Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen tijdens zaalsporten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen tijdens zaalsporten ?

    Beste,

    Een supporters van een volleybalclub uit de hoogste regionen (Eredivisie) heeft me gevraagd tijdens de match enkele foto's te nemen van hun tromgeroffel en de spelers. Weet iemand of dat mag en of de spelers het geflits zullen waarderen ?
    Ik heb zo mijn twijfels. Bestaat daar een of ander reglement voor ?

    Alvast hartelijk dank,

    Kodaksken.
    Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

  • #2
    Ik volg de volleycompetitie op de voet en volg ook vrij veel matchen. Ik denk inderdaad dat de flitsen niet zullen gewaardeerd worden maar het is wel zo dat het in dergelijke sporthallen en dan zeker in eredivisie dat er veel licht is in de zaal. Ik denk niet dat het problemen zal geven om actiefoto's te nemen, het getrommel en dergelijke meer kan je natuurlijk ook tijdens time-outs of tussen de sets door nemen.

    Groeten
    Dirk

    Comment


    • #3
      Hartelijk dank voor uw antwoord.
      Zijn er nog anderen met gelijke ervaringen ?

      Mvg,

      Kodaksken.
      Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kodaksken
        Hartelijk dank voor uw antwoord.
        Zijn er nog anderen met gelijke ervaringen ?

        Mvg,

        Kodaksken.
        wel,

        waarom flitsen? Ge misschien eens de uitdaging aan om op hogere isowaarden te werken....er mag gerust wat bewegingsonscherpte inzitten wat mij betreft, dat geeft de sfeer goed weer !

        moest je per sé willen flitsen, dan heb je toch al een stevige flitser nodig om die afstand te overbruggen hee...

        Stef

        Comment


        • #5
          Flitsen wordt TIJDENS geen enkele sport gewaardeerd door de spelers, vermits dit hun concentratie stoort. Ik zou dat dus maar laten als ze bezig zijn te volleyballen (of aan eenandere sport aan het doen). Ik zou het zeker achterwege laten bij karate, judo en andere gevechtsporten
          This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
          My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

          Comment


          • #6
            Ik vrees toch dat je zonder flits heel weinig gaat beginnen bij "snelle " sporten
            Heb een tijdje geleden een shooting gedaan van een ijshockey en dit was niet evident.
            Een paar voorbeelden kan je hier vinden. Het zijn dus wel de foto's zonder bewerking in PS ( behalve de laatste 5 )
            Lens: Canon 24-70L Flash 550EX iso 800
            ( op de i klikken voor de volledige exif )


            Jo(han)
            Indien iemand tips heeft, graag

            Johan
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Ik ga wekelijks naar basket in tweede nationale om foto's te nemen voor de website (http://www.gentdragons.be); ik doe dat al ongeveer 3 jaar en heb er nog niet één keer een opmerking over gekregen.
              Tegenwoordig werk ik altijd met flits ondanks het feit dat ik de foto's over het algemeen mooier vind zonder. Maar de omstandigheden laten gewoon niet beter toe, met mijn 10D moet ik minstens ISO 1600 nemen om een sluitertijd van 1/320 te halen; en dan werk ik nog met een heel lichtgevoelige lens (50mm 1.8).
              Tegenwoordig stel ik hem in op manueel met een sluitertrijd van 1/320 en diafragma 2.8 tot 3.5 en dat bij ISO 400 of 800 afhankelijk van de sporthal. De flits (420EX) regelt blijkbaar perfect zelf de nodige sterkte.

              Of de spelers daar nu echt last van hebben dat betwijfel ik, zo een flits is trouwens maar een fractie van een seconde, trouwens indien er pers aanwezig is dan werken die ook met flits.
              Maar als je echt een antwoord wil dan kan ik het dit weekend gerust eens aan een aantal spelers vragen .
              Christian D.

