Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR shootout bij Testaankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR shootout bij Testaankoop

    M'n ouders zijn geabonneerd bij Testaankoop en in het nummer van deze maand stond een vergelijkende test van DSLR "kits". Voor mensen die iets meer willen dan hun compact, aldus Testaankoop.
    Heb nog maar even vluchtig gelezen, maar de Canon 7D met kitlens 18-135 IS kwam er als beste uit. "Wel duur" was één van de commentaren.

    Andere twee "beste" toestellen uit de test waren de Sony A330 en een Olympus (weet het type niet meer), beide instap-DSLR's, wat je van de 7D niet kan zeggen. De Nikon D5000 viel net niet in de prijzen wegens een "slechte" live view modus.

    Ik vind toch dat zo'n test niet echt steek houdt : een 7D en D90 kan je niet vergelijken met instap DSLR's. Ik denk ook dat de stap van een compact naar een 7D wel enorm is.

    Enfin soit, niet de eerste keer dat Testaankoop vreemde vergelijkingen maakt...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: DSLR shootout bij Testaankoop

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    M'n ouders zijn geabonneerd bij Testaankoop en in het nummer van deze maand stond een vergelijkende test van DSLR "kits". Voor mensen die iets meer willen dan hun compact, aldus Testaankoop.
    Heb nog maar even vluchtig gelezen, maar de Canon 7D met kitlens 18-135 IS kwam er als beste uit. "Wel duur" was één van de commentaren.

    Andere twee "beste" toestellen uit de test waren de Sony A330 en een Olympus (weet het type niet meer), beide instap-DSLR's, wat je van de 7D niet kan zeggen. De Nikon D5000 viel net niet in de prijzen wegens een "slechte" live view modus.

    Ik vind toch dat zo'n test niet echt steek houdt : een 7D en D90 kan je niet vergelijken met instap DSLR's. Ik denk ook dat de stap van een compact naar een 7D wel enorm is.

    Enfin soit, niet de eerste keer dat Testaankoop vreemde vergelijkingen maakt...
    Het eeuwige kwantiteit versus kwaliteit debat. Hoe meer functies hoe per definitie beter. Beeldkwaliteit is maar nevenzaak. Als een Leica M9 getest zou worden zou ie 100% zeker laatste worden.
    Wslk heeft nikon te weinig Baksheesh betaald. Schijnt nogal eens meer voortekomen. (en niet alleen bij kameras, om wat betere rankings in de charts te krijgen)

    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: DSLR shootout bij Testaankoop

      Een 7D is inderdaad niet het juiste toestel voor iemand die iets meer wil dan een compactje. Voor die camera is het nodig dat je de basisbegrippen van fotografie kent, en weet wat je daarmee moet aanvangen om de camera zo in te stellen dat de beelden zo goed mogelijk worden. De 7D heeft geen voorgeprogrammeerde standen voor sport, portret, landschap, je moet dus zelf weten waarmee je bezig bent. Als dat niet het geval is, dan zullen de resultaten flink tegenvallen.

      Ze hebben de 7D met één van de slechtste kitlenzen getest, en dan kwam die toch nog als beste uit de test....

      Nu wil iedereen "de beste" camera kopen (volgens die test), er zullen binnenkort heel wat 7D's in de kast blijven zitten omdat de koper niet weet hoe hij (of zij) ermee moet werken. Dat zijn er dan allemaal die klagen dat de 7D een heel slechte camera is, en dat ze veel betere foto's maakten met het oude compactje dat ze al jaren gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: DSLR shootout bij Testaankoop

        Eventjes preciseren, de 7D was het beste toestel uit de test, niet de beste koop. Morgen lees ik het artikel eens grondig, misschien wordt het resultaat van de test dan duidelijker.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: DSLR shootout bij Testaankoop

          de eerste keer dat testaankoop iets geloofwaardigs gaat schrijven over een onderwerp waar ik zelf expert ben ga ik ze ook geloven voor de andere onderwerpen. Maar tot op heden geloof ik dus geen kneit van de fabelkes die ze elke maand opnieuw verkondigen.

          Heb destijds ook reviews geschreven, en de redactie had al op voorhand bepaald welk toestel best uit de test moest komen, want die invoerder had net advertentieruimte gekocht voor de komende 3 nummers .. was er de man niet naar om nonsens te schrijven waar ik niet achter stond, en ben ermee gestopt om reviews te schrijven. 'k mocht immers niet schrijven wat ik dacht.

