Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(semi-)pro print van foto kalenders ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (semi-)pro print van foto kalenders ?

    Hoi allen,

    'k ben op zoek naar een paar tips of goede leveranciers/afdruk labo's, specifiek voor foto kalenders. Niet voor 1 exemplaar, maar voor een oplage van bijv. 25, 50, misschien zelfs meer.

    'k heb hier eens gezocht, maar over dit specifieke item nog niet veel gevonden.

    De kalender op zich ontwerpen in photoshop of zo, is niet het probleem of de vraag. Maar waar ik terecht kan voor een kwalitatieve druk/print voor een bescheiden oplage.

    Alvast bedankt,

    L.
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

  • #2
    Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?

    ik druk ze steeds af bij www.fotobuch.de, mooie kwaliteit van papier en druk...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik druk ze steeds af bij www.fotobuch.de, mooie kwaliteit van papier en druk...
      Ziet er inderdaad niet slecht uit, maar als ik even kijk naar de prijs voor het formaat wat ik meestal lever, een A3 komt het bij hun op 25 Euro/stuk, vanaf 5 stuks komt het nog op 18,90 ... als ik er dan 100 moet afleveren komt dit al op 1890 Euro en ik heb nog geen cent winst gemaakt

      Beetje duur om hogere oplages mee te doen, voor één of twee stuks lijkt het me niet slecht (ga voor mezelf eens zo'n A2 laten maken) maar als je er 50 of 100 moet hebben zou ik toch even langs de drukker passeren eerlijk gezegd, die zijn tegenwoordig ook niet meer vies van kleine oplages hoor, zeker niet als ze een digitale pers hebben staan, een staande A3 kalender, 12 maanden met schutblad voor- en achteraan, 250gr glossy coated papier komt met dubbele ringen en 'duimuitsparing' (zo heet dat stupiede hangertje dus) op minder dan 10 Euro/stuk uit ... én individueel verpakt in een stevige kartonnen doos ... maar dan heb je geen echt fotopapier natuurlijk, maar het glanst wel mooi hoor

      Mark
      Last edited by LamboCars; 3 juni 2010, 16:57.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?



        Is misschien een oplossing. De school laat ze elk jaar daar afdrukken.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Ziet er inderdaad niet slecht uit, maar als ik even kijk naar de prijs voor het formaat wat ik meestal lever, een A3 komt het bij hun op 25 Euro/stuk, vanaf 5 stuks komt het nog op 18,90 ... als ik er dan 100 moet afleveren komt dit al op 1890 Euro en ik heb nog geen cent winst gemaakt

          Beetje duur om hogere oplages mee te doen, voor één of twee stuks lijkt het me niet slecht (ga voor mezelf eens zo'n A2 laten maken) maar als je er 50 of 100 moet hebben zou ik toch even langs de drukker passeren eerlijk gezegd, die zijn tegenwoordig ook niet meer vies van kleine oplages hoor, zeker niet als ze een digitale pers hebben staan, een staande A3 kalender, 12 maanden met schutblad voor- en achteraan, 250gr glossy coated papier komt met dubbele ringen en 'duimuitsparing' (zo heet dat stupiede hangertje dus) op minder dan 10 Euro/stuk uit ... én individueel verpakt in een stevige kartonnen doos ... maar dan heb je geen echt fotopapier natuurlijk, maar het glanst wel mooi hoor

          Mark
          klinkt goed .... en mag ik vragen welke drukkerij je in gedachten had?

          L.
          Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

          Comment


          • #6
            Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?

            Axis in Leuven, pro fotolabo (oa lambda adrukken) en drukkerij onder één dak. Alle know how en technieken die je nodig hebt op één adres. Ik ben er alvast een tevreden klant.

            Comment


            • #7
              Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
              Axis in Leuven, pro fotolabo (oa lambda adrukken) en drukkerij onder één dak. Alle know how en technieken die je nodig hebt op één adres. Ik ben er alvast een tevreden klant.
              Yep, Frans die weet al jaren waar hij mee bezig is, ken hem al meer dan 20 jaar, heb indertijd nog zijn printers geïnstalleerd toen hij nog in de Diestsestraat in Leuven zat ... miljaar ik word oud

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: (semi-)pro print van foto kalenders ?

                neem eens contact op met Vicky, die komt ieder jaar met een kalender.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X