Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Edd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Edd

    Edd, onze kater.

    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

  • #2
    Re: Edd

    kopie had net wat meer naar de camera gedraaid mogen worden, nu dat ene oor wel erg groot.
    camerastandpunt en achtergrond is heerlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Edd

      Meest voor de hand liggende reactie hier zou zijn: te kort tegen de rechter kant.
      Maar in deze foto totaal niet van toepassing. Vind het hier mooi passen.

      Comment


      • #4
        Re: Edd

        prachtige foto ... maar ik geef Bouk gelijk: hoofd had iets meer naar rechts gedraaid mogen zijn (probeer dat maar eens tegen je kater te vertellen ) niet vanwege het oor maar vanwege het linker oog ... daar zie je de iris? slecht ... voor de rest alles ok!!
        Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
        www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

        Comment


        • #5
          Re: Edd

          Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
          Meest voor de hand liggende reactie hier zou zijn: te kort tegen de rechter kant.
          Maar in deze foto totaal niet van toepassing. Vind het hier mooi passen.
          Ik vind het heel goed dat je dat ziet. Meestal is de "regel" meer ruimte in de kijkrichting. Hier hoeft dat inderdaad zeker niet. Ik moet er wel bij zeggen dat het niet altijd kan. Het blijft opletten.
          If it doesn't kill you, it makes you stronger.

          Comment


          • #6
            Re: Edd

            Het had veel mooier geweest als de kat in de foto zou kijken i.p.v tegen het kader aan. Dat de kat niet in de camera wilde kijken, daar kun je weinig aan doen, maar de compo ligt volledig in jouw handen, dus bij deze foto en dit standpunt had de kat links moeten staan en naar rechts kijkend.
            De kleuren en scherpte zijn wel dik in orde

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Edd

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Het had veel mooier geweest als de kat in de foto zou kijken i.p.v tegen het kader aan. Dat de kat niet in de camera wilde kijken, daar kun je weinig aan doen, maar de compo ligt volledig in jouw handen, dus bij deze foto en dit standpunt had de kat links moeten staan en naar rechts kijkend.
              De kleuren en scherpte zijn wel dik in orde

              grts
              Sieg
              En dat bedoel ik met traditioneel denken en kijken.

              En ik bedoel het niet cynisch of beledigend, maar als constatering. Voordat mijn opmerking verkeerd uitgelegd wordt
              If it doesn't kill you, it makes you stronger.

              Comment


              • #8
                Re: Edd

                Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
                En dat bedoel ik met traditioneel denken en kijken.

                En ik bedoel het niet cynisch of beledigend, maar als constatering. Voordat mijn opmerking verkeerd uitgelegd wordt
                Ok, dat is traditioneel kijken, maar volgens mij althans, is dit wel degelijk het geval bij deze foto. Als je mijn foto's bekijkt wil ook ik altijd iets anders in mijn plaatjes brengen dan het traditionele....
                Het probleem in dit plaatje is dat het hoofdonderwerp, volgens mij de kater, in de hoek wordt gedrumt door de takken van de boom, aangezien die qua kleur meer aandacht opeisen dan het hoofdonderwerp. De kater wordt zelfs zover in de hoek geplaatst dat de snorharen worden afgesneden .....
                Maar zoals je zelf zegt heeft ieder zijn manier van kijken en zal een foto voor de ene persoon volledig in de smaak vallen en voor de andere een gewoon plaatje blijven. Nogal een geluk dat niet iedereen op dezelfde manier iets ziet, dan zou fotografie redelijk saai zijn, niet ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Edd

                  Deze foto breekt inderdaad met de "geijkte" regels van compositie. Toch werken achtergrond, hoofdonderwerp en kleuren hier op dusdanige manier op mekaar in dat je naar mijn gevoel toch een spannende foto krijgt, dus
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: Edd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Nogal een geluk dat niet iedereen op dezelfde manier iets ziet, dan zou fotografie redelijk saai zijn, niet ?

                    grts
                    Sieg
                    Volkomen mee eens !
                    Ik haal er even een stukje uit, als je het niet erg vind.
                    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Edd

                      Inderdaad wekt de foto aandacht door zijn aparte benadering van compo. Daardoor wordt die ook anders en gaat men zoeken naar het waarom.
                      Dit is geen mislukking maar een andere kijk en dat is verdekkeme niet eenvoudig om dit uit te leggen.
                      Aanvoelen zou ik zeggen. Ik vind deze wel iets hebben door de poes aan de kant te plaatsen. Doet nadenken.
                      Groet.
                      Gils

                      Comment

                      Working...
                      X