          Comment


          • #6
            Re: DSLR shootout bij Testaankoop

            Beetje meer gelezen :

            Beste koop was Sony A330 met 18-55 kitlens, beste prijs was Olympus E450 met 14-42 kitlens.

            Ook de D300s zat in de test, kreeg net één puntje minder dan de 7D.

            Tuurlijk zijn dit betere camera's dan de instappers. Het ontbreken van een auto-stand zal vele potentiële kopers verrassen, want in de test wordt hier niets over gezegd. Een nietsvermoedende amateur met een dikke portefeuille die z'n compactje dus wil vervangen door een 7d of een D300 zal werk hebben met z'n handleiding...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: DSLR shootout bij Testaankoop

              Ik heb dat nummer ook liggen, vind het en vrij misleidend gedoe.
              De D90 staat er trouwens niet eens in, ze gaan van D3000 naar D5000 naar D300s

              Verder beoordelen ze de kits, niet de body's of de lenzen appart. Dat geeft ook een vertekend beeld.
              Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

              Comment


              • #8
                Re: DSLR shootout bij Testaankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Tuurlijk zijn dit betere camera's dan de instappers. Het ontbreken van een auto-stand zal vele potentiële kopers verrassen, want in de test wordt hier niets over gezegd. Een nietsvermoedende amateur met een dikke portefeuille die z'n compactje dus wil vervangen door een 7d of een D300 zal werk hebben met z'n handleiding...
                Met de handleiding en een cursus fotografie zullen ze er wel komen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: DSLR shootout bij Testaankoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Met de handleiding en een cursus fotografie zullen ze er wel komen.
                  Ik ben al jaaren TA abonnee maar ze zouden zich beter houden aan de brute machinerie! Ze gaven eens advies voor de aankoop van additioneel computergeheugen maar van clock cycli en chipsnelheid hadden ze nog nooit gehoord .. digitaal zijn ze absoluut waardeloos. Hun tests van digitale fototoestellen "stinken" ronduit .. als ze al een advies formuleren dan gaat het nog dikwijls over toestellen die nog nauwelijks te verkrijgen zijn! ... dat heeft mij doen denken: als dit zo een godsallemachtig gepruts is, wat waren al die tests in de afgelopen decades dan wel waard?

                  Comment


                  • #10
                    Re: DSLR shootout bij Testaankoop

                    Test Aankoop klopt zich altijd op de borst dat ze de consument willen informeren, iets bij
                    brengen dus. Van zodra ze dit gelukt is weet de consument tenminste dat Test Aankoop
                    waardeloos is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: DSLR shootout bij Testaankoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Ik ben al jaaren TA abonnee
                      Ik ben ooit een tijdje abonnee geweest (meer dan 10 jaar geleden), maar na een paar jaar merkte ik dat ik nog nooit iets had gekocht volgens het advies van Testaankoop, en daarom heb ik het abonnement opgezegd.
                      Door dat abonnement op te zeggen heb ik ondertussen al veel meer bespaard dan wat ik zou kunnnen besparen door rekening te houden met hun tests.

                      Ze blijven nog altijd reclame op naam toesturen in de hoop dat ik terug een abonnement neem...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: DSLR shootout bij Testaankoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ze blijven nog altijd reclame op naam toesturen in de hoop dat ik terug een abonnement neem...
                        Meestal zit daar een enveloppe bij die je ongefrankeerd kan terugsturen. Gebruik deze om hen te vragen jou te schrappen in hun adressenbestand. Doen ze het niet, gebruik je later die zelfde enveloppe en prop ze zo vol mogelijk met hun eigen folders. Uiteraard er voor zorgen dat nergens jouw naam en adres staat vermeld. Zo doe ik dat hier met al die reclame op naam waar zo een enveloppe bij zit. Het is wel zo dat "Testaankoop" één van de meest agressieve bedrijven is wat betreft reclame maken via post. En dat kan gelden voor een firma die "opkomt" voor de consument.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: DSLR shootout bij Testaankoop

                          Er wordt wel erg vaak gekeken naar de vaak minimale verschillen tussen de verschillende body's. Terwijl er eigenlijk geen slechte DSLR's gemaakt meer worden..

                          Bij dit soort vergelijkingen verliest men geregeld het objectief uit het oog. Deze die over het algemeen meer invloed heeft op het eind resultaat dan je body. (en natuurlijk jij die op de ontspan knop drukt)

                          Comment

                          Working...
                          X