Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Fotoschool?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD Fotoschool?

    De (school)opdrachten die 4nightlife regelmatig aan de BD-leden voorlegt, vind ik uitermate boeiend... Het doet me nog meer naar een fotografie-opleiding verlangen dan voorheen... Ik heb er -gezien mijn job- jammer genoeg geen tijd voor, voor zo'n opleiding...

    Enkele voorbeelden van 4nightlife:

    Maak een foto met bewegingsonsherpte waarbij de camera word meegetrokken (zwart-wit)

    Maak een foto waarin je jezelf laat zien in je directe leefomgeving. Maak duidelijk wat de mensen of objekten voor je betekenen.

    Daarom even hardop dromen: zou het niet leuk zijn mocht "iemand" of "sommigen" regelmatig (wekelijks?) zulke opdrachten geven, eventueel in een apart forum... een soort van challenge, maar dan zonder challenge en met striktere omschrijvingen van de opdracht... Dan kunnen we onze resultaten posten en kunnen we elkaars foto's becommentariëren...

    't is maar een idee (en misschien is het al heel oud en werd dit hier lang geleden al verworpen), maar ik denk dat het een manier is om nog meer bij te leren...

    Groetjes,

    Tim
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

    http://www.timdebacker.be

  • #2
    Geen slecht idee.
    Lijkt mij ook wel iets.
    Ik heb ook de tijd en het geld niet voor een dergelijke opleiding.
    Wie volgt?

    Nu alleen nog een Pro fotograaf weten te vinden die dit op zich wil nemen. Erik Mansvelders iets voor Jou??

    Cheers
    Leo

    Comment


    • #3
      Ja dat is een leuk idee. Van de foto opdrachten leer je veel.

      #Dyslexie#
      Fotoacademie Amsterdam Digitaal

      Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

      Comment


      • #4
        Eerste opdracht:
        Maak een foto van een gezellig cafe (Ja ut is vrijdag he!)

        Nee even serieus... leuk idee!
        Eugene

        Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

        Comment


        • #5
          Tim,
          de fotoclub waar ik lid van ben is met zo een dergelijk initiatief voor digitale fotografie begonnen.
          Blijkbaar is daar veel vraag naar want er zijn 17 man komen opdagen.
          Ik denk dat er wel al veel verschillende clubs zijn die dit doen.

          Comment


          • #6
            Leuk dat ik niet alleen sta

            @TrustNoOne: welke club is dat? Eentje uit de buurt? Het nadeel bij een club is natuurlijk dat je er weer de tijd moet voor vinden om er naartoe te gaan... Bij BD kan 's nachts aan de slag... Da's een enorm voordeel he...

            Groetjes,

            Tim
            Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

            http://www.timdebacker.be

            Comment


            • #7
              count me in

              super idee, ik heb ook geen geld, maar dit kan altijd, je steld een jury bij elkaar van pro, of semi pro fotografen (als deze daar belangstelling in hebben)en bv 1 keer in de twee weken een onderwerp opgeven waar wij dan werk van moeten maken, op je site zetten, en op dit forum (apparte topic)alleen je link neer zetten, anders word de topic veelste lang.
              waar de jury dan kan beoordelen. en dan bv de best geslaagde foto online brengen. (misschien een cijfer geven)
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                @Wilco: ik denk dat het misschien leuker is om er bij een opzet als dit het wedstrijdelement uit te halen... Gewoon een zinvolle beoordeling (zowel van de pro's als van de "amateurs")
                Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                http://www.timdebacker.be

                Comment


                • #9
                  Tim,
                  de fotoclub noemt "Nieuw Gent".
                  We komen samen om de twee weken in Lochristi. De club is nu wel opgedeeld in digitaal en film hoewel het resultaat het belangrijkste is.
                  Als je een club zoekt die serieus met digitaal bezig is moet je eens zoeken naar "Iris Lede", die zijn zwaar bezig met digitale fotografie.
                  Ik zie hun werk regelmatig via de OVU (http://www.ovu.be/) en ze kennen digitaal van binnen en buiten.
                  Ik zeg wel op voorhand bij als je in een club gaat moet je stevig op je benen staan en tegen de soms wel harde kritiek kunnen. Het is totaal niet vergelijkbaar met BD waar harde kritiek zelden te vinden is. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling van BD

                  Comment


                  • #10
                    Lijkt me een boeiend idee.

                    Maar alles zal afhangen van de kwaliteit van de "beoordeling". Die mag hier gerust wat "harder" zijn; uiteindelijk is het de bedoeling om bij te leren. Begrijp me niet verkeerd; het is leuk wanneer mede-BD'ers je foto "fijn" of "knap" vinden, maar wat mij het meest interesseert is hoe het altijd nog beter kan. En niet enkel op technisch vlak... Hard dus, maar wel altijd respectvol en constructief.
                    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                    Comment


                    • #11
                      @Peterke: voor 200% mee eens!
                      Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                      http://www.timdebacker.be

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb de indruk dat de interesse toch niet zo groot is, of vergis ik mij?

                        Groetjes,

                        Tim
                        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                        http://www.timdebacker.be

                        Comment


                        • #13
                          Ik hebg erik mansvelder een mailtje gestuurd met een link naar deze topic, om hem te vragen of hij het intressant vind.

                          Wellicht werkt het als je de tital van de topic ook verandert in iets wat duidelijk aangeft waar deze topic over gaat?!?

                          Ik vind het nl. wel een goed idee. maar mischien lezen de mensen de topic niet vanwege de vage omschrijving van de topic.

                          Maak er zoiets van inde trant van: BD Fotoschool ofzo.

                          Groeten
                          Leo

                          Comment


                          • #14
                            we hebben eigenlijk al zoiets, de challenge.

                            enige verschil is dat de opdrachten van de challenge dan wat gerichter zouden moeten zijn

                            EN

                            dat wie punten geeft ook een beoordeling/verantwoording MOET geven. (zo leren we er wat van tenminste).

                            Maarja, zoiets vraagt toch een serieuze inspanning, en de vraag is wie die kar gaat trekken.
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment


                            • #15
                              Het is misschien te simpel, maar het idee kan heel simpel en heel snel worden uitgewerkt.

                              Gebruik voorlopig 4nightlife's schoolopdrachten. Doe hetzelfde.

                              Hup, terug naar school iedereen.

                              Qua beoordeling kan men dit misschien aan jaco vragen ? Is maar een idee, maar die geeft toch ook les in deze materie en is zelf een begiftigd fotograaf. Wel niet schieten op de pianist dan hé.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X