om er binnenshuis foto's van te nemen. Wat ben je van plan met die foto's? Wat bedoel je met openbaar? Breng de serieuze sportschutters niet nog meer onnodig in diskrediet door ondoordacht tewerk te gaan.

      Grtz,
      K.

      Comment


      • #4
        Re: wapenfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Ik zou daar toch wat mee opletten. Ben zelf jarenlang sportschutter geweest. De huidige jacht op de wapens van de gewone man indachtig moet je oppassen met het overtreden van de wet en de voorwaarden voor het wapenbezit. Je kent de voorwaarden zelf goed genoeg en het woord openbaar en wapenvertoon gaan al niet samen.
        In principe mag je er binnenshuis zelfs niet mee doen wat je wil. Enkel het wapen en de munitie apart in afgesloten voorzieningen bewaren, je wapen reinigen en afgesloten vervoeren naar de schietstand of de wapenhandelaar.

        Niemand houdt je tegen om er binnenshuis foto's van te nemen. Wat ben je van plan met die foto's? Wat bedoel je met openbaar? Breng de serieuze sportschutters niet nog meer onnodig in diskrediet door ondoordacht tewerk te gaan.

        Grtz,
        K.
        bedankt voor je reactie.
        Tis hierom dat ik twijfel, ik zou niet graag een brief krijgen (of bezoek) en mn wapens mogen afgeven Want tegenwoordig is het erg gesteld
        Dus nog es goed nadenken

        Comment


        • #5
          Re: wapenfotografie

          waarom zou je er een echt wapen voor gebruiken?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: wapenfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            waarom zou je er een echt wapen voor gebruiken?
            grt,bouk.
            omdat ik de mogelijkheid hiertoe heb
            En ik vind het dan geldverspilling om een namaak te kopen
            Maar bon, dit idee gaat voorlopig de frigo in

            Bedankt voor de antwoorden

            Comment


            • #7
              Re: wapenfotografie

              Een foto van je wapen, bij jou binnenshuis daar gaat niemand je iets voor kunnen doen.
              Trouwens als sportschutter heb je waarschijnlijk al wel foto's van je wapen(s) MOETEN nemen.
              Of het slim is om die foto's overal publiek te maken, dat is een andere zaak.
              Je weet nooit wie er meeleest en je maakt jezelf een gemakkelijk doelwit voor dieven.

              Een ander zeer dom idee:
              Binnenshuis mag je met je wapen doen wat je wil, zelfs geladen dragen .
              Zoals gezegd een zeer dom idee, want waarom zou je dat in godsnaam doen. Maar ...het mag.

              groetjes
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Re: wapenfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                Een foto van je wapen, bij jou binnenshuis daar gaat niemand je iets voor kunnen doen.
                Trouwens als sportschutter heb je waarschijnlijk al wel foto's van je wapen(s) MOETEN nemen.
                Of het slim is om die foto's overal publiek te maken, dat is een andere zaak.
                Je weet nooit wie er meeleest en je maakt jezelf een gemakkelijk doelwit voor dieven.

                Een ander zeer dom idee:
                Binnenshuis mag je met je wapen doen wat je wil, zelfs geladen dragen .
                Zoals gezegd een zeer dom idee, want waarom zou je dat in godsnaam doen. Maar ...het mag.

                groetjes
                bedankt voor het antwoord

                Comment


                • #9
                  Re: wapenfotografie

                  Ik ben meer dan 30 jaar actief geweest in de schutterssport en neem gerust foto's van je wapens, kan soms handig zijn voor in je dossier. De dag van vandaag zou ik ze niet op het internet zetten, dan nog je adres der bij, en ze weten wat je in huis hebt. Dat lijkt me niet zo'n goed idee, de foto's maken wel.

                  MVG, Jeff c.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: wapenfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Ik ben meer dan 30 jaar actief geweest in de schutterssport en neem gerust foto's van je wapens, kan soms handig zijn voor in je dossier. De dag van vandaag zou ik ze niet op het internet zetten, dan nog je adres der bij, en ze weten wat je in huis hebt. Dat lijkt me niet zo'n goed idee, de foto's maken wel.

                    MVG, Jeff c.
                    dank je
                    foto's van de wapens zelf is idd geen slecht gedacht
                    in geval van diefstal enzo ...

                    Maar het idee van de compositie met het wapen zal ik dan maar achterwege laten.

                    Bedankt allemaal voor de antwoorden, goed dat ik eerst gevraagd heb voor de uitvoering

                    Comment


                    • #11
                      Re: wapenfotografie

                      Ik zie hier geen probleem.

                      Als je wapens legaal zijn, mag je binnenshuis toch gerust foto's maken. Zelfs in je tuin (zonder zicht van anderen) kan je toch met een ongeladen wapen een paar foto's maken.

                      Ik zou inderdaad ook vermijden dat je adres bekend wordt om diefstal te vermijden.
                      Met geregistreerde wapens moet je van politie geen schrik hebben.

                      Ik neem ook aan dat je wapens normaal in een degelijke gesloten kast zitten, dan wordt diefstal ook al wat moeilijker.

                      Zelf ben ik niet echt een wapenfreak, en ik zou er thuis zeker heel voorzichtig mee omgaan, zeker als er kinderen in huis zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wapenfotografie

                        Als het vergunde wapens zijn kunnen ze er niet veel tegen inbrengen dacht ik zo.
                        Ik zou er in ieder geval foto's van maken voor het geval ze gestolen worden maar ze openbaar maken zou ik niet doen om diefstal niet uit te lokken en je weet niet hoe je buren gaan reageren als ze weten dat je wapens hebt.
                        Voor wapens kan je beter in de USA wonen daar is op de meeste plaatsen een wapen hebben nog een recht.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: wapenfotografie

                          "Zelf ben ik niet echt een wapenfreak"

                          wel een tof woord , daarmee druk je iemand al snel in een hoekje

                          zijn mensen met een interesse in fotografie dan fotofreaks??

                          Comment

                          Working...
                          X