Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van Pbase - slechte weergave ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van Pbase - slechte weergave ...?

    Vandaag bijzonder fel opgevallen, dat kleuren niet "levensecht" worden weergegeven, nadat ze zijn "geplaatst" op Pbase.
    Check het forum "showcase" en vergelijk mijn foto "onder de titel "vanmorgen-what a sky", met die van Perrush (onder nagenoeg dezelfde titel).

    Zijn kleuren van de lucht zijn levensecht, die van mijn foto waren dat ook, TOTDAT ik ze op de PBASE site had geplaatst. !?

    Sounds familair !???

    Groetjes
    Lukathi
    Groetjes

    Lukathi

  • #2
    Sounds very familiar, maar bij mij zien de foto's er op pbase lichter uit dan dat ze hier op mijn iMac scherm zijn.

    Comment


    • #3
      Dank je Natalia !

      Ik ga me toch eens verdiepen over het "hoe en waarom", want ik ben best wel tevreden over Pbase, aangaande layout enz, maar qua kleurenweergave....

      Bedankt

      Groetjes
      Lukathi
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        ik ben anders altijd zeer tevreden over de manier waarop Pbase resided en comprimeert. Vroeger deed ik dat allemaal zelf stuk voor stuk. Nu laat ik dat al zeer lang door Pbase doen.
        De foto's waarover je spreekt zijn mooi maar wel moeilijk om de kleurweergave op zijn "levensechtheid" te evalueren.
        Groeten
        Eddy

        Comment


        • #5
          Eddy,

          Ik ben ook zeer tevreden over pbase, maar gisteren...

          Mijn workload is, foto's in RAW openen in Capture one, omzetten naar tiff. Openen in photoshop. Daar heb ik ze enkel omgezet naar 8 bit en de resolutie naar 200 dpi gebracht.
          Dan gesaved as jpg.
          Tot daar toe, geen enkel probleem.
          De kleuren zijn excact hetzelfde als in de foto van Perrush en huibke, maar dan, na uploaden in pbase.....
          Als je me jou email adres doorstuurt, kan ik je de foto opsturen, zoals hij "levensecht" is, dan zie je wat ik bedoel!

          Groetjes
          Lukathi
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lukathi
            Vandaag bijzonder fel opgevallen, dat kleuren niet "levensecht" worden weergegeven, nadat ze zijn "geplaatst" op Pbase.
            Check het forum "showcase" en vergelijk mijn foto "onder de titel "vanmorgen-what a sky", met die van Perrush (onder nagenoeg dezelfde titel).

            Zijn kleuren van de lucht zijn levensecht, die van mijn foto waren dat ook, TOTDAT ik ze op de PBASE site had geplaatst. !?

            Sounds familair !???

            Groetjes
            Lukathi
            Ik kan geen verschil ontdekken tussen de foto's op mijn scherm en de foto's via pbase op mijn scherm. Heb je toevallig een Mac Lukathi?

            Comment


            • #7
              Neen , ook ik merk geen verschil tussen mijn origeel op het scherm en de foto op PBase.
              Ik gebruik PBase al twee jaar en nooit klachten gehad...
              Ik denk ook niet dat er verschil kan zijn. Door comprimeeren kan je nooit zoveel kleurverschil halen.
              Natuurlijk is er wel een verschil tussen de RAW file en bv een Jpg file, maar dat is normaal als je ze naar jpg omzet verlies je natuurlijk veel pixels. Maar dat de kleuren daarom veranderen????
              Ik denk dat je iets verkeerds gedaan hebt bij 't uploaden of achteraf nog bewerken...

              Comment


              • #8
                Kleuren verschil merk ik ook niet....
                Maar mijn foto's zijn minder scherp op pbase !
                "Alive and Kicking"

                http://www.pbase.com/tinnew

                Comment


                • #9
                  Ik dacht dat Pbase de opgestuurde foto toont zoals hij is, zij comprimeren niet.
                  Ik denk dat het het verschil is hoe Explorer de foto toont en bv Breezebrowser.
                  Vergelijk eens op de volgende manier. Open een jpg met rechtsklikken in Breezebrowser en open hem dan nog eens met rechtsklikken in IE en je zal wel duidelijk een verschil in kwaliteit zien.

                  Comment


                  • #10
                    j@n, ik gebruik geen Mac.

                    Mila, ik heb breezebrowser niet op mijn PC gezet, werk uitsluitend met capture one.

                    De foto/kleuren blijven hetzelfde van RAW tot en met het omzetten naar jpg.
                    Ik zet ze dan in een tijdelijke map, open pbase en download de foto's van die map. En dan verschijnen ze met een, in dit geval,wel heeeel andere kleur !?

                    Mic, het enige wat ik dus doe is ze uploaden naar mijn pbase account. Geen bewerking meer tussen "nog goed" en "slecht".

                    Ik kan niet direct bedenken hoe ik de "juiste" foto hier kan posten ter vergelijking.
                    Misschien kan ik iemand de "originele" foto posten, die hem dan hier kan plaatsen, zodat jullie het verschil zien !?

                    Groetjes
                    Lukathi
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #11
                      Pbase foto's best tonen op original, ongewijzigde formaat, de andere (large, medium) vertonen minder kwaliteit in scherpte en kleur. Dus ik link altijd naar http://www.pbase.com/.../original.jpg. Hopelijk helpt dat ..
                      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                      Comment

                      Working...
                      X