              Comment


              • #8
                Ik ben veel te zien op badmintonwedstrijden. Die zalen zijn over 't algemeen veel minder goed belicht dan volley en basketzalen en flitsen wordt daar helemaal niet getolereerd.
                Kan ik ook begrijpen, hoor, ik mishandel zelf af en toe eens een pluimpje (badminton kan je dat niet noemen) en zalen met slechte verlichting zijn op zich al geweldig storend.
                Die pluimpjes zijn ietske fijner dan een bal en ze komen wreed rap af.
                http://pieterbie.skynetblogs.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jo
                  Ik vrees toch dat je zonder flits heel weinig gaat beginnen bij "snelle " sporten
                  Heb een tijdje geleden een shooting gedaan van een ijshockey en dit was niet evident.
                  Een paar voorbeelden kan je hier vinden. Het zijn dus wel de foto's zonder bewerking in PS ( behalve de laatste 5 )
                  Lens: Canon 24-70L Flash 550EX iso 800
                  ( op de i klikken voor de volledige exif )


                  Jo(han)
                  Indien iemand tips heeft, graag

                  Johan
                  Hoi Johan.

                  Ik ben naamgenoot en heb hetzelfde onderwerp in de kijker...
                  IJSHOCKEY.
                  En ik moet zeggen het is heeel moeilijk, de flits van de CP5700 is niet krachtig genoeg maar ik wil dat die mannen ook niet aandoen.
                  Iso200, 1/60 tot 1/125 en pannen geeft bij mij het beste resultaat ZONDER in te zoommen.

                  Veel suk6 nog met de shoots en de Chiefs.
                  Phantoms-fan.
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    Thks Loloboy
                    Misschien komen we elkaar nog eens tegen op een match

                    Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #11
                      Flitsen in zaalsporten probeer ik zelf ook zoveel mogelijk tegen te gaan. Laatst eens voor het eerst wat testen gedaan bij oa een oosterse demonstratie vechtsporten:
                      http://www.triker.nl/events/oost/index.htm

                      Vollybal:
                      http://www.triker.nl/events/vollybal/index.htm

                      En Yoseikan:
                      http://www.triker.nl/events/yoseikan/index.htm

                      Wat dat betreft probeer ik in alle situaties zo min mogelijk flits te gebruiken

                      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Triker
                        Flitsen in zaalsporten probeer ik zelf ook zoveel mogelijk tegen te gaan. Laatst eens voor het eerst wat testen gedaan bij oa een oosterse demonstratie vechtsporten
                        Zitten er een paar knappe tussen, Yoseikan lijkt me in ieder geval het pijnlijkst
                        Gallery: http://www.fotogallerij.be

                        Comment


                        • #13
                          volgens mij zijn bij eredivisie wedstrijden de omstandigheden zo dat er gefilmd kan worden. bv studio sport ik denk dat er dan voor foto's maken ook redelijk genoeg licht is
                          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                          Comment


                          • #14
                            Ben ook wel met de laatste reactie van frevaro eens. Tijdens een groot evenement hebben ze meestal ook betere verlichting. Laat ik het in ieder geval hopen, want vanavond wat korfbal foto's gemaakt. Bij het terugzien op de monitor bekruipt je soms het gevoel van
                            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                            Comment


                            • #15
                              Ik doe al een aantal jaren aan Turnfotografie en als er 1 ding zeker is, is het dat flitsen daar níet gewaardeerd wordt.
                              Geeft vaak problemen omdat het licht in veel sportzalen belabberd is
                              Ik schiet dan ook vrijwel alles met 1600 ASA
                              Soms heb ik geluk en kan het ook met 800



                              De foto's van de 8-country meet in /Groningen zijn erg mooi van kleur geworden. Bekijk je daarentegen weer de Dutch Nationals 2003 dan zie je dat het licht daar een stuk minder was
                              www.turnfoto.nl

                              Comment

                              Working...
                              X